Deschid acest topic pentru ca avem deja destui fotografi profesionisti, amatori si semi care isi pot da cu parerea despre fotografii. Eu sunt dornic sa invat, dar in afara de tutoriale Țpe netȚ si experienta proprie, nu am termen de comparatie. Cunoscutii imi spun toti "vai ce poza reusita", pe 500px comentariile sunt, invariabil "nice pic", asa ca ma simt putin blocat. Simt nevoia sa fiu criticat, sa mi se spuna "mai la dreapta", "vezi ca ai exagerat cu prelucrarea" etc. I-as ruga pe cei care se pricep sa ma critice, dar cumva constructiv, sa nu ma demoralizez Fireste, oricine e liber sa-si expuna operele cu conditia sa suporte criticile. L-am rugat pentru inceput pe @rdanaila sa ma/ne ajute, pentru ca am vazut ca nu sunt singurul care i-a laudat portofoliul, deci cam stie ce face.
Re: Critica-mi fotografia Inceop cu o poza cu "gratarul", cea mai recenta. Camera Canon EOS 7D Lens 28-135 Focal Length 56mm Shutter Speed 1/40 sec Aperture f/5.6 ISO/Film 4000 Prelucrari: unsharp mask, scos noise cu topaz de-noise, marit contrastul, luminozitatea, intensificat vibrance si saturation Intentia: sa miroasa monitorul a gratar. Hit me
Re: Critica-mi fotografia Excelenta ideea cu acest topic! On: mie imi place fotografia, e chiar imbietoare si ma face sa ma gandesc la un gratar. Dpdv tehnic poate ca as fi focalizat putin mai catre baza sau as fi folosit o diafragma mai deschisa. Tragi raw sau jpeg? P.S: Fotograf amator aici asa ca nu luati de bun orice prostie pe care poate o spun eu
@mufa - da, era aproape noapte. Lumina slaba, dar zic eu ca m-a avantajat pentru ca se vede jarul mai intens. Altfel ar fi estompat culoarea. Ma chinuie ISO, daca nu era topaz de-noise nu stiu ce ma faceam. @Radooo - stiu ca de regula la mancare trebuie sa focalizezi peste tot, dar mi-a fost frica de tremuratul mainii. Vezi ca sunt la 1/40. Chiar, voi cum faceti sa nu va tremure mana? va lipiti de pereti? (cand nu aveti trepiedele dupa voi). Urmatoarea o s-o focalizez cum spui, sa vedem cum iese. Urmatoarea insemnand.. cand o da Allah, Budha si Dumnezeu inca un gratar )) Later edit: acum vad ca ai zis deschisa. M-a fortat zoom-ul la diafragma aceea, se inchide la zoom. Nu puteam sta aproape de gratar ca luam foc si eu si aparatul. Si tin la el, ca mi-e drag. Trag jpeg, nu sunt la nivelul de tras raw. Cred ca mai am multe de invatat.
hai ca vin si eu sa dau cu buzduganul ) de la inceput vreau sa precizez si pentru ulterioarele comentarii ca sunt fix pararea mea personala. asta nu insemna ca am dreptate sau nu. totul tine de privitor. un lucru care ar trebui inteles poate de la inceput este ca o fotografie BUNA trebuie sa iti transmita ceva, o stare, o poveste, ceva sa iti puna imaginatia la lucru si sa te miste. sa zici WOW, indiferent daca pe ceilalti ii lasa rece (bine daca ii lasa pe cam toti rece... atunci ceva nu e ok ). daca reuseste sa faca chestia asta, atunci felicitari da, intradevar ca si in viata ...sunt cateva reguli de bun simt, de incadrare , de compozitie... dar prima conditie importanta e sa stii ce face aparatul, la ce folosesc butoanele... si sa intelegi ca folosindu-l in "auto", "muntisor", "floricica", "alergator" sau alte scene... nu te va ajuta cu absolut nimic. inveti ce inseamna Diafragma, Timp de expunere, Iso si Distanta Focala, treci la modurile semiautomate si deja e alta poveste un lucru important este iarasi sa intelegi ca expresia "uite pozarul japonez" nu are legatura cu dorinta de a invata fotografie. pozaru' de tip japonez, este cel care merge, se opreste, ia camera, o pune la ochi si apasa pe declansator. fix zero cauta-ti unghiurile, nu trage niciodata de unde ar trage toti ceilalti, cauta ceva special si incearca intotdeauna sa gandesti cadrul dinainte sa il declansezi; dupa care analizeaza si vezi cum poti imbunatati aaa, si cel mai important lucru... nu trebuie sa calatoresti nu's cate sute sau mii de km pt a face o fotografie... subiecte se afla langa tine, orice lucru banal poate fi un subiect de fotografiat. uita-te la intrerupatorul de lumina de pe perete... incearca sa ii surprinzi un unghi total diferit, incearca sa-l luminezi din lateral cu o lanterna... imporovizeaza... vei fi uimit
La ISO 4000 cred si eu ca te omoara noise-ul... Nu stiu sigur daca e obligatoriu sa focalizezi peste tot, iti ziceam doar ca eu as fi focalizat undeva mai aprope de primul rand de carne. Daca ai bracketing, puteai sa faci cateva expuneri: luai carbunii din cadrul sub-expus si carnea din cadrul normal (0EV) apoi le combinai in PS. Tot nu zisasi daca fotografiezi in format raw sau jpeg. L.E: Nu cred ca e vreo legatura intre nivelul la care esti si formatul pe care il folosesti. Ideea e ca daca tragi RAW ai mai multe optiuni de post-procesare. Fotografia tot la fel o faci, singura diferenta poate fi la post-procesare.
aaa, si ca am aberat destul... sa revin si la subiect da, incearca sa folosesti o focala mai deschisa, daca nu poti...atunci macar o focala mai mare si se rezolva sfat... ia-ti un 50 cu 1.8, care oricum nu e prea scump si e genial nu ma omor dupa furculite, imi duc privirea mai mult la ele decat la pui...care ar fi fost subiectul... ajungeau cele 2 linii convergente (ale suportului de gratar)
1. care e diferenta intre o focala mai mare si o focala mai deschisa? 2. il am pe lista de cumparaturi, am auzit lucruri bune despre el. 3. am inteles, multumesc, o sa tin cont de sfat. Ma gandisem ca ofera putin dinamism, mai ales ca una se misca pe acolo, de aceea am ales un cadru cu furculita. Dar na, cand e prea mult e prea mult Inca o intrebare si pun urmatoarea poza - Prelucrarea e ok? Adica asa, fara sa vezi originalul.
Inca ceva - chiar daca @rdanaila e profesorul (ca face fotografii bune) asta nu inseamna ca nu ma pot critica si altii. Cand o pune Radooo poze poate isi alege sa fie criticat doar de mufa, dar pe mine puteti sa ma criticati toti
Pai de ce as alege sa ma "critice" doar mufa? Nu asta era ideea? Sa invatam, sa ne imbunatatim skillurile, tehnica, etc.
3. da, e foarte ok, culorile's vivide, fumul se vede frumos... un pic prea facuta carnea pt gustul meu, dar sunt convins ca a fost buna 2. 50-ul e poate cel mai ciudat obiectiv, e din categoria "love it or hate it". e sa zicem focala umana, deci nu iti da o alta perspectiva (mai tele sau mai wide)... dar daca ajungi sa te joci cum trebuie cu el... s-ar putea sa iti placa cel mai mult . plus ca este infinit mai sharp si mai luminos decat kit-urile 1. la focala mare (tele, te duci inspre 200mm sa zic) campul de profunzime de ingusteaza... ceea ce faceai cu un 50mm dar cu diafragma ceva mai deschisa, poti ajunge sa ai acceasi detasare de fundal la tele dar cu diafragma mai inchisa. nu am explicat deloc corect, sau stiintific, dar poate e mai usor de inteles asa
1. Cu cît F-ul e mai mare, cu atît focala e mai închisă. Daca setezi aparatul pe f8 cantitatea de lumină primită de senzor va fi mai mică decît dacă l-ai fi setat pe f5.6. Cu cît f-ul e mai mic, cu atît și adîncimea de cîmp (Depth of Filed) va fi mai mică, respectiv vei prinde mai puțin în poză. De asta de exemplu la fotografia de peisaj se recomandă folosirea unui f cît mai mare, parcă rule of thumb era pe la 16. 2. 50 1.8 e un plastic chior. Dacă n-ai ce face cu 80-100 de lire, îl poți lua. Altfel mai bine strîngi de un 50 1.4. Nu te duce spre 50 1.2 care e nesimțit de scump și din ce-mi amintesc, cu bube.
dane, nu e nimeni profesor ) ca am tinut niste workshopuri cand eram in tara, iar daca aici ar fi cineva interesat, as face cu placere, nu insemna ca ma laud cu predatul . toata lumea e indemnata sa-si spuna parerea, sa puna poze si sa vedem ca peste ceva vreme pozele devin fotografii
2 - la mine ar fi undeva la 75-80mm am inteles, pentru ca 7D-ul nu este full-frame. Este poate singura treaba care ma trage putin in spate. Sincer, daca as avea bani as alege un 10-22 inaintea 50-ului, dar se pare ca voi fi nevoit sa ma impac cu el. @mufa - ma interesa diferenta intre mare si deschisa, dar ma incurcasem in termeni de fapt. Eu ma gandeam la lumina si @rdanaila la focus si DOF. My bad.
Urmatoarea poza. Datele tehnice nu le am la indemana ca am originalele pe hardul din dormitor, unde dorm fetele. Asa ca ramane sa judecati artistic (if any).