18.5 C
London
Monday, September 16, 2019
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

Va cer un sfat - Taxi driver

Discussion in 'EXPERIENTA LA SERVICIU' started by dayana_rose7, Nov 19, 2009.

1. lumy27

lumy27 New Member

Buna seara,

Albea, te rog frumos sa-mi spui daca acest venit net, deci dupa ce scazi toate cheltuielile, il poti obtine daca ai masina proprie, sau inchiriata? caz in care trebuie sa platesti si chiria masinii/sapt.
    Multumesc.

2. albea

albea Active Member

Taxi driver
    Dupa cum spuneam, cu masina si combustibilul companiei, un venit net de £350/sapt.

3. vasiciubuc

vasiciubuc New Member

Buna

Am si eu nevoie de un sfat va rog!Ma intereseaza acest job de taxi driver si ma gandesc cum ar fii mai avantajos sa lucrezi:ca self employed sau ca angajat al unei firme?Daca vrei ca angajat iti trebuie card albastru?Eu nu am!!!!Aplica firma pentru permis de lucru sau cum se procedeaza?
    Va rog sa ma ajutati cu un sfat,va multumesc!

4. albea

albea Active Member

Taxi driver
    Nu te poti angaja sofer de taxi pe nicaieri. Meseria asta poate fi practicata numai ca self employed. Nu ai nevoie de blue card.

5. iceonfire85

iceonfire85 New Member

in February i will leave with 2 or 3 friends with help from justin we hope to make a god collaboration with him we will try to do our best to pass everything. i [/b]ly belive justin is not a fake guy or word's last year i had 24 year's and applied this job offer he told me when u have 25 year's just send an email and we will speak about it. I emaild him and he call'd me and talked about the job it's seems real and he have my full confidence.

i am george from bucharest

if it is not true i will sure write to you all ok?

albea sti cum e zicala aia daca te arzi cu ciorba, sufli si-n iaurt macar dak nimeni nu posteaza adevarul eu unu voi posta chiar si de aici chiar si de acolo ....

6. vasiciubuc

vasiciubuc New Member

Buna,
    Iti multumesc mult ptr raspuns.Deci asta inseamna ca trebuie sa te inregistrezi ca self employed si apoi ce trebuie sa faci?Poti sa faci taximetria cu masina proprie?Ce proceduri mai ai de facut ca sa poti sa incepi taximetria?Poti sa imi mai dai niste informatii,te rog?
    Multumesc foarte mult celor care ma pot ajuta cu cateva informatii!!

7. silverfern

silverfern New Member

Vasiciubuc, daca citeai topicul asta de la inceput ai fi gasit ceva informatii folositoare referitoare la taxi driver. La fel daca vei cauta pe forum (butonul search) taxi sau taxi driver. Ar fi bine daca pui intrebari punctuale(dupa ce iti faci o idee despre domeniul asta in general), deoarece e greu sa-ti dea cineva informatii de la zero ce si cum sa faci. Ca self employed te inregistrezi dupa ce ai inceput activitatea. Gasesti in gategoria UK de la A la Z informatii despre statutul de self employed: http://www.romani-online.co.uk/forum/uk-de-la-a-la-z/

8. albea

albea Active Member

Taxi driver
    Nu prea inteleg cum e cu arsura, sau cu postat adevarul. Eu nu am vorba dulce si alunecoasa ca a lui Justin, nu am nimic de vanzare. Vezi ca varsta minima pentru private hire driver este 21 de ani.

9. justinteixeiravaz

justinteixeiravaz New Member

Albea, you seem enjoy making personal remarks and using the names of people you have never met. However, you also seem to know very little about the private hire industry and I doubt you have ever been to the UK. Take the following examples:

1) You are correct in saying that the minimum age to obtain a p/h licence in most cities is 21 - however, it is very difficult and expensive to get insurance for a p/h driver who is under 25, which is why we insist on a minimum age of 25.

2) You go on and on and on about how intermediaries are the sons of devils but you offer no valid reason whatsoever. I mean, come on - what's your problem? Have you come to a course in Poland and failed through bad driving or inability to learn?

3) You don't seem to have any idea of the situation that many of your fellow countrymen are in. You tell them to 'go to London' where you say that the roads are made of gold but you offer no advice regarding how people should support themselves during the 3+ MONTHS it takes to get a PCO licence.

4) On the above point you clearly have not got the faintest idea how much anything costs in the UK. Here is a true breakdown of the costs involved with becoming a p/h driver, based on only TWO MONTHS of being in the UK:

Flight to UK GBP196
    Transport from UK airport GBP25
    Training car, GBP13.02/day = GBP729.12
    Diesel for training car, GBP35/week = GBP315 (MINIMUM)
    Car insurance, GBP25/week = GBP200
    Sat Nav/GPS GBP124
    Accommodation, GBP80/week = GBP640
    Bedding GBP30
    Food, GBP30/week = GBP240
    Topographical Knowledge Test GBP45
    Licence cost GBP295
    First week of taxi rental (payable before you make any money) 276
    Total GBP3,115.00

This is for TWO MONTHS in the UK. The PCO takes a minimum of three months to obtain.

Our costs are similar to the above. Our candidates pay back 'only' about 60% of the actual cost of getting them on the road and they pay this in small weekly installments over quite a long period. No hidden costs. No interest charges. What's your problem???

5) And, once they have got the PCO licence, who will employ them? You name no companies and you offer zero advice on how to get a job... "There are lots of companies offering massive amounts of money" you say - but who??? Yes, there are many companies looking for drivers but who will employ a Romanian who has only been in London for a couple of months? And please don't respond by saying that people can navigate around London using a GPS because that is ridiculous. For those who are interested in speaking to some London companies, here is a good link:
    http://www.professional-drivers-jobs.co ... ondon.html

6) The numbers that you speak about (GBP800/week) are cruelly misleading for the people in your country, many of whom are in a terrible financial position.

7) You make a particular point of saying that a Romanian cannot open a bank account in the UK without a passport. I say that you obviously have never walked into a UK bank. This is very easily checked by anybody who wants to call a UK bank and ask. However, I looked online and the first bank I checked (Barclays) had this list:

Barclays say that a passport CAN be used but they also say that a European I.D. card can be used instead. Have a look:
    http://www.barclays.co.uk/CurrentAccoun ... 2557966027

Remember, I trained and sent well over 100 drivers (mostly Romanian) to the UK in 2010 and I checked all their documents - I know that only about a half of those people had passports.

Albea - a little knowledge is a very, very bad thing. This forum may be open to everybody but please remember that the forum is used by serious people who are seeking information to help them make life-changing decisions. I am not saying (and have never said) "don't go to the UK on your own." or "don't go to London". Many people have taken this path on their own and have been successful. But if people follow your advice then they will have a very false idea of how things work, which may lead to them making the wrong decisions. Do you not care about that? To be specific, your comments are:

a) misleading - you may actually convince people to take a course of action which will result in them losing the last bit of money that they have.

b) offensive - you are sailing a bit close to the wind, making personal remarks about me in particular and, again, spreading misinformation about me and what my company does. I would appreciate it if the moderators of this forum would take note of this point.

c) obviously based on internet searches and not on life experience as my examples above have shown. By the way - you have made hundreds of comments on various topics over the last few months - are you seriously trying to tell us that you have time to do 60+ hours of driving each week and still spend that much time on the internet??? And I notice that most of your comments are made in the evening and weekend - exactly the time when you would be driving if you were actually working for one of these companies that you claim to have "very close dealings with".

That's it.
    Justin

10. eduard34

eduard34 New Member

Eu nu inteleg de ce continuati cu acest subiect care nu are nici un sfarsit.S-a specificat cum sta treaba cu taximetria in UK.Ca sa vii pe cont propriu ai nevoie de bani.Nu ai bani,apelezi la aceste firme care iti faciliteaza obtinerea unui atestat si gasirea unui loc de munca.Ce tot atata tevatura!
    Albea a zis ca ajuta cu sfaturi pe cine vrea sa vina in Londra,nu am citit sa fi pomenit de ajutoare financiare!
    Justin la randul lui ofera obtinerea atestatului si loc de munca,in schimbul a unei plati lunare in rate dupa inceperea muncii in UK,si nu e pe viata!
    Fiecare e stapan pe propria persoana sa faca cum crede de cuviinta,dar daca nu ai bani de venit pe cont propriu,mie unu mi se pare ok oferta lui Justin.
    Pana la urma,nimic nu e pe gratis in viata,totul se obtine cu greu si mai ales intr-o tara straina.Nu va garanteaza nimeni ca veti avea succes sau ca veti esua venind aici.Totul e sa indraznesti,ca pana la urma cei care vin aici,vin sa caute ce nu gasesc in Romania.
    In orice situatie,trebuie sa platesti ca sa obtii un loc de munca.
    Sa dai sfaturi e usor,dar cand vine vorba de bani,esti pe cont propriu,asa ca lasa-ti polemica.

11. albea

albea Active Member

Taxi driver
    Vezi Justin, eu am zis dulce si alunecos la vorba, dar la tine e vorba de demagogie. Tu chiar uiti unde te afli si cu cine discuti. Eu am venit in UK prin intermediari ca tine si tu ce faci? Imi spui mie ca asa este mai bine? Deja depasesti orice limita. Si socoteala aceea arat-o clientilor tai, nu mie. Cui spui tu de masina de training, cazare la £80 / sapt si chirie taxi 270? Masina este 100/sapt noua (max 3 ani vechime) iar 80 este cazarea intr-un studio flat pentru fiecare sofer. Vezi? De asta spun eu ca jecmaniti lumea, le luati bani si ca sa respire.

12. eduard34

eduard34 New Member

Sant tare curios daca se cere 100 de lire pe saptamana pentru o masina in Londra,In Bucuresti se ce 100 de ron pe zi timp de 6 zile.Aici in Wolverhampton am vazut ca cer 175 pe saptamana pentru o masina,si nici de cum noi.Au peste 5 ani vechime mai toate masinile!

13. albea

albea Active Member

Taxi driver
    Aici poti gasi cateva anunturi cu firme ca ofera masini spre inchiriere, precum si cateva firme serioase care cauta soferi in Londra. Arunca o privire si compara cu ce ofera intermediarii.

http://www.phcmag.co.uk/current-issue/01_2011_186.pdf

14. eduard34

eduard34 New Member

Eu nu ma refeream la intermediari,ci la firme de taxi.Am incercat site la care mi-ai dat link,dar nu merge.Am incercat sa mai sterg din link si am accesat www.phcmag.co.uk si imi da ceva de o revista,si ceva de curierat.Nu vad legatura cu plata la masini.In fine,vroiam sa te intreb,tu dai 100 de lire pe saptamana la masina?

15. justinteixeiravaz

justinteixeiravaz New Member

Hi Eduard, I don't think there will be any firms in London offering a car for 100 per week. If there is, then there will be other expenses on top, such as a circuit fee, a radio fee etc. Whatever you pay, you should end up with a nice amount of money if you work hard. When you speak with taxi firms you will find that there are lots of different deals available. The main ones are:

- Profit share: typically you keep 40% of all takings. The company pays fuel and all car expenses and keeps 60%. This often works well for very small firms (fewer than 10 cars).

- Hourly rate. You get a fixed rate per hour. Not great earnings but at least the earnings are consistent during very quiet periods (e.g. first two weeks in January).

- Flat fee: You pay a set rate for the car (and radio) and we think this is the fairest deal and it is what we encourage our big clients to offer. If the driver wants to work very hard then he/she will make more money. If you work less then you take less money home but nobody is 'chasing' you to work more.

If you are looking for work in Wolverhampton then my advice would be to go for a few interviews and start with a firm with the people you like. A small firm with nice people is much better to work for than a big firm with a terrible atmosphere and vice versa (our smallest client only has 5 cars and our drivers are very happy there). Don't worry too much about what deal the firms are offering because you will very quickly find out if the deal is good or not and switching firms is easy if you are not getting a good deal. Suffice to say that we only work with the best firms in each city - if we didn't do that then we'd lose all our drivers and our work would be wasted.

Cheers.
    Justin

16. albea

albea Active Member

Taxi driver
    Da. Eu platesc £100 pe saptamana chiria masinii. Link-ul functioneaza foarte bine, dar, probabil calculatorul tau nu vede in format pdf. Este o revista, intradevar, cu anunturi exact pe subiectul nostru. Dupa cum spuneam, nu vreau sa las loc de confuzie sau de dezinformare. Eu doresc sa fac cunoscute costurile REALE, nu cele umflate artificial de samsarii care se pretnd samariteni. Si, repet, eu nu vand nimic, vreau doar sa scot in relief PERICOLUL reprezentat de intermediari.

17. silverfern

silverfern New Member

Eduard revista respectiva pare o revista a breslei(firme de taximetrie, curierat). La mine merge(trebuie sa astepti un pic sa se incarce, cred), e formatul pdf al revistei din ianuarie, si da, sunt in ea anunturi de masini chiar si la 80 de lire pe saptamana(desi nu stiu ce ar trebui sa intre in banii astia). Comparatia cu Wolverhampton poate sa nu fie relevanta avand in vedere diferenta dintre cele doua orase, respectiv piata de taximetrie din cele doua.

18. eduard34

eduard34 New Member

Am inteles ce zici tu Justin.Am fost deja la o firma de taxi care are sediul in apropiere de unde locuiesc si am vazut ca cer 35 de lire pe zi.Am citit undeva ca acesta ar fi pretul in care se include si asigurarea,cea ce ar fi ok.Daca ar fi pretul fara asigurare,mi se pare mult pentru un oras ca Wolverhampton care are 250000 de locuitori.Sper sa fie cum deduc eu si sa nu ma insel.

Multumesc pentru replay

19. eduard34

eduard34 New Member

Sal Silver.Da,la mine se incarca foarte greu,chiar deloc.In schimb am gasit pe un alt site si era un pret de 35 de lire pe zi in care era inclusa si asigurarea.Si nu poate exista comparatie intre Wolverhampton si Londra.Londra e un oras foarte mare,unde se pot face bani din taximetrie.Aici fiind orasul mai mic,din start preturile ar trebui sa fie mai mici,la toate capitolele.

20. eduard34

eduard34 New Member

Albea,eu nu te-am acuzat de nimic,pur si simplu ma intereseaza acest subiect,cu cheltuielile masini.Am inteles,dai 100 pe saptamana doar chiria masini si mai platesti separat asigurarea.Eu nu am intrebat la firma de la mine daca include si asigurarea,am vazut pretul scris pe perete,era o foaie cu tarife,day shift 35,night 40.Nu cred ca te pun sa platesti si asigurare peste banii astia.O sa mai ma duc maine si pe la alte firme sa cer informatii.