14.1 C
London
Wednesday, October 16, 2019
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

TAXE SELF EMPLOYD

Discussion in 'SELF-EMPLOYMENT' started by andrey 2006, Sep 21, 2007.

  1. andrey 2006

    andrey 2006 New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    SALUTARE IMI POATE SPUNE CINEVA..CE CHELTUIELI SUNT DEDUSE DIN PROFITUL ANUL...SI ANUL CE INSEAMNA EU CARE AM INCEPUT MUNCA ACUM 2 LUNI SE CALCULEAZA PINA IN 31 DEC SAU IN APRILIE2008?

    Andrei, press the caps lock key! Ne dor ochii!
    Multumesc

    Nicole24
    Moderator
     
  2. Oana

    Oana New Member

    Joined:
    Jan 25, 2009
    Messages:
    430
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Buna Andrei !

    Tu de fapt banuiesc ca ai vrea sa fli cat si cand vei avea de platit,nu?
    Daca acesta este cazul pot sa-ti spun urmatoarele :
    -in primul rand sa lamurim anul financiar : este din aprilie 2007 pana in aprilie 2008 ,de exemplu daca tu ai inceput munca acum 2 luni adik in iulie vei plati impozite doar pentru perioada in care ai lucrat si anume iulie 2007- aprilie 2008.Este posibil ca intre timp sa iti vina formulare cu Tax Return,dar va trebui sa ceri ajutorul unui contabil pentru a-ti calcula taxele.
    -impozitele sunt in felul urmator : (sper sa intelegi ce scriu,incerc sa scriu cat mai pe intelesul tuturor) fiecare persoana are o suma de bani alocata pt care nu se platesc taxe ,si aceasta este 5035 pounds. Tot ce castigi mai mult de 5035 se impoziteaza in felul urmator : intre 1 si 2150 pounds (repet ca acestea sunt sume peste alocatia de 5035 pounds pt care nu se plateste impozit) se plateste 10% impozit,intre 2151-31150 pounds se plateste 22% impozit si peste 33000 pounds se plateste un impozit de 40%.
    Inca ceva care ar fi bine de retinut : aceste sume se obtin dupa ce se deduc anumite lucruri cum ar fi : telefonul,bezina,chiria,eventualele cumparaturi facute pt job-ul pe care il prestezi,etc.
    Mai mult de atat nu cred ca te-ar interesa,poti sa-ti faci o idee,tu stii ce venituri ai,acum cred ca poti sa te gandesti sa vezi cam cat vei plati.Oricum ,nu te speria,impozitele se platesc si ele in 3 rate parca asa ca nu va fi o suma foarte mare pe care o vei plati toata odata.Si oricum calcule cu exactitate nu ar putea sa-ti faca decat un contabil.

    Sper sa-ti fi fost de folos informatiile.O seara placuta !
     
  3. andrey 2006

    andrey 2006 New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Mersi mult.Oana ca de obicei imi esti de ajutor -angel-
     
  4. andrey 2006

    andrey 2006 New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Eu din nou oare se poate baga si masina..laptop..casa..in acele cheltuieli...si se deduc 100% sau un anumit procent?
     
  5. annomundi

    annomundi New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1,200
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    1. laptop, daca laptopul il folosesti in prestarea serviciilor cu care te-ai inreg. ca self-employed. De exemplu daca tu esti bucatar, nu iti trebe laptop pentru asta ... asa ca laptopul nu va fi dedus de la impozit. In schimb daca lucrezi IT sau ceva in care ai envoie de calc. atunci da,il poti deduce de la impozit

    2. Da, eu stiu ca se deduce 100%.

    3. Ce bou sunt ca am aruncat toate chitantele de la telefon. Si stiam foarte bine ca trebuie sa pastrate.

    4. Vezi ca punctul 3. ti se poate intampla si tie fara sa iti dai seama.
     
  6. Oana

    Oana New Member

    Joined:
    Jan 25, 2009
    Messages:
    430
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Annomundi,si mie mi s-au intamplat cateva pana sa aflu ce si cum se face.
    De ex,eu sunt self-employed nanny.Ei bine,laptop-ul (si toate cheltuielile cu software)il pot deduce din cheltuielile pe self chiar daca nu-l folosesc pt a presta serviciul de nanny,ci numai pt a-mi tine evidenta facturilor,a chitantelor,a cheltuielilor,etc....Intelegi modul de gandire? Foarte bine ochit ca sa zic asa...Mai ales ca majoritatea celor care sunt self-employed isi tin evidenta computerizat.
    Din factura de telefon poti sa scazi un anumit procent,cam 80% e recomandat ca sa nu bata la ochi,asta desigur daca nu ai linie separata pt activitatea pe care-o prestezi.Daca ai fix si mobil,poti sa spui ca folosesti fixul in scopuri personale si mobilul pt firma,sau invers,care iti vine mai mult(dar nu poti sa schimbi de la o luna la alta,deci calculezi si tu inainte sa dai actele la contabil,vezi care e mai mult si pe ala il treci pe firma).Eu de ex am si fix dar imi vine foarte putin si pt ca mobilul vine f mult deduc din factura 80% pe firma.
    Masina poti s-o treci 50% pt firma,si dupa asta,te sfatuiesc sa te gandesti la un nr de mile saptamanal pe care sa-l notezi (nu trebuie sa fie aceeasi cifra mereu,dar cu aproximatie,si de ex daca intr-o saptamana nu ai lucrat,nu mai scrii mile pt acea perioada...) si la sfarsit de an financiar se scad si alea ,statul iti da 40 p pe mila,o suma destul de buna,zic eu...Cine conduce stie -dance- ance-
    Mai departe,daca stai cu chirie,tot asa,cheltuielile cu chiria si alte facturi care iti vin pe numele tau (lumina,etc) scazi cota parte adik odata folosesti spatiul in scopuri personale,odata ca si birou(cand iti faci actele ca sa zic asa),deci scazi si tu 50% din fiecare factura(bine,nu le scazi tu propriu zis,pastrezi factura si scrii pe ea 50% ca sa stie contabilul cat iti deduce la sfarsit de an financiar).
    Alte chestii de dedus nu imi mai trec prin minte (postage,stationery,etc)... daca mai gasesti tu zi-mi si mie...
    Era sa uit ca si contabilul trebuie sa-si deduca onorariul din acte,sa nu uiti asta ! Sa-ti dea factura ,il platesti,dar s-o puna la cheltuieli pe firma inainte sa inchida situatia,daca nu..o deduci la anul .

    Cam atat....pai cu tot ce e de dedus,nu mai depasim noi alocatia aia de 5035 nici anul asta nici la anul !!!! :)) :)) :))
     
  7. annomundi

    annomundi New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1,200
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    nu stiam de chirie ... am auzit multe povesti despre cum vede taxman chiria si ma gandeam sa nici n-o mai deduc ...

    alta chestie de dedus este transportul cu trenul.
     
  8. sky

    sky New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    36
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
  9. andrey 2006

    andrey 2006 New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    sa trec masina pe firma?/ cum se procedeaza..eu lucrez ca assistant general in hotel{de toate..clener...etc}trebuie sa deschid firma in numele meu.. am depus actele pt self employd{nino}
     
  10. yoo_r1

    yoo_r1 New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    buna oana, poti sa imi zici daca sti din surse sigure ca se deduce si chiria? pentru ca am avut ceva contraziceri cu cineva si voiam sa stiu daca stii sigur...
    Multam de ajutor
     
  11. motanik

    motanik New Member

    Joined:
    Jan 22, 2009
    Messages:
    2,391
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Nu se deduce chiria. Declari doar un 10-15% maxim din totalul chiriei drept utilizare a casei pt business. Use of home for business, asa se va trece in tax return si in accounts de catre contabil.
    Daca platesti o chirie de 500 pe luna sa zicem, pe un an platesti deci 500x12=6000, poti declara in tax return use of home as business 10%=600.


    Masina daca foloseste transportului in interesul afacerii poate fi declarata ca investitie pt afacere, alaturi de chitantele de benzina, asigurare, road tax, mot - contabilul va va sfatui insa, in functie de tipul afacerii, daca va declara procent din aceste cheltuieli sau suma integrala.
     
  12. mariasexybody

    mariasexybody New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    35
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Buna tuturor!

    Eu sunt Maria si lucrez la o firma de contabilitate de 2 ani in Edinburgh. Daca are cineva intrebari sau de putin ajutor la inceput, va rog sa ma contactati si va voi ajuta cu sfaturi, legislatie, reguli etc (free of charge of course). Si fratele meu a venit recent in Scotia ca self - employed si este foarte bucuros ca sora lui e contabila.

    Va salut

    Maria
     
  13. Oana

    Oana New Member

    Joined:
    Jan 25, 2009
    Messages:
    430
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    In cazul in care inchiriezi spatiu dedicat afacerii tale,chiria (si toate cheltuielile aferente)se deduce 100%.Daca folosesti casa ta ca si birou ,poti sa deduci pana la 50% din toate costurile casei (lumina,internet,gaze,apa,chirie,etc) pe firma.Depinde de job.Daca de ex lucrezi de acasa poti sa deduci 50%,daca esti nanny si folosesti casa pe post de birou doar cateva ore pe saptamana ca sa-ti tii evidenta actelor atunci deduci mai putin,10-15-20%. In mare un contabil te va sfatui cel mai bine cat si cum sa deduci in functie de domeniul in care esti self-employed,ca sa nu exagerezi si sa fii controlat in amanunt (daca ai cheltuieli cat de cat rezonabile,nimanui nu i se va parea ca incerci sa "scapi" de impozit).

    O seara placuta tuturor in continuare.
     
  14. yoo_r1

    yoo_r1 New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    18
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Super,va multumesc tuturor de ajutor, nu am decis inca ce sa fac asa ca ma mai relaxez un pic si o sa vad ce incep sa fac...poate SE e cel mai la indemana poate ceva de genul student...nu am inteles eu prea bine cum vine...
    Dar oricum multam
    By the way, stie cineva cum e? ai o perioada definita de cand ai ajuns in UK pana aplici pt. vre-un fel de viza??? Ca mie astia de la ambasada mi-au zis ca nu treb sa depasesti 3 luni de la prima intrare...have no clue????
     
  15. gino

    gino New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Buna tuturor! -hello- ello- Sunt nou venit pe acest forum si s-ar putea ca aceasta intrebare sa ma fi fost pusa de altcineva. Insa am nevoie de un raspuns f. clar.Lucrez la o companie unde, desi sunt self employd, mi se retine 35% din salariu taxe. Nu inteleg de ce? Asta inseamna ca eu platesc de doua ori taxe? si daca da cum o sa-mi recuperez acesti bani? Va rog daca cineva poate sa-mi dea mai multe amanunte...Va multumesc!!!
     
  16. motanik

    motanik New Member

    Joined:
    Jan 22, 2009
    Messages:
    2,391
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Gino, daca iti retin 35% taxe, ai o dovada de la ei pt acest lucru? Primesti payslips ceva?
     
  17. IVAN__V

    IVAN__V Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    597
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Occupation:
    Survivor.......of countless world ends.
    Location:
    Moving through Universe at 552 km/s
    Am citit ce s-a scris pe acest topic. Dar ca sa-mi fac o idee despre ce as putea deduce in cazul jobului meu, am zis sa fac o lista micuta cu procent aferent, sa vad daca le-am nimerit :) . Deci in cazul in care sunt sofer tir: chirie10-15%? , telefon 80%?, laptop(pt evidenta) 100%?, milele facute cu masina in saptamanile ce lucrez 40p/mila ? , un gps 100% ? , altceva.. eu stiu...aa..facturi la lumina/gaz cat din ele ? 50% ? Atlceva ?? Ce as mai putea trece drept cheltuiala deductibila? Anyway...
    Deci iau chitantele pastrate de-a lungul anului, si formularul is ma duc la contabil. El calculeaza, noteaza, face ce stie elacolo.. si practic trebuie sa astept sa-mi vina banii la anul (ce am dedus) ? sau practic se scade din profit si se aplica impozitul si cu asta basta.. Adica am scapcat rapid, nu tebuie sa mia astept nimic, nu ? Adica trebuie doar sa achit cat a rezultat si gata. Nu ?
     
  18. echoelse

    echoelse New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Am si eu o intrebare in legatura cu "Self Assessment: The Tax Return". Ai nevoie neaparat de un contabil pentru a face calculele? Daca le faci tu, sau o trimiti la timp sa faca ei calculele este vreo problema? Este ceva obligatoriu sau doar optional?

    Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
     
  19. motanik

    motanik New Member

    Joined:
    Jan 22, 2009
    Messages:
    2,391
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ti le poate calcula si inspectorul daca trimiti formularul in timpul precizat pe el.
     
  20. IVAN__V

    IVAN__V Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    597
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Occupation:
    Survivor.......of countless world ends.
    Location:
    Moving through Universe at 552 km/s
    Am stat s im-am gandit la sistemul asta self-employed, si am citit pe aici pe forum, dar mi-a venit azi o ideea si nu stiu daca ar merge.
    Deci presupun ca ajung in Uk, ma inregistrez self, lucrez cat lucrez , sa zicem ca se face in an, sau se termian anul fiscal, si trebuie sa depun calculele pentur taxe. Acuma venind vorba ca am lucrat ca sofer pe tir, cu ceva timp inainte de a trimite foile pentur taxe, sa ziceam ca am strang destui bani ca sa cumpar un tir+semi. Deci ca idee e pentru mine, sa am tirul meu. Asta inseaman ca pot sa trec tirul+remorca, suam cat am dat pe ele , ca o cheltuiala deductibila ? Daca da, ma mai intreaba cineva/ sua ma obliga cineva sa-l inmatriculez in UK ca sa fiu obligat sa muncesc tot pe teritoriul Uk, sau pot sa imi vad de treaba in continuare ? Ca as vrea sa lucrez cu tirul , dar nu in UK. Adica ideea e daca pot sa-l trec la deductibiel si apoi sa-mi vad de treaba cu el, probabil urmand sa-mi deschid o firma in Ro. Si inca ceva ce n-am inteles: deci fac actele pentur taxe impreuna cu un contabil. Cat depun actele trebuie sa platesc taxele, si voi primi (daac e cazul) in urmatorul an ? Sau cum/cand se platesc efectiv taxele ?
     

Share This Page