13.1 C
London
Saturday, May 28, 2022
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

DEZBATERE PUBLICA - Consulatul Romaniei la Londra

Discussion in 'EVENIMENTE' started by admin, Jul 22, 2011.

  1. georgiv

    georgiv New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1,568
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    asa e, noi avem nevoie de pasapoartele astea anul viitor, deci nu era o graba, tocmai de aia ne-am facut si programare!
     
  2. Dan

    Dan Administrator Staff Member

    Joined:
    Jun 9, 2011
    Messages:
    3,709
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Cluj
    Home Page:
    Din fericire pentru mine, nu am avut placerea sa vizitez consulatul, dar am o discutie interesanta cu cineva care a avut (placerea de a vizita consulaatul)
    Discutia a fost pe messenger, v-o redau din arhiva, cu cenzurile de rigoare (intre prieteni folosim un limbaj mai colorat, la asta se refera cenzura)

    TZ(07/06/2011 1:09:56 PM) : am fost la consulat ieri
    TZ : nu vrei sa sti ce e acolo
    TZ : nea
    TZ : frateeeeeeee
    TZ : jeg, durere-n ****,
    TZ : nimic organizat
    TZ : absolut nimic
    TZ : canapele din 1950
    TZ : tavan vosit initial alb dar din cauza timpului a ajuns crem
    TZ : formularele tip arata din 1950
    TZ : nu mai sunt de actualitate
    TZ : in fine
    TZ : imi ia 3 zile sa-ti povestesc o experienta de 5 ore
    TZ : si romaniiiiiiiiii, frate nici un alb
    TZ : doar palarii, mustati si fuste colorate
    TZ : de unde concluzia ca suntem tigani
    TZ : afise mari atarnate peste tot: nu va asezati pe gardurile vecinilor
    TZ : vreo 500 de afise de genul asta
    TZ : toti romanii stateau pe garduri
    TZ : serios
    TZ : nimeni nu platea parcarea sau parcau pe locuri interzise
    TZ : erau sute de masuni blocate de aia de la parcare
    TZ : ma, sute
    TZ : lasate acolo, abandonate
    TZ : prin comparatie
    TZ : a trebuit sa pun apostila pe certificatul baiatului de nastere
    TZ : se face copie la certificat se trimite la Haga pentru autentificare, aia dau un telefon in (orasul de resedinta din UK) la primarie si intreaba de numarul certificatului daca exista, se plateste taxa si in 30 de min e gata
    TZ : trebuia facut acelasi lucru la consulat, chiar mai putin pentru ca nu mai trebuiau consultate autoritatile de aici
    TZ : si a durat totul 5 ore
    TZ : nu e posibil, ma jur
    TZ : frate,nu numai functionarii erau de vina
    TZ : nu frate,toti credem ca sistemul
    TZ : dar nu e asa
    TZ : romanii sunt de vina si implict functionarii ca sunt romani
    TZ : ma jur
    TZ : frate 3 ghisee si erau 8 cozi
    TZ : nu stiau sa scrie
    TZ : trebuiau ajutati
    TZ : in medie persistau vreo 5 probleme cu care oamenii veneau la consulat
    TZ : pentru 5 probleme diferite erau 2 formulare,aceleasi 2 formulare
    TZ : astea trebuiau rezolvate clar prin posta
    TZ : nea ,eu m-am descurcat in 5 ore dar restul scapau cam in 8-10 ore
    TZ : era lume de la 8 dimineata si eu am plecat la 16, si tot nu terminase
    a few days later:
    TZ : Mă jur ca în 10 zile îl pun Eu la punct fără pretentii financiare
    TZ : Erau drăguţe funcţionare alea dar îţi trebuie nervi de fier cu " clienţii" frate

    As vrea sa clarific un lucru: nimeni nu e rasist aici; cand vine vorba de palarii si fuste largi e vorba strict de un gen de comportament si de modul in care ne intergam noi in societatea din alta tara. Asa cum societatile din alte tari ne clasifica, avem si noi dreptul, macar in discutiile private sa clasificam romanii in diferite categorii.

    Domnilor oficiali, stiu ca discutia nu ofera niste solutii clare, dar v-am redat-o pentru a va face o imagine asupra a ce simte un roman cand are nevoie de ceva de la consulat. Adunata cu celelalte opinii, va puteti face o imagine asupra sentimentului general.
    Va rog sa luati in considerare ca unele remrci sunt exagerate, pentru un mai mare impact asupra mea, probabil nu erau sute de masini abandonate, poate erau doar vreo 20.
     
  3. Lancelot

    Lancelot New Member

    Joined:
    May 14, 2011
    Messages:
    626
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Considerand ca pentru orice chestie trebuie sa mergi in persoana la consulat, este clara nevoia de un spatiu mai mare...
     
  4. georgiv

    georgiv New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1,568
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    cateva sugestii ar fi:
    - informatiile utile gen (ne trebuiesc poze pentru pasaport, dar pentru titlu de calatorie? sa fie afisate la vedere) (doamna de la informatii (si de la ghiseu) , de la intrare ne-a trimis sa ne facem poze, ca cica e mai usor asa, cand am ajuns in fata sa dam documentele aflam ca nu trebuia, deci 20 £ dati de pomana)
    - angajatii sectiei consulare ar trebui sa poarte ecusoane (sa stim si noi cu cine vorbim)
    - ar trebui sa existe formulare de plangeri, un registru in care sa fie inregistrate
    - seful sectiei sa aiba perspective manageriale, sa fie in stare sa dea ordine si sa-si coordoneze oamenii eficient!
    - seful sectiei ar trebui sa fie doar SEFUL sectiei, nu sa stea in fata ghiseului sa preia acte!!!
    - in momentul unei neintelegeri, sau plangeri cum am vrut noi sa facem , sa fie prompta sa preintampine si sa sustina oamenii.
    - sa aiba un spatiu unde sa discute probleme , nu pe coridor cum a facut cu noi!!!
    - sa ni se respecte intimitatea, drepturile,
    - sectia consulara ar trebui re-gandita, reorganizata (dk am timp fac si o schita), nu sunt eu arhitect, dar nu trebuie sa fii ca sa vezi unde e problema! ( sunt 3-4 oameni care invart aceleasi documente), pentru ca asa e organizarea actuala!
     
  5. andreiuta12345

    andreiuta12345 New Member

    Joined:
    Jan 13, 2009
    Messages:
    566
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ca bine le zici GeorgiV

    Chiar mi-au mai venit cateva idei...

    1.Sa existe o linie speciala ( un ghiseu special ) DOAR pentru persoane cu infanti, copiii pana la 12 ani.Sa zicem chiar si pana la 14 ani ca nu au buletin.

    2.Cazurile urgente sa fie tratate la un ghiseu separat, DOAR pt aceste cazuri si doar evaluate de persoana coordonatoare responsabila peste ceilalti in acea zi.Aceasta sa nu paseze sarcinile altor persoane doar pt ca are o pozitie superioara.

    3.De ce nu preia Ambasada Romaniei - aceste cazurile speciale(1+2), sa deschida un nou office acolo, in interiorul ambasadei ca este clar ca nu e spatiu in consulat doar nu e Ambasada Romaniei doar pt straini daca nu puteam avea un alt sediu , mai spatios pentru consulat...Culmea, amandoua sunt foarte apropiate ..in inima Londrei, in Kensington , si pe ce strada frumoasa e ambasada...dar noi nu beneficiem de ea...Si apoi personalul se poate roda..cand intr-o parte , cand intr-alta..traversand parcul.Ce Marea Britanie are si consulat si ambasada in Bucuresti..are doar ambasada si face fata.

    -da-da-
     
  6. georgiv

    georgiv New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1,568
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Si cel mai important sa se respecte programarile, cei fara programare sa-si asume riscul ca e posibil sa nu rezolve in ziua respectiva.
    E INADMISIBIL sa ai programare facuta, sa vii de la o distanta de 4-5 ore, sa ai si copii cu varsta de sub un an cu tine si sa fii tinut in rand 4-5 ore, si fara functionar la ghiseu!

    Si pe langa cei cu programare sa-si lase cateva spatii libere pt cei cu urgente!
    Pot face doar 20-30 de persoane pe zi, BUN doar pe aceea sa-i vada in ziua respectiva, restul sa-i distribuie in alte zile.
    Macar 20-30 dar in conditii civilizate, nu cerem mult -da-da-
     
  7. andreiuta12345

    andreiuta12345 New Member

    Joined:
    Jan 13, 2009
    Messages:
    566
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Fara programare nu are lumea ce cauta acolo clar.Avand in vedere volumul de solicitari tb sa existe clar un fel de ordine, de organizare iar programarea este esentiala..Personalul de la Consulat sa nu mai indemne lumea la telefon sa vina 'stiti cat mai de dimineata'.Programarea sa conteze.In ianuarie cand am sunat sa imi fac programare, persoana de la celalalt capat la firului tot imi spunea ca 'veniti mai de devreme', eu insistam pt programare, eu auzeam ...pana cand a adus condica.Oricum m-a lasat sa inteleg ca si asa nu conta.Iar faptele graiesc..Nu se poate asa ceva...

    Daca as putea sa evit consulatul , as coti-o imediat! -trist-
     
  8. georgiv

    georgiv New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1,568
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    schita facuta, e cam rudimentara, poate am ajuta cineva mai priceput. Dar e facuta dupa spatiul are stiu ca-l acum in prezent.
     
  9. georgiv

    georgiv New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1,568
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    a intrat poza, ce bineeee -dans- , acum sa va explic cam cum vad eu situatia imbunatatita:
    la pasul 1 se intra in faimoasa camera, te indrepti spre patratelul ala din dreapta unde platesti serviciul pentru care ai venit sa-l rezolvi. Aici poate fi ceva pus de genul tonomatului de cafea, au cateva servicii consulare, deci cateva butoane cu preturile aferente.
    -inregistare nastere
    -inregistrare casatorie/deces
    -titluri de calatorie
    -pasapoarte
    Cu chitanta si cu actele facute te indrepti spre ghiseu, unde iti sunt verificate actele (ca si pana acum).
    Odata verificat dosarul ti se inmaneaza TOT TIE, unde te duci singur si stai la un alt rand (pasul 2) cu dosarul in mana (acum ramane dosarul in interiorul ghiseului, unde mai e rasfoit de 2-3 doamne, apoi vine 'voluntarul sa ia dasarele sa le mute sus sa faca lista si sa vina din nou jos sa tipe prin sala dupa lume sa-i randuiasca sa-i 'pozeze')
    Apoi pe rand, civilizat, lumea va intra la poza pt pasaport (pasul 3), in momentul de fata lumea urca sus, incolonata, prin niste coridoare de te pierzi pe acolo). Iar sala care o indic eu a fi modificata pentru a lua poza digitala e lasata libera, cu un aparat xerox, si o canapea.
    Iar dupa ce faci poza te indrepti spre iesire.
    -dans-

    Iar sus, poate face un birou, cu alte scopuri.
    Asa se eficientizeaza spatiul, procedura, protocoalele!
     
  10. dromaderu

    dromaderu Active Member

    Joined:
    Nov 16, 2010
    Messages:
    5,762
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    38
    Laudabila initiativa admin dar, personal, nu cred ca se va schimba ceva.
    Celebra "lipsa de fonduri" va fi primordiala.

    Desigur, nu din lipsa de fonduri nu se comporta cum ar trebui unii functionari din spatele ghiseului,cum

    la fel, nici acestia nu sunt datori la randul lor sa completeze/explice de zeci de ori pe zi poate,
    formularele unora!

    Nu este consulul de vina ca unii nu stiu nici macar unde sa-si treca numele, pe o cererer pe care scrie Name...

    Am fost si eu pe acolo cu pasapoartele copiilor, cam la fel ca Georgiv,
    aglomerat, lipsa totala de organizare,
    nu un pahar de apa, cald, fara un ventilator ceva...
    Intru-cat prezanta prietenilor dragi cu palarii/etc/etc este deja o constanta permanenta din cate inteleg, de ce nu s-ar incerca stabilirea unor anumite zile, de ex, pt cetatenii romani de etnie roma, lunea si vinerea, de ex.
    Nu cred ca este discriminatoriu,in acele zile eventual, poate fi angajat cineva care sa explice ce/unde/cum/ trebuie scris pe eternele formulare .


    O problema mai de fond care, nu cred ca poate fi macar adusa in discutie este, de ce trebuie ca, la aplicatia pt pasapoarte pt copii/copil, sa fie prezenti ambii parinti, sa dea declaratii unul in favoarea celuilalt , bani aruncati, dar, mai ales, timp pierdut, zile libere cerute,
    in contextul in care se stie ca, in UK, si cand clipesti din ochi costa!
    Inteleg ca statul roman este singurul din Europa care mai jupoaie bani de pe parinti cu aceste declaratii, dar, stiam ca asta este necesara la calatoria in afara tarii, recte,
    ce treaba are aplicatia pt pasaportul copiilor?

    Poate (si sper) ca domnul consul sa citeasca intr-adevar pe aici,
    poate suntem destui care ar trebui sa fim multumiti ca "ne-am scos din saracie",

    si sa nu mai comentam de conditiile de la consulat insa,

    garantat, o vizita la consulatul roman, zilele astea,
    lasa oricui, cu un mimim de respect fata de sine insusi,

    un gust amar, un gust al umilintei!
     
  11. agnb1

    agnb1 New Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    611
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Eu cred ca trebuie luate exemple de la alte institutii publice: Shops, HO, UKBA, Banks, alte ambasade
    cum lucreaza ele
    cum se organizeaza
    cum fac programarile
    cum arata inauntru lor (curat, frumos, extravagant, comfortabil, whatever)
    si sa se observe eficienta lor, modul staff-ului de a vorbi cu tine, de a te trata, de a merge " an extra mile" pt tine cu o informatie.

    Daca un member of staff al ambasadei primeste reclamatie importiva sa, sa fie investigat si suspendat, data afara din slujba, si altcineva sa le ia locul. Sint sigura ca majoritatea dintre persoanele aflate pe acest teritoriu ar dori sa lucreze acolo si ar face un job mai bun.

    Sa existe sefi eficienti, respectabili, care controleaza ceeea ce se desfasoara la ghisee, cum se comporta staff-ul cu clientii...

    Sa existe un " presenter" care ajuta, indruma, conduce cozile si care raspunde la unele intrebari pe care le au clientii in timp ce stau la coada.

    Si, in ceea ce priveste PUBLICUL, adica NOI, CLIENTII, daca nu ne comportam frumos, facem galagie, etc, etc, sa fim dati afara si sa pierdem programarea.
    I think it's fair.
     
  12. georgiv

    georgiv New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1,568
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Dromaderu bine ai zis, nu am gustat in viata mea asa ceva, a trebuit sa am duc la consulat sa vad GUSTUL (sincer).
    Cand au taiat microfonul (au scos toate firele din spate), si dupa 50 de minute de indiferenta incercam sa comunic cu 'ELE' sa le cer o explicatie, nici macar nu se uitau la mine, pur si simplu ma ignorau.
    Stiti filmele alea in care mori si spiritul tau bantuie prin zonele cunoscute tie??!! EEE, exact acea senzatie am avut-o, nu-mi venea sa cred -plans2-
     
  13. georgiv

    georgiv New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1,568
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Si stiti ce e cel mai trist?
    Acolo am fost mai mult de 100 de persoane. Din toate persoanele doar eu si sotul meu am avut ceva de spus.
    Restul stiti ce au zis: Nu mai vorbiti, nu le mai cereti explicatii ca se supara doamnele si nu ne mai iau aplicatiile'
    Dar in schimb la colt, fiecare avea ceva de comentat!!!!

    Treziti-va dragi romani!
     
  14. dromaderu

    dromaderu Active Member

    Joined:
    Nov 16, 2010
    Messages:
    5,762
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    38
    Senzatia de nimicnicie este accentuata de faptul ca, NU AI CUI SA TE ADRESEZI!
    Daca vrei sa-ti rezolvi problema , trebuie sa ....inghiti si, sa taci...

    inghitit in SEC, desigur!
     
  15. nicole24

    nicole24 New Member

    Joined:
    Jan 26, 2009
    Messages:
    303
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Desi mi-as dori sa intru in amanunte, din motive diverse -nu-zic- imi voi manifesta doar dezamagirea fata de serviciile oferite de Consulat, nu atat de oamenii de acolo, cat despre procedura care trebuie urmata (fara cap si coada din punctul meu de vedere)

    Ma rezum la a mentiona despre un numar de emailuri trimise pe diverse teme, nu de a cere informatii, cat despre a comunica cu echipa Consulatului, si care au ramas fara raspuns.

    In concluzie, ni se cer sugestii, si ale mele sunt:

    1. O linie telefonica separata pentru informatii referitoare la acte de stare civila, de exemplu certificate nastere. casatorie, divort si deces
    2.O linie telefonica separata doar pentru pasapoarte si titluri de calatorie
    3. O linie telefonica pentru acte notariale gen procuri, declaratii si etc
    4. Un angajat care sa raspunda la emailurile primite de adresa consulara@roemb.ro
    5.O adresa de email si un numar de telefon pentru programari pentru diverse servicii consulare. Aici cineva bine pregatit si cu experienta ar sti cum sa programeze, la ce interval de timp si frecventa pentru pasapoarte(la copii dureaza mai mult, la adulti mai putin), programarea sa se faca in urma trimiterii formularelor gata completate prin posta sau scanate(si timpul petrecut in fata Consulului va fi mai scurt si de calitate)
    6. Toate serviciile consulare sa se presteze doar pe baza de programare telefonica sau prin email si in urma trimiterii formularelor gata completate (la alte ambasade se poate!!!)
    7. Cazurile urgente si speciale sa fie tratate ca atare intr-o zi desemnata special, ca si acum, sau daca necesita atentie maxima si de moment sa fie preluat de un Consul caruia deja i s-au usurat sarcinile de serviciu neimportante(ca de exemplu sa ofere informatii la ghiseu)

    Ca o observatie, romanii veniti aici se adapteaza sistemului britanic si nu vad de ce nu ar respecta serviciile doar pe baza de programare ca si in alte locuri. Si fara exceptie.Ar fi mai ordonat, relaxat, fara nervi si ne-ar face sa ne simtim altfel decat umiliti si dezadajnuiti.

    Sper din tot sufletul ca cei in masura sa urmareasca acest topic, cu interesul cuvenit.

    De exemplu, acum mi-as dori sa iau legatura personal cu dl Ambasador si d-na Consul, caci avem un caz de exptrema importanta la Birmingham, care implica un bebelus nascut prematur, de 2 luni, operat la inima pe 4 iulie pe banii statului Britanic si care trebuie sa ajunga in Romania. Din pacate, nu putem stabili un contact telefonic cu nimeni de la Consulat, insa azi s-au trimis emailuri la adresele cunoscute si speram ca vom primi si raspuns deoarece Spitalul de copii a facut rezevare pentru avion pentru 30 iulie iar copilul nu are acte romanesti, deci in principiu nu poate calatori!
    Pentru un asemenea caz urgent o linie de urgenta ar fi fost ideala.

    Toate cele bune!
     
  16. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    Experienta de dimineata 10.50

    Am sunat la numarul intern, pentru traducatori.
    Imi suna telefonul vreo 5-10 minute in continuare, dupa care este pur si simplu luat din furca si suna ocupat. Sa-i zicem defectiune tehnica, pentru ca un alt termen ar fi nerespectuas.

    Bon

    O sa redau cazul. O doamna este casatorita cu un cetatean tunisian. El are viza de UK pe 5 ani.
    Ea vrea sa traduca certificatul din franceza in romana la mine, pentru a-i fi recunoscut certificatul de autoritatile romane.
    La sectia consulara i s-a spus sa se 'uite pe afise', doamnele de acolo neintelegand ca este caz special.

    Adresez asadar intrebarea aici, d-na Gheorghiu:

    Are sau nu nevoie de apostila si in ce limba, daca certificatul e in franceza?

    Legalizarea se poate face la Consulat sau in alta parte?

    Cu multumiri.
     
  17. Lancelot

    Lancelot New Member

    Joined:
    May 14, 2011
    Messages:
    626
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    E o idee excelenta, cei care sunt deja aici de o vreme inteleg mai bine mentalitatea occidentala decat cei care sunt inca in spatiul mioritic.

    Cat despre sefii romanii... ei nu sunt interesati decat de banii pe care ii primesc.

    As vrea sa aflu cum se simt acum domnii ambasador si consul... dar m-as mira sa fie interesati. La urma urmei salariul lor nu depinde de chestiile pe care le vorbim noi aici, ei nu sunt trasi la raspundere de nimeni, etc...
     
  18. Boboc

    Boboc New Member

    Joined:
    Jul 28, 2011
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Am impresia ca noi nu avem Consulat in realitate ci numai virtual.

    De pe data de 7 iulie incerc sa contactez consulatul via email si telefon pentru o programare ca sa schimb pasaportul fetitei mele. Nici un raspuns nici pana in ziua de azi iar telefonul este in permanenta ocupat.
    De fapt de 7 ani de fiecare data cand am de a face cu acest consulat trebuie sa fiu calm cu trei zile inainte, sa am pastile de Distonocalm etc.
    Ce s-a schimbat cu venirea noului Ambasador, doar faptul ca este prezent la vreun mare praznic la vreo biserica sau ca tine un seminar la Oxford din cand in cand?
    Consulatul si ambasada sunt aici IN PRIMUL RAND pentru a SERVI ROMANII DE PESTE HOTARE si nu pentru a fi numai pentru poze la vreo serata dansanta sau un vernisaj.

    Inteleg ca au de a face cu tot felul de romani, mai cititi sau nu si foarte multi ca numar dar daca sunt foarte ocupati sa isi mareasca personalul si numarul de linii telefonice ca sa faca fata cererii. Este o simpla problema de management si pana la urma platim si o gramada de bani pe orice hartiuta luata de la ei ca sa nu mai zic zile de concediu fortat luate pentru acestea.


    Cu stima,
    Alexandru Boboc
    Abingdon,Oxfordshire
     
  19. ELLAWS

    ELLAWS New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1,976
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0

    Well spotted Nicole -bravo- sunt foarte de acord cu cele spuse de tine, mai putin cu una : dupa sugestiile tale de la primele 5 puncte, ar trebui alti 5 functionari noi. angajati pe spinarea contribuabilului roman sau chestia asta ar implica poate scumpirea tarifelor la serviciile oferite de Consulat, in loc de ieftinirea lor... -ceeee?-

    Tinand cont aici si de propunerea facuta de Agnb1, cum ca aici ar trebui o persoana care sa stie efectiv cum e viata in UK, mersul lucrurilor aici, eu as adauga sa stie legislatia britanica in domeniu (acoperind primele 5 puncte) cat si legislatia romana, dar si problemele cat si drepturile romanilor ( A2), caci aici e problema principala: romanii, cei nou veniti in UK nu-si cunosc drepturile, nu au acces la informatii... Ei bine, domnilor, o astfel de persoana gen „birou de informatii” care sa inlocuiasca/ acopere munca a 5 functionari, chiar exista printre noi!! Numai ca nu e blonda, nici cu sanii mari si n-are nici diplome de la 2-3 facultati cum se poarta acum... Dar cunoaste legislatia abmelor state (UK/RO) mai bine decat un jurist / avocat, cunoaste problemele self employed / student / self suficient, etc. iar in ultimii 2 doi ani „a dormit pe site-ul UKBA. Asta si face de 2 ani zi/noapte raspunde email-urilor / mesajelor private, cu intrebari puse de amaratii nostri de romani, care n-au bani de comisioane, iar ceea ce face, face cu dedicatie / implicare DIN OMENIE si PENTRU OAMENI si cred ca userii mai vechi ai acestui forum (din descrierea de mai sus) ati inteles si despre cine este vorba, nimeni altul decat Silverfern (moderator al forumului). Veti spune ca e vorba de concurs... pai cel mai simplu sa frunzariti un pic topic-urile acestui forum... si e lesne de inteles ca a sustinut cel putin un concurs pe zi! Cunoaste la perfectie atat engleza (fluent) cat si romana si cred ca o astfel de persoana ar merita sa ocupe un loc la „relatii cu publicul” pe la Consulat/Ambasada, dar nu el ar merita, ci noi romanii, comunitatea noastra... am merita tratati in stilul lui... cu un calm proverbial, rabdare, atentie si o politete (cu care bate MULTI englezi).

    No, asta-i propunerea mea.. pentru imbunatatirea serviciilor consulare si l-as ruga pe Admin sa confirme cele spuse de mine mai sus si sa puna o vorba buna pe langa Ambasada/Consulat sa faca ceva sa aduca omul ala aici...de care comunitatea noastra are nevoie!

    Multumesc ! -hipno-
     
  20. administrator

    administrator Administrator Staff Member

    Joined:
    Nov 1, 2004
    Messages:
    1,594
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    @ Ella

    Legea nu permite o astfel de situatie, din ce stiu eu, poti afla mai multe aici:


    http://mae.ro/sites/default/files/file/ ... 9_2003.pdf

    http://mae.ro/node/2127

    http://mae.ro/node/2128

     

Share This Page