10.9 C
London
Tuesday, November 30, 2021
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

ROMANi ONLiNE intreaba, Ambasadorul va raspunde

Discussion in 'Ambasada' started by rebecca_uk, Sep 18, 2009.

  1. glissando

    glissando New Member

    Joined:
    Jun 9, 2009
    Messages:
    913
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    0
    Buna, poti te rog sa imi spui sursa informatiei potrivit careia restrictiile s-ar putea prelungi pana in 2017? Eu stiam ca in 2007 s-au negociat 5 ani plus inca 2 eventual, deci ar insemna ca restrictiile la dreptul romanilor de a munci in Marea Britanie ar trebui ridicate cel mai tarziu in 2014.
    Multumesc si sarbatori fericite!
     
  2. ELLAWS

    ELLAWS New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1,976
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Glissando, am raspuns pe MP, desi nu cred ca e mare secret... Cu siguranta cei de la Ambasada stiu mai multe si mai concrete, poate chiar domniile lor...ar putea lamuri lucrurile, ca sa stim si noi cum stam?...
     
  3. glissando

    glissando New Member

    Joined:
    Jun 9, 2009
    Messages:
    913
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    0
    Ar fi util sa stim daca vine de la vreun oficial, deoarece asta ar insemna o schimbare a regulilor de aderare ale Romaniei si Bulgariei, care nu se poate face pe ascuns, pentru ca tratatele de aderare care au fost semnate au fost publice. Din cate tin eu minte, prin tratatul care a permis aderarea Romaniei la UE in 2007 anumite state membre (printre care si Marea Britanie dar si Franta, Germania, astia bogati in general) au obtinut dreptul de a mentine restrictiile pe o perioada de 5 ani, perioada putand fi extinsa cu maximum 2 ani si numai daca statele respective dovedesc Comisiei Europene ca aderarea Romaniei - si Bulgariei - a produs efecte importante negative pe piata muncii din statele respective. De aia zic, daca exista acum miscari la nivel oficial de a modifica aceste conditii ar trebui aduse la cunostinta publicului cu cat mai multe detalii cat mai repede pentru a se putea face ceva pentru a le contracara. Care stiti mai multe, va rog spuneti.
     
  4. glissando

    glissando New Member

    Joined:
    Jun 9, 2009
    Messages:
    913
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    0
  5. Dio

    Dio Member

    Joined:
    Apr 1, 2009
    Messages:
    990
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    18
    Tratatul de Aderare din 2005 prevede maximum sapte ani (varianta 2 + 3 + 2)… la fel si link-ul citat.

    Ideea cu cei zece ani provine probabil din neintelegerea limbii engleze…. Redau link-ul cu pricina in varianta romaneasca via Google language tools.


    ------------------------------------------------------------------------------


    English to Romanian translation

    Extindere - Dispoziţii tranzitorii
    Lucrătorii din noile state membre - dispoziţii tranzitorii

    Libera circulaţie a lucrătorilor este un drept fundamental care permite cetatenilor unui stat membru UE să lucreze într-un alt stat membru al UE în aceleaşi condiţii ca şi cetăţenii proprii stat membru.

    În cursul unei perioade de tranziţie de până la 7 ani după aderarea celor 10 state membre la UE la 1 mai 2004 (Republica Cehă, Estonia, Cipru, Letonia, Lituania, Ungaria, Malta, Polonia, Slovenia, Slovacia) şi a celor 2 state la 1 ianuarie 2007 (Bulgaria, România), în anumite condiţii se pot aplica măsuri de restrângere a liberei circulaţii a lucrătorilor din, spre şi între aceste state membre.

    Aceste restricţii se referă exclusiv la libera circulaţie în scopul angajării în câmpul muncii şi pot fi diferite de la un stat membru la altul.
    Ce spun tratatele de aderare?

    Dispoziţiile tranzitorii în Tratatele de aderare din 16 aprilie 2003 privind aderarea Republicii Cehe, Estoniei, Ciprului, Letoniei, Lituaniei, Ungariei, Maltei, Poloniei, Sloveniei şi Slovaciei, şi din 25 aprilie 2005 privind aderarea Bulgariei şi a România furnizează că pentru primii doi ani după aderarea la accesul pe piaţa muncii din statele membre ale UE, care făcea parte din UE înainte de aderările respective va depinde de legislaţia naţională şi politică a acestor state membre. În termeni practici, aceasta înseamnă că un lucrător de la unul din statele membre care au aderat este probabil să aibă nevoie de un permis de muncă.

    Măsurile naţionale poate fi prelungit pentru o perioadă suplimentară de trei ani. După aceea, un stat membru al UE care a aplicat măsuri naţionale pot continua să aplice astfel de măsuri naţionale pentru încă doi ani, dacă se notifică Comisiei perturbări grave pe piaţa forţei de muncă.

    Dispoziţiile tranzitorii nu se pot extinde dincolo de un maxim absolut de şapte ani.

    Lucrătorilor care sunt din statele membre care au aderat la UE la 1 mai 2004 sau la 1 ianuarie 2007 şi care sunt supuse unui regim de tranziţie trebuie să se acorde prioritate faţă de lucrătorii din ţări terţe. Odată ce lucrătorul a obţinut accesul la piaţa muncii, el / ea beneficiază de tratament egal.

    Statele membre care au aderat la UE la 1 mai 2004 sau la 1 ianuarie 2007 şi ai căror cetăţeni se confruntă cu restricţii în unul dintre statele UE-membre care făceau parte din UE înainte de aderarea lor pot impune restricţii echivalente pentru lucrătorii din acest stat membru.

    Tratatul de aderare a Ciprului nu conţine restricţii privind libera circulaţie a lucrătorilor. În ceea ce priveşte Malta, există doar posibilitatea de a invoca o clauză de salvgardare.
     
  6. silverfern

    silverfern New Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    1,411
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ok, acum ca am lamurit problema cu perioadele de impunere a restrictiilor pe piata muncii, putem reveni la esenta mesajului postat de ellaws.

    De ce sa revenim? Sa vedem...

    Astazi 15 ianuarie 2011 verific site-ul UKBA si ce observ (socat) la rubrica 'Waiting times'? Poate au verificat si anumiti membrii ai ambasadei Romaniei, stiind ca intra in atributiile de serviciu sa fie la curent cu astfel de chestiuni care ii privesc pe cetatenii romani.
    O aritmetica elementara ne spune ca un cetatean roman a carui aplicatie a fost primita pe data de 07 octombrie 2010 (nemaitinand cont de zilele petrecute de acea aplicatie, prin posta, pana la biroul UKBA din Sheffield, sau de faptul ca acel cetatean roman, logic, a intrat in UK cu cel putin o zi inainte de a trimite aplicatia), acel cetatean, deci, a depasit termenul initial de 3 luni in care are drept de rezidenta pe teritoriul Regatului Unit conform directivei 38/2004. Ce se face acel cetatean roman in eventualitatea in care este luat la intrebari de autoritati de exemplu? Nu toti cetatenii sunt obligati sa fie avocati si sa cunoasca directive europene sau legi britanice prin care aceste diractive sunt aplicate, asa cum se intampla ca nici unii reprezentanti ai autoritatilor sa nu cunoasca foarte bine astfel de legi. Cum va trai acel cetatean care poate stie de cele 3 luni de rezidenta initiala, dar nu stie ce i se poate intampla daca le depaseste? Sau, daca e student, cu resurse materiale limitate, cum se va desfasura viata lui studenteasca de la o zi la alta, neputand apela la un job part time conform legii pentru ca nu are cardul in buzunar? Dupa cum stim, directiva 38/2004 specifica faptul ca un student, pe perioada studentiei, nu trebuie sa devina o povara nerezonabila pt sistemul de asigurari sociale, nu ca ar trebui sa aiba fix o suma de bani care sa-i asigure supravietuirea in toata aceasta perioada? Sa fie oare o impiedicare a accesului la cursuri (de orice tip ar fi ele) a celor care n-au un anumit nivel de bunastare materiala, in "buna traditie (deja)" a guvernului britanic in ceea ce-i priveste pe studenti?

    Revenim la site-ul UKBA:
    Sa inteleg ca pentru 95% dintre aplicatii se poate astepta pana la 6 luni? Ok, pt aplicatiile de tip self employed nu-i nici o graba, dar restul? Poate ar trebui reamintit celor de la UKBA faptul ca anul trecut cu putin inainte de schimbarea guvernului se ajunsese la un termen de aproximativ 10 zile? Stiam ca tendinta omenirii e de progres.
    Si cum ar interpreta UKBA urmatorul paragraf din directiva 38/2004:
    Unde duc toate aceste intarzieri, piedici, daca nu la cresterea infractionalitatii, dupa cum spunea si ellaws? Ce face cineva, care poate are si familia alaturi in UK (mai multe guri de hranit) vazand cat asteapta dupa un document care ii atesta legalitatea sederii in UK si a dreptului de munca? Ajunge sa lucreze la negru? Foarte posibil - disperarea unui parinte (de ex.) nu prea mai tine cont de litera legii. Si unde se duc banii dintr-o astfel de activitate? In conturile HMRC, sau in buzunarele unor infractori? Si daca, in disperarea lui, acel cetatean ajunge chiar la alte infractiuni? Foamea poate impinge si la furt sau mai stiu eu ce... Veti spune ca va fi prins, dar banii necesari pentru arestul, judecarea lui, poate cheltuielile cu tinerea lui intr-o inchisoare de unde vor veni? Inteleg ca se doreste atragerea unor bani la buget si reducerea unor cheltuieli publice.

    Sunt curios ce ar raspunde Ambasadorul la astfel de intrebari (dupa cum zice titlul topicului) si ce masuri se preconizeaza din partea autoritatilor romane pentru rezolvarea acestor probleme. Daca membrii ambasadei au uitat de forumul asta (e posibil), nu-i bai, pot fi trimise intrebarile catre andrisant, ca doar e cunoscut. Sau daca se sesizeaza si domnii Branza si Baconschi (conotatiile aparute ca urmare a alaturarii celor doua nume sunt absolut intamplatoare "monser") nu cred ca s-ar supara nimeni.

    Revenind la comunitatea asta virtuala si la spiritul de comunitate, cei ce s-au lovit (sau nu) de diverse probleme, au intampinat dificultati in privinta actelor necesare, a procedurilor de urmat si au idei care ar putea usura acest proces sunt invitati sa-si spuna parerea. Poate realizam un liant intre autoritatile britanice si cele romane trecand prin realitatea (uneori dura) care nu se vede din fotoliul unui birou. Poate le demonstram ca nu stim doar sa aratam cu degetul dar mai si dorim sa facem ceva pt a rezolva problemele. Si poate le reamintim(atat britanicilor cat si romanilor) ca politica ar trebui sa fie facuta de Oameni pentru oameni, nu in ciuda lor.

    Deci, cum credeti ca ar putea fi scurtat timpul de asteptare pentru niste acte? E nevoie de mai multa transparenta in ceea ce priveste activitatea UKBA? E nevoie sa fie precizate mai clar conditiile ce trebuie indeplinite, actele necesare? Sau poate e nevoie ca institutiile de invatamant autorizate sa elibereze niste legitimatii care sa aiba valoarea unor carduri temporare - pe principiul provisional licence necesar celor ce urmeaza scoala de soferi in UK?

    L.E. Pentru incurajarea creativitatii celorlalti revin cu inca o posibila solutie. Presupunem ca sunt prea putini functionari la UKBA si prea multe aplicatii. N-ar fi util un program de internship la UKBA pentru cetatenii romani (si nu numai, dar ma gandesc ca ei ar fi direct interesati), chiar din cadrul celor cu studii superioare care nu indeplinesc punctajul pt HSMP - astfel obtinand puncte pentru experienta in UK? Nu trebuie sa ia ei deciziile, dar macar pot aranja documentele dintr-un dosar intr-o ordine cronologica, sau macar sa faca o cafea functionarilor care se simt putin obositi.

    Alte idei?
     
  7. newborn

    newborn New Member

    Joined:
    Nov 7, 2010
    Messages:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Pentru Silverfern:
    Avand un interes direct, am intrat pe pagina UKBA - waiting times; saptamana trecuta solutionau dosarele trimise in 29 octombrie, iar saptamana aceasta....2 noiembrie? Analizeaza 2-3 zile pe saptamana? Nu pot sa cred ce se intampla!
    Solutii pentru reducerea intarzierilor in procesarea dosarelor trimise prin posta? Oare ne asculta cineva? Oare se gandeste cineva ca sunt multi aceia care chiar incearca sa munceasca legal si sa nu faca uz de : "romanul se descurca el"?
    Poate ar trebui sa angajeze-cu statut de self -ganditor- romani care sa participe la evaluarea dosarelor conationalilor, sa dea o mana de ajutor, acolo. Cred ca am gasi cativa binevoitori, poate dintre cei care au aplicat prin HSMP, eventual voluntari?
    Poate Domnul Ambasador ar putea sa arunce o intrebare acolo, stie Dumnealui unde, in legatura cu timpul de procesare al dosarelor care se prelungeste intr-un mod absolut gratuit si, de ce sa nu recunoastem, poate duce chiar la acte de infractionalitate, ceea ce ar manji si mai mult imaginea Romaniei si a noastra in general.
    Cam ce atitudine sa iau eu, un roman onest, care incearca sa-si faca un drum si care nu are decat un raspuns la intrebarea cu privire la dreptul de munca : "Astept". Este normal sa fii intrebat cine esti. Cum poti raspunde la "ce statut ai?" in conditiile in care probabil vor ajunge sa dea un raspuns (care -atentie!- poate fi nefavorabil) in 1 an?
     
  8. newborn

    newborn New Member

    Joined:
    Nov 7, 2010
    Messages:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Revin pe subiect:
    - saptamana trecuta pe pagina UKBA-waiting times solutionau dosare din 29 octombrie 2010
    - acum doua zile aparea ca data 2 noiembrie
    - astazi...............22 octombrie 2010.
    Poate ma ajuta cineva sa pricep notiuni de aritmetica elementara?
    Revin asupra dosarelor analizate? Se intorc in timp?
    Imi pare extrem de rau, dar calmul englezesc vad ca nu numai ca nu mi se potriveste, dar si cantitatea infima pe care am capatat-o de aproape trei luni de cand sunt aici m-a parasit. In concluzie, cred ca ar fi trebuit sa incep un topic nou: "Caut sa muncesc la negru".
    Deci, Domnule Ambasador, caut sa muncesc la negru, caut sa devin un infractor si daca exista cineva sa imi dea niste lectii, va asigur ca invat extrem de rapid si ma adaptez si mai repede. Si pana la urma..."romanul se descurca, nu?". Consider ca merit macar un raspuns de la reprezentantii tarii al carei cetatean ma mandresc inca sa fiu, daca nu o vorba buna, acolo.
    Am trimis un mail la UKBA in care ii intrebam printre altele daca pot sa aplic pentru yelow card de student in conditiile in care aplicatia prin HSMP este pe cale sa fie analizata in nu se mai stie cat timp. Mi-au raspuns copiind de pe site exact pagina cu waiting times. Desi adresasem intebari punctuale, la care nu gasisem raspuns in nici una din sectiunile site-ului, am avut impresia ca mi-au raspuns ca unui retardat.
    In ceea ce priveste solutiile pentru scurtarea timpului de procesare poate ar trebui sa le propunem infiintarea unui departament de analiza initiala a dosarului; poate acesta este incomplet si are omul timp sa revina cu ceea ce solicita ei. Sau poate departamente diferite pentru diferite culori de carduri, pe categorii de aplicatii? Ma ofer voluntar, ma insoteste cineva?
    In ceea ce priveste munca la negru, chiar cred ca este unica solutie deoarece nu stiu daca ati observat, dar chiar la inregistrarea pe site-uri de cautare de joburi, una din intrebari este daca ai drept de munca in UK; nu ai, nu poti trece la sectiunea urmatoare daramite sa ajungi la un interviu. Nu aveti idee cate raspunsuri de genul, "Ne pare rau, dar trebuie sa aveti drept de munca; contactati-ne cand il veti obtine..." am primit. Nu toata lumea intelege ce inseamna self employment si nici nu ar trebui sa avem pretentii in aceasta directie, desi si asta ar pute deveni o alta solutie, nu? Haideti sa educam angajatorii britanici, sa le explicam capitolul self employment printr-o campanie bine structurata. Cred ca mai repede vom obtine rezultate pe linia asta decat un minim ajutor din partea ambasadei.
    Inchei cu scuze asupra tonului si cu speranta ca "cineva, acolo sus, ne iubeste".
     
  9. silverfern

    silverfern New Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    1,411
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    newborn ma bucura interesul tau in ceea ce priveste aceasta problema. Ma intristeaza insa dezinteresul majoritatii. Iti recomand sa pastrezi corespondenta cu UKBA si cu orice alta institutie. Anul acesta presedintele tuturor romanilor a declarat ca (citez din memorie): "anul 2011 va fi "anul romanilor" in politica externa, urmarindu-se libera circulatie a cetatenilor, liberalizarea accesului pe piata muncii". Stam frumos la declaratii, la conferinte dar... restul? Mai nou vad ca e foarte apreciata activitatea Ambasadei Romaniei la Londra, dar pe forum vad ca tot apar discutii referitoare la cum se poate munci la negru. Am observat la britanici un lucru foarte interesant: ei fac o deosebire de exemplu intre teamwork si efficient teamwork, sunt doua lucruri complet diferite. Activitatea Ambasadei o fi doar activitate sau activitate eficienta?

    Bun, revenind la problema ta si a altor cazuri individuale (nu de alta dar vad ca suntem prea putini pt a o numi problema romanilor) ai putea sa expui aceasta problema catorva autoritati si sa le ceri ajutorul:

    - Ambasada Romaniei:
    Dl Bogdan CÂRPĂ-VECHE
    Ataşat pentru probleme de muncă şi afaceri sociale
    Tel.: +44 (0) 20 7937 8125
    Fax: +44 (0) 20 7937 8069
    e-mail: social_affairs@roemb.co.uk pentru ca e o problema sociala si de munca


    Dl Sabin POPESCU
    Ministru consilier
    Tel.: +44 (0) 20 7937 3902
    e-mail: sabinp@roemb.co.uk pentru ca e o problema politica(si sa nu uitam ce a declarat presedintele). Restul domnilor sau doamnelor de acolo vad ca n-au adresa de email dar poti gasi datele de contact aici: http://londra.mae.ro/index.php?lang=ro&id=10921

    Domnul Ambasador nu stiu cum ar putea fi contactat, desi ar fi interesant sa ascultam un punct de vedere (daca s-ar putea sa nu fie un discurs politic tare bine ar fi). Cristi, oare se poate un interviu la Radio Romani Online?

    - Domnul William Branza, deputat în circumscripţia electorală nr.43 DIASPORA:
    gabriel.branza@cdep.ro
    william@williampdleuropa.eu pentru ca reprezinta diaspora romaneasca si "William Brinză: De acum înainte numai datorită diasporei se vor câştiga alegerile", "Prin cabinetul meu parlamentar ii ajut pe romanii care au nevoie de consultanta juridică", "Sunt hotărat sa muncesc in continuare pentru o viată mai bună a romanilor, in special a celor plecaţi peste hotare printre străini."

    - SOLVIT - o organizatie a EU care se ocupa cu problemele aparute intre cetatenii europeni si autoritatile nationale ca urmare a aplicarii in mod necorespunzator a legislatiei europene:

    United Kingdom
    Chris KORCZ
    Department for Business, Innovation and Skills
    1 Victoria Street
    UK - London SW1H 0ET
    Tel. +44 20 7215 2833
    Fax. +44 20 7215 2234
    solvit@bis.gsi.gov.uk
    sau formularul online: https://webgate.ec.europa.eu/solvit/app ... anguage=en

    -UKBA
    ccfeedback&sugge@ukba.gsi.gov.uk rugandu-i frumos sa nu mai dea raspunsuri copy/paste.

    Doamne ajuta! Ca Dumnezeu nu cere voturi.
     
  10. topi

    topi New Member

    Joined:
    Oct 28, 2010
    Messages:
    239
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Sa ziceti sarumina daca primiti plicul cu cardul in termenul care scrie pe site. Ei mi-au trimis plicul cu cardul dupa 8 saptamini atunci cind pe site scria ca proceseaza aplicatiile in 20,25 apoi 30 zile. Iar Royal Banana Company Mail mi-a adus plicul din Sheffield in Londra in 6 saptamini -nervos-
    Cred ca la 90% din intrebarile trimise prin mail se primeste un raspuns copy/paste. Oricum sint multe prostii pe site-ul lor referitor la HSMP din cauza ca le e lene sa mai apese niste taste preferind sa lucreze doar cu mouse-ul. Cel mai simplu este sa-i suni pentru ca sint foarte politicosi la telefon si primesti informatii foarte clare.
    Daca vrei un raspuns in maxim 3 luni ai posibilitatea sa te duci la Croydon le arati un extras de cont ca ai un munte de bani si primesti pe loc certificat de self sufficient iar tanti UE nu are ce sa comenteze. Daca vrei sa muncesti ... atunci e povestea mai complicata cu restrictiile.
    In privinta restrictiilor de munca ... mie mi se pare normal sa impuna ce conditii vor ei ca doar e tara lor. Cui nu-i convine sa stea acasa sau sa se duca in Italia, Spania ... Europa e mare.
     
  11. silverfern

    silverfern New Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    1,411
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ce ne mai place s-o dam in diverse cand e vorba de probleme concrete...

    Topi mie-mi plac postarile tale, dar uneori raman interzis. Nu-i asa ca daca nu primeai cardul sau inca il asteptai si acum era la fel de normal ca britanicii sa impuna ce conditii vor ei ca doar e tara lor? Ca doar puteai sta acasa sau te puteai duce in Italia sau Spania, ca e mare Europa. Una e sa fie tara cuiva si alta e ca acea tara sa faca parte dintr-o organizatie si sa semneze niste acorduri care ii ofera oportunitati deosebite, dar si anumite obligativitati. Asa cum si Romania nu are parte numai de bucurii ca membra a spatiului comunitar dar si plateste din greu acest privilegiu.

    Leonard tu pierzi din vedere esentialul si ajungem la ce spunea newborn:"romanul se descurca, nu?". Asta era ideea, sa ne descurcam indiferent daca mergem pe cararea creata de lege, o luam pe scurtatura, sau de-a dreptul pe aratura?

    Aici nu e vorba nici de impunerea de restrictii (lucru care este ok conform unui tratat de aderare inca in vigoare) nici de modalitati de a obtine un numar de asigurari sociale(nu-i poti spune unui student 'fa-te self employed" daca el nu are spiritul intreprinzator necesar, sau calificare intr-un anumit domeniu, sau abilitatea de a-si cauta clienti). E vorba de exercitarea unor drepturi de cetateni europeni, si mai ales de ingreunarea exercitarii acelor drepturi. Daca un student vrea sa studieze in UK (avand acest drept si posibilitatea de a alege) nu-i poti ciunti dreptul de a munci part time(nu toti sunt copiii lu' taticu') din prima zi de studentie(moment in care se considera ca isi exercita acel drept european) pentru ca tu ca institutie a statului fie ai angajati incompetenti, fie esti coplesita de volumul mare de munca, fie vrei sa descurajezi posibilii viitori studenti sa acceada la un anumit sistem de invatamant. Sau se doreste numai atragerea studentilor cu bani, ca doar de unde sa dea atatea imprumuturi statul britanic?
    Ce-ar fi daca statul roman ar introduce o lege care sa prevada ca bunurile importate din EU trebuie sa obtina in mod individual un certificat de inregistrare inainte de a fi vandute in Romania, si procesul de eliberare al certificatelor sa dureze pana la 6 luni, ca doar sunt multe produse si e greu sa faci fata? Si daca acele produse sunt perisabile? E treaba producatorilor, noi respectam procedurile, nu?
     
  12. topi

    topi New Member

    Joined:
    Oct 28, 2010
    Messages:
    239
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Nu ma suparam daca ma intideau si 6 luni ca doar nu muream de foame fara card. Cel mai important la englezi e ca au niste legi si norme de aplicare care chiar le respecta chiar daca aleg sa aplice cea mai aspra interpretare. In Romania nu gasesti asa ceva. Asta e o chestie invata chiar de la romani: de ce sa te declari self sufficient ca sa iei NINO si apoi sa te faci SE in ziua in care l-ai primit? Asta practic se cheama TEAPA din perspectiva britanicilor. In cazul "studentilor" ma cam indoiesc ca cei care au venit in UK in primul studieze "pe bune" se pling ca nu sint lasati sa si munceasca. Majoritatea studentilor profita de aceasta alternativa numai pentru a primi dreptul de munca si automat nu mai sint studenti, practic e inca o teapa pentru britanici. Situatia cardurilor cu drept de munca mi se pare urmatoarea: englezul iti da un deget si tu incerci sa-i iei toata mina si apoi sa-l mai si injuri. Oricum, ce spuneai tu de legi aiurea se intimpla in mod curent in Romania. Daca un strain vrea sa-si deschida o firma in Romania sigur o sa dureze citeva saptamini si sa fie trimis dupa zeci de stampile. Cel mai rau e cind strainului i se cere spaga pe fata daca vrea sa faca o fabrica in Romania si sa creeze locuri de munca. Un exemplu este fabrica Nokia de la Jucu.
    Sint asa de ofticat pentru ca atunci cind am pus CV-ul online in care scria ce joburi am avut si orasele din Romania in care am lucrat ma suna cam un recruiter la 2 zile.
    Cind am scos numele oraselor si am lasat numai denumirea firmelor (multinationale de renume) primeam cite 5-10 oferte pe zi. Daca ma luau recruiterii la intrebari ce-am facut in firmele alea erau super incintati. Daca ma intrebau si in ce orase, trebuia sa le zic de Romania, si in 90% din cazuri aici se termina discutia.
    Un exeplu de discutie cu un recruiter prin telefon:"Am gasit CV-ul dumneavostra pe un site ... sinteti candidatul ideal, firma e beton bla-bla-bla... Aveti drept de munca in UK? Da, am. Perfect! Dar trebuie si Security Clearance, si pentru asta trebuie sa fiti cetatean UK/USA/EU. Nici o problema, sint cetatean UE. Perfect! Din ce tara? Eu:Romania. Ea: Pai trebuie sa intreb clientul sa vad daca se poate si cu romani, o sa va trimitem un mail cu raspunsul ... " - care nu a mai venit ...
    As fi preferat sa astept 6 luni cardul decit sa fiu privit aici ca un hot, tepar, sau sau neserios.
    Practic simt la recruiteri si angajatori ca ce citesc ei prin ziare si vad la televizor e valabil pentru toti romanii si nu stii niciodata la ce sa te astepti de la ei, ca daca nu te fura, sigur una zic si alta fac sau daca le dai un deget iti iau toata mina.
    Ca sa nu fiu Offtopic am si eu o intrebare: Ce pot sa mai fac?
     
  13. albea

    albea Active Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    4,259
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    38
    Gender:
    Male
    Occupation:
    Taxi driver
    Location:
    London
    Imi permit sa intervin in discutie deoarece am senzatia ca (aproape) toata lumea a remarcat cele mai mici detalii, dar nimeni nu vede fondul problemei.

    Actuala politica de emigratie incearca sa rezolve cu reguli vechi probleme noi. Este evident pentru oricine care citeste un ziar sau se uita stiri (in UK) ca problema centrala in jurul careia graviteaza toate aceste amanunte, care ne fac noua viata grea, este politica de acordare a beneficiilor din aceasta tara.

    Trebuie sa recunoastem, ca o mare proportie din noii veniti in UK sunt atrasi in primul rand, nu de piata fortei de munca din aceasta tara, cat, mai ales, de politica de beneficii care, pana de curand, a fost o adevarata Bonanza pentru emigratie. Si pentru unii, inca mai este. Fara a ma face avocatul actualului guvern (departe de mine ideea), nu pot sa nu pun intrebarea daca e bine sa judecam pe criterii comunitare politica de emigratie, in timp ce masurile care au provocat-o sunt strict locale. Nu Spania sau Germania au aceste probleme, ele au fost mult mai zgarcite cu pomenile de la buget. In viitorul foarte apropiat la fel va fi si in UK.

    Cea mai la indemana masura pe care a gasit-o guvernul, a fost draconizarea verificarii documentelor ce stau la baza aplicatiilor pentru rezidenta. Dosarele pentru NINo, diversele carduri colorate si permise de munca, sunt studiate pana la ultima virgula, in vederea (evident) diminuarii bazei de potential solicitanti de beneficii. Toti aplicantii romani pentru NINo s-au lovit de aceasta problema. Studentii sunt aici un fel de victime colaterale. Este o greseala a se considera ca ei sunt cei vizati de actuala politica. Personal, cred ca odata cu finalizarea noii legislatii de acordare a beneficiilor, solutionarea aplicatiilor de rezidenta va fi mult mai rapida, adica va reveni la normal.
     
  14. silverfern

    silverfern New Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    1,411
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Asa e, in mare parte(nu in totalitate) e o problema de beneficii. DAR problema beneficiilor e o problema interna a britanicilor, EU n-are nici un amestec in politica lor privind beneficiile, iar romanii onesti vor sa munceasca, nu sa ceara beneficii. Niciodata nu voi lua apararea celor care vin in UK si au un singur lucru in minte: "pt ce beneficii putem aplica". Britanicii pot spune foarte bine "nu va dam beneficii pana nu munciti 12 luni legal in UK", nu se supara nimeni nici macar coana Europa. Problema e ca intarzierile astea ii determina pe unii romani sa accepte munca la negru, cu tot ce decurge de aici. Aveti idee cam cati romani muncesc la negru pentru ca "e greu sa obtii actele", sau pentru ca pana obtin un card sunt niste facturi de platit, sau foamea striga mai tare decat legea? Ca vin multi care sunt interesati mai mult de munca decat de studii, foarte bine, sa le faca pe amandoua. Daca acei oameni obtin o calificare, in situatia in care decid sa stea mai mult in UK isi vor face mai bine treaba pentru un angajator britanic, vor aduce un plus de productivitate economiei britanice, in situatia in care vor decide sa se intoarca in Romania vor aduce un plus de valoare prin calificarea si experienta obtinuta in UK, in ambele cazuri sunt avantaje pentru satul asta mare de se numeste EU. Libertatea de miscare exista, nu pot fi impiedicati romanii sa ajunga in UK nici prin restrictii de munca, nici prin proceduri greoaie de inregistrare, dar aceastea din urma sunt in masura sa alimenteze activitatile ilegale (de la munca la negru la prostitutie si alte infractiuni) care au rolul lor in ceea ce priveste procesul de recrutare pentru un job amintit mai sus.
    Inteleg ca nu sunt asa grave intarzierile astea, dar consecintele lor? In fine, vad ca o problema clara, cu posibile solutii, poate fi foarte usor inconjurata intr-un nor de ceata si astfel sa nu se mai vada(dar ea inca exista, iar cei aflati in situatia descrisa o constientizeaza - unii poate chiar intr-un mod dureros).
     
  15. ELLAWS

    ELLAWS New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1,976
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Topi,

    Citind postarile tale anterioare (care mi-au lasat o impresie pozitiva) in contrast cu ceea ce-ai postat mai sus, am recunoscut la tine o atitudine usor tendentioasa la adresa semenilor nostri… De fapt cam asta este prototipul romanului care “si-a vazut sacii in caruta” si dupa el, potopul!... Ce-ai spune tu daca ai avea un frate / sora, sotie / concubina / prietena care ar dori sa vina in UK sa locuiasca cu tine iar tu le-ai sponsoriza aplicatia si cineva i-ar spune “de ce vrei sa vii in UK, du-te-n Spania sau Italia...”? Chiar daca tu ai asteptat 8 saptamani si ti-ai fi permis sa astepti 6 luni (banuiesc ca si pe tine te sponsoriza cineva), gandeste-te la cei care nu-si permit sa stea nici macar 2 saptamani…”sa taie frunze la caini” Apoi, nu prea am inteles (daca ai postat pe acest topic) care era intrebarea ta pentru ambassador? De aia si merg lucrurile asa pentru noi romanii din UK…nu suntem uniti pentru o cauza, de aia suntem asa vulnerabili, injositi, discriminati si priviti ca ultimii rupti ai Comunitatii Europene, inselati chiar si de autoritatile romane lasati de izbeliste…

    On topic : Eu am facut referire la o anumita categorie de aplicanti, aceia care sub un statut sau altul au dreptul legal de-a fi in UK, drept care le este ignorat… cei care sunt fortati de imprejurari sa munceasca la negru pana la sosirea actelor, 3-4 luni de asteptari iar apoi sunt vanati de UKBA ca si hingherii pe caini si amendati ca muncesc illegal!! Totusi cine face mai intai ilegalitatea, angajatorul sau muncitorul?

    In speranta ca glasul nostru va fi ascultat de cineva “de sus”ca o sugestie pentru cei de la ambasada (in cazul in care s-ar incepe anumite negocieri) decat sa amendeze muncitorii care lucreaza la negru, n-ar fi mai bine sa li se ofere un fel protectie din partea UKBA, pentru a fi incurajati sa vorbeasca… lucru care ar ajuta la “dezamorsarea” economiei subterane in UK? Macar cei care au reusit sa-si faca acte, ar putea fi incurajati (si protejati) sa vorbeasca pe unde au lucrat la negru si care sunt angajatorii care submineaza economia britanica si nu emigrantii a caror munca este exploatata la jumatate de pret, 10-12 ore /zi ?
     
  16. topi

    topi New Member

    Joined:
    Oct 28, 2010
    Messages:
    239
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    @ellwas
    Din postarile de mai sus vad ca topicul are legatura cu dreptul de munca si oricum a luat-o pe aratura dinainte sa postez eu aici. Nici eu inteleg de ce te-ai luat de mine personal cu cine ma sponsorizeaza, pe cine sponsorizez, de parca as fi la OTV... threadul asta e pentru discutat unele idei, probleme si puncte de vedere, nu pentru a se da cu presupusu despre useri. Revenind la ce am citit mai sus eu inteleg ceva de genu "Da oari di ci la unii li dă şi nouă nu ni dă? Ori sî sî diea la tătă lumiea ori sî nu sî diea la nimini, cî aşa-i corect, nu?" Nu inteleg care e problema cu statul in UK. Romanii pot avea orice statut in UK daca respecta conditiile impuse pentru acel statut. Daca vrei alt statut penntru care nu respecti regulile e normal sa iasa probleme pentru tine dar si pentru alti romani. Lucrurile merg asa pentru ca unii romani (majoritatea) nu au fost invatati de mici sa respecte niste reguli, unele chiar de bun simt, tot timpul cautind interpretari si scuze pentru faptul ca le incalca: "decat sa amendeze muncitorii care lucreaza la negru, n-ar fi mai bine sa li se ofere un fel protectie din partea UKBA, pentru a fi incurajati sa vorbeasca… lucru care ar ajuta la “dezamorsarea” economiei subterane in UK?" Eu inteleg din sugestia ta ca e mai bine sa se renunte la niste legi care au rostul lor astfel incit legile alea sa nu mai fie incalcate. Eu cred ca singura varianta care are un efect este ca toata lumea sa respecte regulile (legile) si atunci ele vor disparea de la sine. O situatie asemantoare cu dreptul de munca in UK este viza pentru SUA (Visa Waiver Program): ca sa dispara necesitatea vizei trebuie sa nu fie refuzate mai mult de 3% din aplicatii. Abia aici s-ar simti unitatea romanilor. Sa nu se duca multi la plesneala ci sa respecte niste reguli ... pentru ca au si alti romani de pierdut din cauza lor. Cind 97% din romani vor munci legal in UK nu vor mai fi restricti de munca si nici nu vor mai discriminati !!!!!!!!
    Intrebarea: "Totusi cine face mai intai ilegalitatea, angajatorul sau muncitorul?" Din punctul meu de vedere e la fel cu ... oare cine e vinovat ... clientul sau prostituata?

    Revenind la topic: Cred ca nu putem pune intrebari utile domnului ambasador si sa-i mai si cerem sa ne sustina atit timp cit noi romanii facem prostii ... in UK. Si mai ales sa-i cerem sa sustina anularea sau reducerea restrictiilor de munca pe motiv ca romanii nu le pot ... respecta. Oricum e si asta un punct de vedere. Sint deacord cu anularea restrictiilor dar pretextul de mai sus ... nu va avea niciodata succes, ba chiar vor fi o dovada de neseriozitate. Singura solutie este sa vedem cum ne putem incadra in legile lor actuale astel incit sa nu mai fie nevoie de ele in viitor, adica sa ne pierdem timpul dupa carduri sau sa ne ceara teancuri de hirtii la NINO. Doar asa vom putea veni cu niste intrebari destepte pentru domnul ambasador si mai ales sa aiba ceva sanse de succes in a mai convinge pe cineva sa renunte la o parte din restrictii. Altfel nu avem decit sa asteptam 2014 ... 2017 ... 2999.
    O intrebare buna pentru acest topic: Ce am putea face noi pentru inlaturarea restrictiilor?
     
  17. ELLAWS

    ELLAWS New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1,976
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Topi,

    Esti complet in afara temei in discutie... cine a vorbit de ridicarea restrictiilor?? O sa dau un copy/paste sa te luminezi un pic...

    Cerem deci nu ridicarea restrictiilor, care am inteles ca ar putea fi prelungite, dar macar diminuarea conditiilor (mereu mai multe pe zi ce trece) si incetarea acestei “discriminari mascate” sau de-a dreptul pe fata… a acestor umilinte la care sunt supusi romanii nostri: doua sau trei refuzuri pana la obtinerea unui permis de munca sau a unui NI number, care oricum li se cuvine prin lege!!

    Intrebarea mea suna in felul urmator : Daca actiunea de ridicare a restrictiilor pentru romani a esuat, este macar posibil inceperea unor demersuri / negocieri intre Ambasada Romana de la Londra si UKBA pentru urgentarea formalitatilor de obtinere a celebrelor carduri BLUE / PINK / YELLOW si reducerea timpului de procesare a dosarelor de la 2-3 luni macar la 2-3 saptamani ?


    Esti mai mult decat bine venit sa ramai alaturi de noi (Silverfern, Newborn si toti care au dat "Thank you") in sustinerea acestei probleme...

    Merci anticipat!
     
  18. mickyroman

    mickyroman New Member

    Joined:
    Oct 11, 2010
    Messages:
    416
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Eu cred ca britanicii tin cu "dintii" de aceste restrictii pentru romani si bulgari de teama de a nu fi "invadati" de oameni cu o educatie si un grad de civilizatie care lasa de dorit. Ei cred ca cei care reusesc sa treaca cu brio de incercarea grea la care sunt supusi pentru acte inseamna ca sunt totusi niste oameni mai "culti". Iar cei care nu reusesc se intorc acasa. GRESIT! Nu se intorc acasa, asta e problema. Si inca un lucru de care nu isi da seama Ukba este acela ca aceste restrictii nu-i ajuta cu mai nimic pe ei, pe britanici. Cei care vor sa vina "la plesneala" (cei fara prea multe calificari, cei care "muncesc orice", etc.)vor veni oricum, cu sau fara restrictii.
    Iar cei "cu capul pe umeri" care stiu ca vor obtine acte, deci inlatura partea cu restrictia, nu isi vor lua a doua zi bilet de avion si gata, sunt prezenti in UK. Ei mai au acum un set de intrebari: cum imi gasesc job in domeniul meu? care este planul cel mai eficient? etc. Deci oameni responsabili, oameni de care multi angajatori din UK ar avea nevoie.
    Deci......pentru cine sunt restrictiile? Si in ce scop?
    Daca ar face o analiza, un studiu de piata mult mai detaliat, cei de la Ukba si-ar da seama ca trebuie sa schimbe strategia. Aceste restrictii, dupa parerea mea, nu isi au rostul.
    Si inca ceva la care trebuie sa lucreze MULT statul britanic este politica beneficiilor. Enorm de multe care incurajeaza la LENE.
     
  19. silverfern

    silverfern New Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    1,411
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Revin cu o precizare, care se pare ca nu e inteleasa: ridicarea restrictiilor de munca este un act sinucigas pentru politicieni, mai ales acum cand se fac reduceri de costuri (guvernul Cameron se clatina si fara problema asta). Slabe sperante sa se intample asa ceva, asta daca nu cumva avem o diplomatie care sa dea lectii intregii lumi si pe deasupra careia sa-i pese de cetatenii romani in cauza. Dar cum timpul basmelor si al lui Mos Craciun a cam apus, sa revenim la problema foarte concreta discutata: simplificarea procedurilor de acordare a unor documente.
    Si observ ca se poate face cate ceva in anumite situatii:
    http://www.ukba.homeoffice.gov.uk/sitec ... -scs-grows

    Oare o fi greu ca, in colaborare cu astfel de autoritati locale, sa se lanseze un program de triere a aplicatiilor pt cardurile romanilor astfel incat sa nu mai fie extenuati de atata munca cei de la UKBA? Macar sa li se verifice dosarele si sa ajunga la Croydon, sau prin posta la Sheffield, doar dosarele complete, iar eliberarea unui cartonas sa devina o procedura care sa nu necesite foarte mult timp.
     
  20. georgiv

    georgiv New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1,568
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Am si eu o 'problema'.
    Pana nu te ciocnesti de ea ori nu stii ori o ignori 'poate dispare'.
    Sunt curioasa sa stiu de ce inregistrarea in registrul roman a unui copil nascut in UK e asa de elaborata, stufoasa, plina de documente INUTILE (cerute doar din dorinta de a face bani).

    Auzi! te duci cu certificatul original si nu e suficienta o simpla copie mai trebuie sa fie si LEGALIZATA (bineinteles la ambasada, unde pretul e tipic romanesc)- £55 (si asta ca sa legalizeze semnatura unui traducator AUTORIZAT tot de ei!!!)

    Si de ce taxa de inregistrare e de 98£ ( imi pun cumva aur pe foaia aia!!!!!), iar daca nu se face pana in 6 luni de la nasterea copilului taxa creste la 140£ .
    Toate informatiile astea se obtin cu greu (va dati seama ca doar e romaneste). Si daca dai un telefon sa ceri o informatie incepe 'doamna' de la consulat sa tipe la tine ca la usa cortului de parca i-ai fi furat ultimele seminte din mana!!!
    Rusine, rusine, rusine!!!!!

    Taxa de eliberare a unui certificat britanic e de 3£ (original), nu te intreaba nimeni de documente, te duci civilizat dai numele dai 3 £ si-ti da certificatul!
     

Share This Page