12.6 C
London
Friday, May 26, 2017
£1 = 5.26RON / €1.16 / $1.30

BlueAir intra in FALIMENT si fura pe cine poate

Discussion in 'LONDON' started by prodehar, Aug 20, 2011.

  1. prodehar

    prodehar New Member

    Joined:
    Aug 20, 2011
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Am incercat sa fac rezervarea pe internet, imi dadea pretul, introduceam datele dar la final se bloca, asa ca i-am sunat. Mi-au spus ca au o problema cu systemul si ca trebue sa fac rezervarea prin telefon, dar trebuie sa platesc pe deasupra o taxa de rezervare. OK, am acceptat pentru ca doream sa vin in Ro din UK cu toata familia. Mi-au luat banii, au facut rezervarea, si nu am verificat imediat emailul, dar cand l-am verificat am vazut ca au pus data de intoarcere in loc de 5 August 2011, pe 5 Octombrie 2011. Tragedie. Au inceput telefoanele, reclamatiile, nimeni nu este interesat. Mi-au spus ca au inregistrarea conversatiei dar nu mi-o pot da din motive de confidentialitate. Ce Minciuna. Cum se poate asa ceva cand eu am fost implicat in conversatia aceea? Am facut plangere la protectia consumatorilor, din satucul unde este inregistrata firma. Cred ca toti sunt pe o mana, caci mi-au dat un raspuns incompetent si neprofesional, spunandu-mi ca am spus de mai mutle ori ca lucrurile stau asa cum a spus BlueAir, dar nu mi-a dat nici un detaliu specific. Sunt convins ca nu am facut greseala cu data de intoarcere, pentru ca sotia mea era cu mine in camera, deaceea ei nu vor sa imi dea inregistrarea. Cand am venit in tara, am mers la birourile de la Baneasa, Bacau, Iasi si in final la Call Centre la Bucuresti. Nici nu au vrut sa discute cu mine si uite asa am pierdut £400 caci a trebuit sa imi cumpar bilete cu o alta companie de zbor. Oare sa fie adevarat zvonul care se aude ca intra in faliment si nu le mai pasa? Imi este mila de cei ce si-au cumparat bilete cu ei si nu vor mai putea zbura pentru ca ei au declarat faliment. In fine, sfatul meu. Evita cu orice pret Avioanele de pe timpul lui Aurel Vlaicu, Serviciul Dezgustator si Hotia la drumul mare.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    nu e prima data ca o firma da tepe pe unde poate
    in ajunul falimentului
    deoarece nu mai poate sa ii traga nimeni la raspundere dupa ce sa desfintat firma ?
    (cred)
    :)
    dar chiar daca nu ar da faliment
    ai sanse mici sa ti se faca dreptate
     
  3. sapanta

    sapanta Active Member

    Joined:
    May 16, 2011
    Messages:
    2,711
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    poti sa incerci sa le scrii pe twitter http://twitter.com/#!/BlueAirWeb , sau direct lui Sheriff Ussama (il gasesti pe linkedin). din cate stiu serviciul de call center nu mai este la ei, au facut outsourcing, asa ca evident cei de acolo nu vor.
    poti sa ii reclami si la anpc http://anpc.ro/anpc/index.php - sunt in pta charles de gaulle, chiar la gura de metrou.

    eventual faci o reclamatie scrisa in care spui ca vei face o plangere penala pt inselaciune - atunci cred ca vor discuta altfel cu tine. kestia cu datele e o mare problema pt toti agentii de turism, evident ca nu vor sa recunoasca si nu vor sa-ti puna la discpozitie copia inreg.
     
  4. sapanta

    sapanta Active Member

    Joined:
    May 16, 2011
    Messages:
    2,711
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
  5. sapanta

    sapanta Active Member

    Joined:
    May 16, 2011
    Messages:
    2,711
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    Re: BlueAir (nu) intra in FALIMENT si fura pe cine poate

    un articol interesant din ZF
    http://www.zf.ro/companii/cum-a-pierdut ... za-8654963

    Singura constantă din grupul lui Iordache a rămas compania Blue Air, care şi-a majorat cu aproape 10% cifra de afaceri, la 692 mil. lei (164 mil. euro).

    deci as zice ca nu intra in faliment, poate zboara mai incet :)
     
  6. Lancelot

    Lancelot New Member

    Joined:
    May 14, 2011
    Messages:
    626
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Re: BlueAir (nu) intra in FALIMENT si fura pe cine poate

    Sincer nu ma mir. Blue Air a intrat pe piata low cost dar fara sa adopte business model-ul low cost, cel pe care se bazeaza EasyJet si altii... Cam o treime din costurile unei linii aeriene se duc pe combustibil. Si atunci sa ai avioane noi este foarte important. Varsta medie a avioanelor din flota EasyJet este de sub 3 ani, pe cand Blue Air avea avioane vechi de peste 20 de ani.

    In plus papitoiul ala de patron nu a facut Blue Air ca si o afacere. El este un protejat al puterii, face afaceri in stil romanesc nu in stil capalist.
     
  7. crescent

    crescent New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    107
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Re: BlueAir (nu) intra in FALIMENT si fura pe cine poate

    O chestie la fel de frustranta mi s-a intamplat si mie incercand sa schimb numele unei rezervari. Cand am incercat sa fac asta la termeni si conditii nu era stipulat nimic de genul iar asta mi s-a confirmat ulterior de customer services cum ca - clauza apare doar pe bilet ! Ok merg la bilet (asta se intampla in Martie pe 20 anul asta) care zice ca incepand din 28 Martie (anul nu era specificat) schimbarea numelui va contine si eventual diferenta de tariff. Ok zic sunt in timp. Ca atunci cand ii sun sa-mi zica ah pai nu e din Martie anul asta dar nici nu stim de cand e clauza. Ok cer sa vorbesc cu un superior la care pur si simplu incepe sa mi se tipe cum adica la ce am nevoie de superior ??!! Ok zic, dar o autoritate unde sa fac o sesizare, si mi se inchide telefonul in nas dupa o injuratura de mama focului ! Dupa care a urmat un sir de sesizari asemanatoare celor relatate de Prodehar.

    De curand vad ca au mai schimbat usor paragraful cu pricina. Va relatez de pe bilet inconsistenta acestui fact. Deci prima data zic ca taxa e doar de £40 dupa care mai la urma ca e de fapt e £40 dar si o posibila diferenta intre pretul initial si cel de la data schimbarii. Pai fratica suntem la piata cum adica POSIBILA diferenta, pai ori e ori nu e, cu cine negociem ?? In textul din romana spun EVENTUALA diferenta.


    The tax for changing the travel date or route (allowed only for destinations in the same country) is 40 EUR/travel segment plus a possible difference between the initial tariff and the tariff available on the requested date. The tax for changing the name is 40 EUR/segment for the changes made online on our website.
    Dupa care apare un text destul de inconsistent si nerelevant iar la urma : Any name change, made through any distribution channel (website, Reservation and Customer service, airport or other points of sale) l includes the possible difference between the initial tariff and the tariff available on the requested date.
     
  8. sapanta

    sapanta Active Member

    Joined:
    May 16, 2011
    Messages:
    2,711
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    Re: BlueAir (nu) intra in FALIMENT si fura pe cine poate

    inceputurile sunt grele... cam toti au inceput cam la fel, cu niste avioane inchiriate.
    http://en.wikipedia.org/wiki/EasyJet
    The airline was established in 1995 as part of the EasyGroup conglomerate. It was launched by Greek-Cypriot businessman Stelios Haji-Ioannou with two wet leased Boeing 737–200 aircraft, initially operating two routes: London Luton to Glasgow and Edinburgh. In April 1996, the first wholly owned aircraft was delivered to Easyjet, enabling its first international route, to Amsterdam. Until October 1997, the aircraft were operated by GB Airways, and subsequently by Air Foyle as EasyJet had not yet received its Air Operator's Certificate.[12]

    si mai interesant pentru noi romanii este insa ryanair!
    http://www.ryanair.com/en/about
    1987
    Ryanair acquires its first jet aircraft by leasing three BAC1-11 aircraft from the Romanian state airline, Tarom. The aircraft arrive on a full wet lease with Tarom providing all the pilots and engineers to enable Ryanair to operate the aircraft. With the arrival of these jet aircraft Ryanair increases its network with 15 scheduled routes from Dublin to Liverpool, Manchester, Glasgow and Cardiff, and opens up new routes from Luton to Cork, Shannon, Galway, Waterford and Knock in the West of Ireland.

    restul e istorie... inspiratie si multe altele!


     
  9. Mutu

    Mutu New Member

    Joined:
    Nov 24, 2009
    Messages:
    2,091
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Imi pate rau sa aud cate mai patimesc unii dintre compatriotii nostri, insa la cate nenorociri se-ntampla in lumea asta, pierderea unor sume de bani la "Caritas-ul" biletelor de avion reprezinta doar sume de bani.
    Vorba aia romaneasca:
    "Noi facem banii, nu ei pe noi."
    Sa fim sanatosi si mai ales sa evitam a zbura cu aeronavele de la BlueAir, care se pare ca sunt de-o seama cu bunicele noastre.

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
     
  10. lovelysmile

    lovelysmile New Member

    Joined:
    Nov 29, 2010
    Messages:
    276
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Occupation:
    RGN
    Location:
    Porthmadog-Wales
    asa este, bine ca mai avem la dispozitie si alte firme cu preturi mult mai acceptabile
     
  11. Mutu

    Mutu New Member

    Joined:
    Nov 24, 2009
    Messages:
    2,091
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Re: Re: BlueAir intra in FALIMENT si fura pe cine poate

    Pretul, ca pretul, dar scrisul ala marunt da toate bataile de cap si gaurile din contul bancar.

    Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk
     
  12. lovelysmile

    lovelysmile New Member

    Joined:
    Nov 29, 2010
    Messages:
    276
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Occupation:
    RGN
    Location:
    Porthmadog-Wales
    asta este nu putem schimba noi politica lor trebuie doar sa fim f atenti
     
  13. Lancelot

    Lancelot New Member

    Joined:
    May 14, 2011
    Messages:
    626
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Re: BlueAir (nu) intra in FALIMENT si fura pe cine poate

    Nu trebuie sa ai avioane in proprietate... toate avioanele se cumpara pe leasing din cauza costurilor. Ideea este ca, exact precum o masina, un avion consuma mai putin combustibil decat vechi de unul de 20 de ani. Si de aici si costurile lor au fost mari. Iar low cost-ul nu mai este low-cost. Pai in 2007 am cumparat trei bilete la EasyJet de la Luton la Dortmund si inapoi cu doar doua saptamani inante de zbor pentru doar £90. Asa ceva nu mai este posibil astazi.

    Am vrut odata sa cumpar de la Blue Air. Erau la inceput si cand am vrut sa fac plata am vazut ca pagina web nu era securizata (adica https in loc de http) si am renuntat. Le-am trimis un email si stii ce mi-au spus? Sa le trimit detaliile mele de card prin email si o sa le proceseze tranzactia singuri!!! De atunci nu am avut niciodata incredere in ei.

    Ideea BlueAir a fost de laudat si la un moment dat pareau sa se extinda, dar aici a fost greseala lor fatala pentru ca s-au extins de niste rute fara cerere... au cazut in aceeasi capcana precum multe firme romanesti (ca si Paneuro, si parca a fost acum recent o retea de magazine de electrice / electronice care a dat faliment)... extinderea rapida fara o fundatie solida.

    Nu vreau sa par rau si nesimtit, dar acum au an chiar am avut de facut un studiu despre un success si un insuccess pe acelasi segment de piata si am ales Easy Jet si Blue Air.

    Cauta pe Google pagini despre Blue Air si ai sa te crucesti de ce vei gasi pe acolo.
     
  14. sapanta

    sapanta Active Member

    Joined:
    May 16, 2011
    Messages:
    2,711
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    si care ar fi acele firme?

    avem 2 low cost - Blue si Wizz si 2 de linie - BA si Tarom.

    La un bilet one way pt 10 sept Londra Buc am avea:
    Blue Air - 69.59 £ (fara taxe rez, bagaj, plata cu card)
    Wizz - 67.99 GBP (fara taxe rez, bagaj, plata cu card)

    BA - £99 (toate taxele incluse)
    Tarom - €182.07 (toate taxele incluse)

    Deci exceptand Tarom care iese din schema ca e cel mai scump, restul sunt in jur de £100 overall.
     
  15. albea

    albea Active Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    4,231
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    38
    Occupation:
    Taxi driver
    Location:
    London
    Daca tineti cont cat costa drumul de la/pana la Luton, alegerea este extrem de simpla: unica si cea mai viabila solutie a fost este si va ramane BA. Pacat ca este valabil numai pentru Bucuresti>
     
  16. glissando

    glissando New Member

    Joined:
    Jun 9, 2009
    Messages:
    913
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Plus ca daca alegi BA sau Tarom si mergi in Bucuresti aterizezi pe Otopeni nu pe refugiul ala de tramvai numit Baneasa unde poti sa mori sufocat in camera in care astepti bagajele... Low-cost-urile catre Bucuresti (nu stiu de alte orase) sunt tzeapa, tzeapa, tzeapa. Eu am fost de 2 ori cu Wizz Air si am zis ca nu ma mai duc cu low-cost, mai bine strang din dintzi si dau la curse de linie ceva mai mult (si, iata, nu mult mai mult) dar am confortul asigurat.
     
  17. sapanta

    sapanta Active Member

    Joined:
    May 16, 2011
    Messages:
    2,711
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    putintica rabdare cum ar zice unii...
    http://www.anna.aero/2011/08/25/blue-ai ... bucharest/

    oricum asteptam analiza de trafic pt 2011! http://www.anna.aero/2010/09/08/romania ... al-market/

    Romania’s Blue Air to build new low-cost airport in Bucharest

    The low-cost carrier Blue Air may struggle with the intense competition in the Romanian market, but its parent company, which is in the construction business, wants to improve the conditions for low-cost carriers in the country capital Bucharest by constructing a new airport.

    With the impending closure of Bucharest Baneasa Airport for commercial services, the Romanian low-cost airline Blue Air is going to have a new low-cost airport built as an alternative to full-service Bucharest Otopeni. As a subsidiary of a construction company, the airline is in a fortunate position. Blue Air’s parent also owns the management company of the airline’s secondary base airport in Bacau in the northeast of Romania.

    The new airport, which will be built in Adunatii-Copaceni – by a major road only 20 kilometres south of central Bucharest, will be the first to be constructed in Romania in 20 years as well as the country’s first private airport. The airport is intended to accommodate aircraft up to the size of the A320 family and 737s. Architects and design companies are currently submitting initial proposals and the ambition is that the airport will be open and ready for traffic in less than two years from now.
    An initial idea of what the new Bucharest low-cost airport could look like, but with all design proposals not yet submitted, this is likely to change.

    An initial idea of what the new Bucharest low-cost airport could look like, but with all design proposals not yet submitted, this is likely to change.
    Airline shifts capacity to Bacau

    Since anna.aero’s last analysis of Blue Air a year ago, the airline has continued to undergo major network changes. Its current total seat capacity is almost half of that of August last year. However, the airline has notably grown by 25% in the same period at its secondary base in Bacau where it now operates 10 international routes compared with 17 at Bucharest Baneasa.
     
  18. albea

    albea Active Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    4,231
    Likes Received:
    7
    Trophy Points:
    38
    Occupation:
    Taxi driver
    Location:
    London
  19. lovelysmile

    lovelysmile New Member

    Joined:
    Nov 29, 2010
    Messages:
    276
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Occupation:
    RGN
    Location:
    Porthmadog-Wales
    la Wizz si la BA ma refeream ca altele nu cred ca se pot numi low cost

    iar ca bule air sa faca aeroport -nu-ma-uit- ce poate sa iasa
     
  20. prodehar

    prodehar New Member

    Joined:
    Aug 20, 2011
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Hai sa spunem ca e adevarat (desi dupa multele minciuni pe care le spun imi este greu sa cred) ca vor sa construiasca aeroport, BlueAir construieste aeroport cu banii furati de la clienti? Cat o sa tina treaba asta? Mai mult, si daca construiesc aeroport, il vor administra tot asa in mod 'ciobanesc'?? BlueAir mai pentru a supravietui mai intai au nevoie de educatie, trebuie sa stie caci clientii dicteaza daca compania va functiona sau nu. Dar cu comportamentul acesta nu este de mirare ca BlueAir a intrat in faliment...
     

Share This Page