Buna ziua am si eu nevoie de un sfat,nu stiu cum sa imi scat chiria de la apartament la cheiltuieli,am un apartament inchiriat pe numele sotului eu sunt self employed si mai am o camera inchiriata la cineva,cum trebuie sa fac.
In primul rand tu iti desfasori activitatea in acel apartament? Daca nu, atunci nu ai voie sa deduci cheltuialile cu chiria si utilitatile.
Ba poate! Intrebarea este daca activitatea ta de SE necesita sediu sau birou. Daca da,(mira-m-as!), e ok, daca nu, nu. Deci, fara a incerca sa-ti aduc prejuciu de imagine (si eu sunt tot SE), activitatea ta are nevoie de birou? Sau altfel spus, tu acasa ai birou?
Eu sunt cleaner nu stiu daca am voie sau nu sa scad cheltuielile cu chiria si cat pot sa scad, cum pot sa procedez sa imi taie sotul un invoice sau cum.
Nu imi faci nici un prejudiciu de imagine. Orice cheltuiala se face daca este legata de afacerea in sine. Spre exemplu, daca ai o afacere online, daca te vezi cu clientii la tine acasa, etc. Acela este "birou". Si si atunci poti sa iti deduci doar o parte a cheltuielilor cam 20% e permis, nu toata chiria pentru ca afacerea nu ocupa toata casa. Apartamentul (sau casa) unde Bidis locuieste nu are nici o legatura cu afacerea din moment ce ea lucreaza in cleaning. In plus trebuie verificat contractul de inchiriere daca activitatile comerciale sunt permise si de asemenea daca se prind furnizorii de utilitati si de council tax ca au loc activitati comerciale acolo (de asta multi proprietari nu le permit) te baga la tarife de business, mult mai mari decat cele pentru particulari. Sotul tau nu are cum sa iti dea factura pentru ca daca o face, atunci are venit si acela trebuie declarat intr-un tax return. Eu mai lucrez (sunt angajat) si de acasa din cand in cand... dar nu obtin o reducere la taxe. Atunci un self employed cu activitatea in alte locuri decat acasa de ce sa obtina. Pe asta se bazeaza si legea.
Salut, Si totusi cum se poate afla cat se oate deconta din chirie,si daca este permisa decontarea?va rog Eu mi-am estimat o jumatate de chirie decontabila si am scazut-o din brut in declaratia de venituri estimative cand m-am inregistrat pt self assesment
Dupa cum spuneam mai sus depinde mult de ceea ce faci... Adevarul este ca vorbim despre o zona foarte gri... daca ai un control si il convingi pe taxman ca folosesti jumatate din casa pentru afacerea ta, atunci e OK... daca nu, ai pus-o... platesti amenda, taxele neplatatite si dobanda.
Un exemplu: daca SE desfasoara activitatea de mecanic auto, poate deconta din chiria casei? Avem garaj in curte si sa zicem ca unii clienti vin la domiciliul mecanicului pentru mici reparatii. Este posibil in cazul asta? Multumesc. -hipno-
In cazul acesta se poate pentru ca garajul este necesar desfasurarii activitatii comerciale. Garajul intra in chiria casei. Cea mai buna solutie este sa stabiliti chiria pe metru patrat si apoi determinati care este procentajul care revine garajului si il aplicati la chiria totala. In plus puteti aplica acelasi procentaj la utilitati. Nu recomand sa deduceti taxa la consiliu nici macar in procentaj pentru ca aia sunt cei mai al dracului si cei care pot afla cel mai usor si sa nu va puna la business rates.
Multumesc @Lancelot, contractul trebuie reinnoit in luna martie (6 luni) , asadar putem schimba atunci termenii contractului si sa stabilim chiria pe metru patrat asa cum bine ne-ai sfatuit -ma-iubesc- Sunt nedumerita totusi, daca putem folosi aceasta metoda de calcul( pe metru patrat) pentru perioada in care contractul a fost cu suma fixa? Sau luam in considerare doar 20% din cuantumul chiriei? Multumesc pentru sfaturi -thumbsup-
Nu ai nevoie de o specificatie in contract referitor la chiria pe metru patrat. Poti sa te apuci tu sa masori casa si garajul si apoi sa stabilesti singura chiria pe metru patrat si apoi aplici procentajul. Este o metoda acceptata de HMRC.