12.1 C
London
Friday, October 18, 2019
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

taxe self employed si statutul de dependent

Discussion in 'SELF-EMPLOYMENT' started by ioanac, Apr 20, 2009.

  1. ioanac

    ioanac New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Am tot citit informatiile pe care le-ati furnizat in legatura cu taxele pe care le platesti ca self-employed, dar cred ca imi scapa ceva.
    Sotul meu este private hire driver, este inregistrat ca self employed, a obtinut NINO, a inceput munca din septembrie 2008, dar suntem absolut in ceata in ceea ce priveste modul in care trebuie sa isi plateasca taxele. Ce nu intelegem este CUM iti declari venitul? El a primit acea scrisoare "application to pay self-employed National Insurance contributions by Direct Debit" dar asta a fost tot. Persoanele care se inregistreaza ca self-employed nu ar trebui sa aiba un reference number?
    Poate puteti sa ma lamuriti in aceasta chestiune.
    Eu lucrez din ianuarie la un hotel, sunt angajata full time ca dependent, dar nu am putut sa-mi obtin NINO inca din cauza ca trebuie sa am blue card mai intai. Insa pot obtine blue card ca dependent de self employed daca sotul meu nu are taxele platite?
    In aceste conditii, mi-e putin teama pentru siguranta locului meu de munca. Pe payslipul meu apare ca platesc taxe, dar ce taxe platersc daca nu am NINO?
    Astept cu interes raspunsurile voastre.

    Multumesc.
     
  2. taranu

    taranu New Member

    Joined:
    Jan 19, 2009
    Messages:
    582
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    ioanac, sotul tau ar fi trebuit sa primeasca la adresa declarata doua scrisori una de multumire ca s-a inregistrat ca SE si a doua cu UTR-ul.
    E drept ca nu se specifica UTR in cea de a doua ci este trecut ca special number reference un numar format din 10 cifre undeva sub antet in partea dreapta.

    Daca a inceput activitatea in septembrie 2008 nu are de platit impozit acum ci doar la nul cand va depune Tax Return ... se poate face si online si este destul de simplu.

    Daca a platit National Insurance Contribution este in ordine, altceva nu are de plata deocamdata. Daca si-a fixat Direct Debit, dovada platii o face cu extrasul de cont bancar.
    daca nu are direct debit atunci a primit factura trimestriala si banuiesc eu ca a platit-o deja.

    Se poate inregistra pentru declaratia de impunere online (self assessment) aici: https://online.hmrc.gov.uk/login?GA...I=https://online.hmrc.gov.uk/self-assessment/ sau alte informatii si formularul pt. trimis prin posta aici: http://www.hmrc.gov.uk/saemployees/fagsa100.shtml

    Dupa cum am spus deja, daca a platit facturile pt. NINO (NIC) atunci nu trebuie sa va faceti probleme si puteti aplica pentru carduri linistiti.

    Daca platesti taxe fara sa ai NINO probabil este vorba de NINO temporar iar sumele retinute nu sunt pierdute, ar trebui sa ceri amanunte de la angajator si sa-ti comunice NINO pt. care plateste el. Binenteles ca ti se opreste si impozit pe venit nu doar NIC.
    In mod cert fara NINO vei plati cel mai mare impozit: 40% + NIC (National Insurance Contribution), dar asta se va reglementa dupa ce obtii NINO pe baza BC-ului.

    Pentru carduri colorate cititi informatiile deja postate pe forum si reveniti daca inca mai aveti nelamuriri.
     
  3. ioanac

    ioanac New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Multumesc foarte mult pentru interventie. Cu siguranta, m-am mai linistit. :)
    Asadar, dupa ce sotul meu afla UTR, se inregistreaza pentru self assesment. Cand o sa inceapa deci sa plateasca taxe?
    Am inteles ca pentru tax return va aplica in 2010 pentru anul 2009-2010. Dar ce se intampla cu lunile sept 2008- aprilie 2009?

    Putem aplica impreuna ptr carduri pe acelasi formular? El aplica pentru yellow si eu pentru blue ca dependent?

    Multumesc mult.
     
  4. ioanac

    ioanac New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Inca o intrebare, te rog.
    Eu nu am reusit inca sa imi deschid un cont bancar din cauza faptului ca nu am proof of address. Nu accepta payslip, nu accepta scrisoare de la angajator, doar facturi de utilitati pe care nu le am pentru ca locuiesc intr-o shared house.
    Mi s-a spus ca daca aduc o scrisoare de la NINO cu inregistrarea mea, se poate accepta asta, insa eu nu pot oferi nici macar atat ca nu am NINO.
    Am ramas cu varianta de a-mi schimba permisul. Vroiam sa stiu daca vor accepta ca proof of address permisul?
     
  5. taranu

    taranu New Member

    Joined:
    Jan 19, 2009
    Messages:
    582
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Daca se inscrie pentru self assessment online, trece acolo toate datele cerute pentru fiecare an financiar si completeaza pas cu pas toate sectiunile la Tax Return, nu aveti de ce sa va faceti griji :)

    Pentru septembrie 2008 - aprilie 2009 va plati impozit anul viitor nu acum si asta numai daca obtine venituri de peste 5800 lire dupa ce a scazut toate cheltuielile acceptate legal de catre HMRC ... impozitul este de 20% in acest caz pe suma ramasa dupa deducerea cheltuielilor.

    Aplicati amandoi in acelasi timp cu un singur formular: BR1. El va fi aplicantul principal si tu dependent.

    Cand si cum plateste taxe ? Arunca o privire aici: http://www.hmrc.gov.uk/payinghmrc/index.htm
     
  6. taranu

    taranu New Member

    Joined:
    Jan 19, 2009
    Messages:
    582
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    ioanac a scris:
    Scrisoarea de inregistrare la HMRC este o dovada de adresa acceptata de unele banci, alaturi de contract de inchiriere. Daca sotul tau are cont bancar va puteti face un joint account si puteti cere si card pentru doi utilizatori in acest caz ;)

    Sunt si banci care va pot deschide cont si fara dovada de adresa: Barclays, HSBC, Halifax si parca Abbey. Cel putin in Luton nu am avut probleme. Apoi puteti utiliza extrasul de cont sau scrisorile de la banca ca dovada de adresa ... pana la NINO pt. dependent e cale lunga :(
     
  7. ioanac

    ioanac New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Da, probabil ca ideea cu joint bank account e cea mai buna.
    Mie Barclays mi-a cerut proof of address si din aceasta cauza am fost refuzata, desi absolut toti prietenii mei, inclusiv sotul au trecut peste aceasta procedura fara probleme si nu li s-a cerut aceasta dovada de adresa.
    O sa incerc si la celelalte banci, daca nu, voi ramane momentan la joint b. a. Nu este totusi problema atat de mare.
    Inca o data, multumesc foarte mult pentru lamuriri.
    :)
     
  8. taranu

    taranu New Member

    Joined:
    Jan 19, 2009
    Messages:
    582
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Wow, pai tu ai deja dovada de adresa. Daca sotul tau are cont la banca trebuie doar sa le spui ca locuiti impreuna si le arati un extras de cont pe adresa unde locuiti impreuna, eventual le prezinti si cetificatul de casatorie. N-ar fi rau daca te-ar insoti la banca cand te duci sa deschizi cont.

    Nu le-ai spus ca sotul tau are cont deschis la aceasi banca, nu ? Si probabil nu le-ai spus nici ca locuiti impreuna :D
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Am si eu o nelamurire care sunteti draguti sami raspundeti statutul meu de SE este in curs de inchidere incepand cu aprilie 2009 , inca nu stiu ce a facut contabila mea cu mine , dar ceea ce vreau sa aflu este daca inca sunt SE sau ma inscriu din nou , sora mea poate sa aplice pt dependent de SE ???
     
  10. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    Salut,

    Din pacate statutul de dependent nu se aplica intre frati, doar sot-sotie, parinte-copil minor. Numai bine!
     

Share This Page