5.1 C
London
Wednesday, December 11, 2019
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

Rasism impotriva romanilor - sa actionam!

Discussion in 'in Marea Britanie' started by crysya, May 30, 2009.

1. silverfern

silverfern New Member

Fotografia respectiva nu cred ca tine de discriminare, ci mai degraba de demnitatea unui popor si a conducatorilor acelui popor. Si ungurii, si slovacii, si cehii, si restul popoarelor europene au gunoaiele lor. Insa mai conteaza si respectul de sine, si respectul pt traditii, pt valori...

Puteti sa raspundeti pe loc la intrebarea: Ce este reprezentativ pt poporul roman? Ei bine multe popoare au unu-doua raspunsuri clare. Un strain ar putea defini poporul roman prin: infractori, tigani, aurolaci(ok sunt trei). De ce? Pt ca noi am lasat sa se intample asta. Pt ca noi incercam sa ocolim legile cand ajungem intr-un stat strain, pt ca noi alegem sa aruncam la gunoi propriile valori, pt ca-i facem pe toti analfabetii si nesimtitii modele de urmat. Pt ca e mult mai usor de distrus decat de construit.

Si ce fotografie ar fi mai potrivita pt o tara in care minoritatile au drepturi mai multe decat restul poporului? Ne reprezinta populatia imbatranita de etnie tiganeasca? Daca da atunci e ok. Daca nu, sunt institutii care au printre atributii si promovarea unei imagini decente a poporului roman. Si da, depinde tot de noi sa le cerem socoteala acestor institutii cand nu-si fac treaba.

2. cata246

cata246 New Member

fotografia este destul de reusita,dpdv artistic ma refer,
    bag seama ca v'un fotograf enlez (sau nu) a asteptat o zi intreaga sa "traga" asa ceva.
    se discuta si pe realitatea tv despre acest lucru...

nu inteleg...de ce suntem mirati?
    tineti minte fotografia care reprezenta Romania la inceputurile turneului final la fotbal?
    tiganii aia burtosi,cu lanturi la gat,bbc si-a cerut scuze mai tarziu,cica...

trebuie sa intelegem un lucru-nu vom face parte din generatia ce va sterge din memoria colectiva a cetateanului european faptul ca nu suntem cu totii tigani.

3. rebecca_uk

rebecca_uk Active Member

Home Page:
    In niciun caz a sta cu mainile in san nu e atitudinea corecta. Poate nu putem face mare lucru, dar eu sunt de parere ca putem MACAR INCERCA.

DST,crezi ca link-ul de mai jos poate fi subiect pt. REACT?

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/8087898.stm

We absolutely can't just stand moping about;it's not the right attitude. Perhaps we can't do much, but I believe that we can AT LEAST MAKE AN ATTEMPT.

DST, do you think the link below can be a subject for REACT?

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/8087898.stm

4. kitten

kitten New Member

Am trimis o plangere la BBC News cu privire la fotografia aceea. (Nu cred ca m-as fi gandit daca nu ne batea Silverfern la cap cu plangerile. :laugh: )

Poate ca ar fi bine sa scrie mai multi?

Am folosit link-ul asta:

http://www.bbc.co.uk/complaints/make_co ... ep1n.shtml

...si am ales ultima optiune (Make an official complaint). A fost simplu.

Iar pentru cei care spun ca nu e nicio problema cu fotografia - eu am doua probleme cu ea: 1) nu reprezinta costumul traditional romanesc, asa cum se laudau ei ca arata in pozele alea (regula pe care presupun ca au respectat-o pentru celelalte popoare), si 2) nu reprezinta poporul roman, ci o minoritate etnica prezenta in multe alte tari, nu doar in Romania. Am gasit si problema nr. 3) BBC pare sa raspunda josnic stereotipului care ne-a mancat zilele in ultima vreme.

5. kitten

kitten New Member

Rebecca_UK,

I was just thinking of submitting it to ReAct too, but, as I said, I'd just complained to the BBC News and according to their declared policy they should do something about it. If they change anything, the link and explanation submitted to ReAct will no longer be valid.

I'll keep an eye on them and if they don't change anything in a day or two I'll do it (unless somebody else has already).

6. rebecca_uk

rebecca_uk Active Member

Home Page:
    Bravo, Kitten

Foarte bine punctat. Voi face acelasi lucru si bine ar fi sa lasam atitudinea de "laissez faire", ca daca noi nu spunem/facem nimic, nici altii nu vor face sau mai mult vor face exact ce II LASAM NOI sa faca.

Well done, Kitten,

Very well spotted I'll do the same and we'd better quit this "laissez faire" attitude, for, if we don't say/do anything, the others won't or even worse, they'd do exactly what WE ALLOW THEM TO DO.

7. kitten

kitten New Member

I must say that, as far as I can remember, the ReAct complaint was my first ever (today's being second). I really do think I wouldn't have done it if Silverfern hadn't been pushing us to complain when we've got a problem. :) And I think he's right when he says this must be coming from our Communist background. Unlike many of you :cheer: , I was a teenager when it ended (has it, really??), so I guess it's still deeply ingrained in me...

Maybe I am in the process of becoming more civilised - might start complaining about everything. :laugh:

(By the way, I'd like to complain about having to translate. :) But it should work this way, shouldn't it? It's the English people who might not always understand our Romanian, not the other way round, is it?)

8. rebecca_uk

rebecca_uk Active Member

Home Page:
    kitten a scris:
    The link for complaints is:
    http://www.bbc.co.uk/complaints/make_co ... ep1n.shtml (last option:make an official complaint)

Aspects to be emphasised in the complaint letter:
    1.this picture does not represent the Romanian traditional costume(as you claimed these pictures represented-a rule you may have obeyed when representing other nationalities);
    2.it does not represent the Romanian people, but an ethnic minority extant even in countries other than Romania
    3.BBC seem to be biased and respond lowly/in a demeaning manner to the stereotype pointed to us and which has been offending us lately.

Thanks, Kitten. That's really useful.

9. rebecca_uk

rebecca_uk Active Member

Home Page:
    Mai cred ca Silverfern are dreptate si ca Ambasada, care doarme in loc sa fie cu ochii cat cepele pe aceste aspecte injositoare si care nu au respect pt. traditii si valori trebuie trezita. Este strigator la cer!:angry:

I also believe Silverfern is right and that our EMBASSY,who are deep asleep instead of keeping their eyes wide open on the lookout for such demeaning matters and that show no respect for tradition and cultural values, must be woken up. It's simply outrageous!:angry:

10. negrutxa

negrutxa New Member

Aceasta scrisoare a fost trimisa Domnului Ambasador, va vom tine la curent cu raspunsul oficial al domniei sale.

Dear Mr Ambassador

We write to you to voice our extreme concern at the manner in which the United Kingdom Independence Party (UKIP) has portrayed Romanians during its campaign for the European Parliamentary elections.

In a leaflet it has distributed (enclosed), UKIP makes the claim that Romanians have committed 1080 crimes in London during the last six months. This claim is false. The figure of 1080 refers to the period January-June 2007 and was reported by Channel 4 News on 19 September 2007. It is our opinion that UKIP having knowingly and maliciously misused this statistic with the intention of inciting fear about freedom of movement within the EU, and the presence of Romanians in the UK.

Similarly, the leader of UKIP, Nigel Farage, has repeatedly spread the falsehood that Romania has granted passports to 1 million Moldovans following the recent political upheaval in that country (Daily Express, 12 May 2009; Today Programme, Radio 4, 30 May 2009). This, as you will be aware, is completely untrue.

It is our belief that the deliberate spreading of such disingenuous information by UKIP is likely to incite hatred toward Romanians in the UK. We are fearful that this climate of anger toward us will result in attacks on Romanian owned businesses or members of the Romanian community in the UK.

As the Official Representative of Romania in the United Kingdom we urge you to respond.

We should be grateful if you could detail the actions you have taken during recent months to combat these slurs against Romanians, and indicate to us what steps you intend to take to protect and promote the reputation of Romanians in the United Kingdom.

Yours sincerely

For, and on behalf of the membership of Romani-online

Many thanks David for your support. De asemenea, multumesc si domnului cu calul (Silverfern) si Rebeccai pentru initiativa.

11. agnb1

agnb1 New Member

ceea ce ai scris tu mai sus mi-aduce aminte de faptul ca, inainte sa ma cunoasca colegii mei pe mine,imaginea lor despre romania era: infractori, tigani, criminali, orfelinate! Nu e vina lor, unii dintre ei au avut de-aface numai cu acest tip de persoane, si nu persoane care sint destepte, cinstite, muncitoare si curate. Chiar cel mai bun prieten al meu mi-a spus ca nu s-ar fi gindit niciodata sa mearga in RO ( din cauza reputatiei) acum tot timpul ma intreaba cind il iau cu mine. Vreau doar sa spun ca este logic ca UK sa aiba imaginea proasta (eronata) facuta despre ROmani, este imaginea pe care ( asa cum spui tu Silverfern) am lasat-o noi sa si-o faca. Nu cred insa ca majoritatea UK are parere proasta despre romani- depinde cu cine vorbesti.

12. crismarten

crismarten New Member

Si ce-ar trebui sa faca ambasadorul cu scrisoarea respectiva?Ce asteptari?(In cel mai bun caz)

E ca si cum comunitatea maghiara din Ro ar scrie ambasadorului lor din RO, din cauza unor afirmatii defaimatoare date de Funar ori Vadim..

Fiind mii de romani(rezidenti) in UK cel mai eficient raspuns era sa fi mers joi la alegeri/ votat cu liberal democratii(cei mai proeuropeni) ori macar cu laburistii..

13. rebecca_uk

rebecca_uk Active Member

Home Page:
    Crismarten, AMBASADA ROMANA are putere diplomatica, trebuie doar sa vrea sa si-o exercite, potrivit reglementarilor in vigoare.

Referitor la vot, m-am abtinut, dar foarte multi romani nu stiu multe.

Tu ai afisat link-ul, scriind apoi "acum e prea tarziu, trebuia sa va inscrieti pana pe 19 mai". La ce bun aceasta precizare? Tu, daca tot erai interesat de subiect si voiai sa fie si ceilalti, puteai da acel link in timpul util, nu dupa...Asa ai fi avut drept (poate) sa reprosezi...

Te rog sa nu mi-o iei in nume de rau, dar asa vad eu lucrurile.

Poate o campanie de informare n-ar fi stricat si nu cred ca te-ar fi impiedicat nimeni sa o initiezi, avand in vedere ca esti informat in domeniu. Acum insa este prea tarziu pt. unele lucruri, dar asta nu inseamna ca oprim orice actiune.
    Imi cer scuze daca nu am dreptate.

14. cata246

cata246 New Member

agnb1 a scris:

asta doream sa spun si eu.
    prin atitudinea noastra,comportamentul nostru,si al copiilor nostri (cine are),prin recunoasterea deschisa si clara a faptului ca suntem romani,prin asimilarea vinei de a ne fi nascut intr-o tara cu procentajul cel mai mare de tigani din Europa,prin transformarea acesteia intr-un avantaj atunci cand putem arata tuturor ca ROMANIA inseamna si altceva,si altfel de oameni,altfel de mentalitati.

Fotografii defaimatoare se vor fi facut si se vor mai face,intr-o cultura mediatica avida de senzational.

Putem scrie scrisori si plangeri cate vrem noi,se vor pierde prin arhivele electronice ale unor institutii,nebagate de nimeni in seama,doar cu vre-un nr de inregistrare.

crismarten,am fost joi la vot,dar,ai vazut si tu ce a iesit!Om vedea ce o fi.

Mai grav mi se pare cine a ajuns sa ne reprezinte in PE din RO-Elena Basescu,Gigi Becali si Vadim Tudor.

De ce m-as indigna,in aceste conditii,de o fotografie postata dpmdv doar in cautarea de senzational?
    De ce as fi mai mult afectat de acest lucru,in comparatie cu posibilitatea de a fi reprezentat in PE ca si cetatean roman de catre noua "Paris Hilton " de Carpati?

15. kitten

kitten New Member

Au inlocuit poza de pe BBC cu votanti din Slovenia.

16. rebecca_uk

rebecca_uk Active Member

Home Page:
    Atunci, intreb si eu: de ce sa punem accent mereu pe aspectele negative? De ce sa nu incercam sa facem ce ne sta in putere ca sa indreptam si sa scoatem in evidenta si aspectele pozitive? De ce sa ne complacem?

Nu e vorba numai de nr. de referinta, dar daca la asta se rezuma ceea ce gandim unii dintre noi si nu la o actiune solidara si comuna, cu siguranta atat va ramane.
    Exista un club in sectiunea COMUNITATE : PUTEREA STA IN MULTIME! (oare autorul lui ar putea sa explice si celorlalti ce a vrut sa spuna prin asta?)

Am si eu unul-dar nu-i fac publicitate pe site-forum-pentru ca eu cred in comunitate si nu jumatati/fragmente din ea, in romanii de pretudindeni...care trebuie sa se uneasca si sa promoveze o altfel de imagine in aceasta lume. Este din pacate doar un vis! :( si deocamdata ma multumesc cu ce exista, mai bine putin, decat deloc.

17. rebecca_uk

rebecca_uk Active Member

Home Page:
    kitten a scris:
    Iar acesta este cel mai bun raspuns la "nr. de referinta din arhiva". SE POATE, TREBUIE DOAR SA VREM!

18. kitten

kitten New Member

cata246 a scris:
    Nu ca ar conta foarte mult, dar pentru acuratetea informatiilor - conform Wikipedia, cei mai multi tigani din Europa sunt in Spania (ca numar) si in Bulgaria si Macedonia (ca procent al populatiei):

http://en.wikipedia.org/wiki/Rroma

19. cata246

cata246 New Member

stiu despre ce fotografie vorbiti doar fiindca am vazut-o aseara pe realitatea tv.

inteleg deci ca acum ar trebui sa fiu satisfacut ca imaginea mea este reprezentata de votanti sloveni???

sau de faptul ca am fost scosi de tot de acolo?

kitten

tu compari tiganii din spania cu cei de la noi?
    cati tigani din spania ai intalnit cersind prin londra?
    sau prin paris?

asta tot pt acuaratetea informatiilor.

20. rebecca_uk

rebecca_uk Active Member

Home Page:
    Pai, daca nu esti multumit fa ceva in privinta asta.
    Trimite-le o foto cu un tanar in costum popular romanesc si cere-le s-o afiseze pe aia. Ei vor refuza frumos, zicand ca nu au vazut pe cineva imbracat astfel, votand. Asa ca, da, ar trebui sa fim satisfacuti de rezultat, desi si o scuza publica isi are rostul. Dar asta nu se va intampla pentru ca nu ne reprezinta NIMENI (MISIUNE DIPLOMATICA INEXISTENTA, sub acest aspect) :(