12.1 C
London
Friday, October 18, 2019
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

Sole trader sau Ltd? Avantaje si dezavantaje

Discussion in 'SELF-EMPLOYMENT' started by lumy27, Aug 24, 2010.

  1. lumy27

    lumy27 New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Buna Vali,

    In opinia mea, e mai avantajos sa deschizi un Ltd decat sa fii sole trader. Mai intai as vrea sa adaug cate ceva la postul tau:

    Pai HMRC este fiscul care da, te priveste ca si angajat, iar Home Office-ul te considera self.

    Recomandat ar fi sa ai un salariu de £450/luna(£5,400/an) caz in care nici angajatorul, nici tu ca angajat, nu platesti nimic catre Revenue.

    Daca profitul este de £18,000/an nu ai cum sa scazi din el salariul, acesta reprezinta o cheltuiala inainte de profit.
    Legat de taxe pe income si NI, asa cum am spus mai sus, daca ai £5,400/an, nici tu ca angajat nici compania ta nu are nimic de dat.
    Compania va plati doar 20% impozit pe profitul de £18,000.
    Cand scoti dividende din companie, deasemenea nu platesti nimic.

    Insa, ca director de companie esti nu numai angajat ci si self-employed.
    Cand vei completa Tax Return catre fisc, vei trece atat salariul ca angajat dar si dividendele(profitul) scoase din firma, la care vei plati impozitul corespunzator.
    Deasemenea, ca self, platesti NIC, class 2(vreo £31.20/trim).

    Daca esti si platitor de TVA cheltuielile vor fi mai mari pt ca sunt si raportari trimestriale, dupa caz.

    Cred ca orice domeniu ai aborda, un Ltd va fi mai bine vazut.
    Cu atat mai mult daca iti faci un site si o adresa de email(nu de forma yahoo.com).

    Esti bine informat, curajul nu-ti lipseste, asa ca-ti doresc multa bafta in viitorul nu prea indepartat!
     
  2. albea

    albea Active Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    4,259
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    38
    Gender:
    Male
    Occupation:
    Taxi driver
    Location:
    London
    ValiB wrote:
    1. Simplist vorbind, din totalul veniturilor scazi totalul cheltuielilor (salarii, transport, bill-uri de utilitati, telefon, etc.) rezultand astfel profitul brut. La profitul brut se APLICA IMPOZITUL PE PROFIT, ramanand asffel profitul net. Acesta poate fi reinvestit sau remis actionarilor cu titlul de dividende. Persoanele fizice care primesc dividende vor plati la randul lor IMPOZITUL PE DIVIDENDE. Nu exista "dividende deductibile", e un non-sens.
    2. Din cate stiu eu, nu ai drept de munca nici macar ca director la propria firma, deci unica posibilitate este este self employed.
    3. Nu, pentruca ca profitul a fost deja impozitat. Deci platesti impozitul pe profit ca firma si impozitul pe dividende ca persoana fizica.

    Personal, cred ca cu firma te legi la cap fara sa te doara. Cheltuielile le poti deduce si ca self.
     
  3. beasan

    beasan New Member

    Joined:
    Aug 30, 2010
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Buna!
    Am inteles ca recomanzi mai degraba un Ltd decat un sole trader. Ai putea sa-mi dai si mie un sfat/parere? As vrea sa desfasor activitati de genul taraba cu marfa(haine) in locatii tip Portobello,Camden sau acelasi tip de comert dar cu produse de patiserie.Am nevoie si de autorizatii in plus si daca da, cum le pot obtine? Nu as avea angajati, am fi doar eu si sotul meu.
    Multumesc!
     
  4. Deanna

    Deanna New Member

    Joined:
    Sep 20, 2010
    Messages:
    924
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Eu tot n-am inteles: daca te faci SE, ca director al propriei tale companii, primesti imediat NIN? Si inca ceva: pe urma, la o luna doua de ex, poti sa-ti desfiintezi compania si sa ramii doar SE? Care sint conditiile pt. a desfiinta un LTD?
     
  5. cat

    cat New Member

    Joined:
    Jan 20, 2009
    Messages:
    198
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Deanna, faptul ca esti directorul propriei companii nu are absolut nici o relevanta in procesul de obtinere NIN. Ca sa obtii NIN trebuie sa dovedesti ca muncesti ca SE (in cazul de SE) si cistigi suficienti bani sa te intretii.
     
  6. Deanna

    Deanna New Member

    Joined:
    Sep 20, 2010
    Messages:
    924
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Cat, pai daca sint directorul propriei companii nu e clar ca muncesc? sau trebuie sa demonstrez ca primesc suficienti bani de la companie, sau cum?!
     
  7. albea

    albea Active Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    4,259
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    38
    Gender:
    Male
    Occupation:
    Taxi driver
    Location:
    London
    Daca esti directorul unei companii fara bani si fara activitate, este evident ca nu vei primi NINO. NINO nu se da companiei, ci tie. Tu trebuie sa faci dovada veniturilor tale.
     
  8. leonard_e36

    leonard_e36 New Member

    Joined:
    Sep 20, 2010
    Messages:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    1.@Albea: sa zicem ca firma produce si eu ca "actionar/director" fac dovada ca ridic dividende + salariu de director de 5500lire (neimpozabile) , cum pot cere NIN? pe ce baza sa cer?
    2. am inteles ca dividendele se impoziteaza 10% pana la 37000 lire ; dar apoi ti se returneaza 10% prin Tax credit de la HMRC deci practic nu platesti niciun impozit daca nu retragi mai mult de 37000 pe an, right?
    3.daca am angajati self employed eu nu mai platesc nici o taxa pentru ei, nu?
    4.se pot alege mai multe domenii de activitate pe aceeasi firma? gen 3,4 ... (chiar daca la inceput nu activez decat pe un domeniu "principal" dar ca sa fiu acoperit si pentru celelalte proiecte pe care le am in cap pe viitor)
    5. daca nu am nici firma facuta dar nici spatiul de desfasurare inchiriat cum este mai bine sa fac ... sa inchiriez spatiul inainte de a face firma pentru a avea ce adresa sa trec in acte? (in cazul asta imi e frica , ca nu cumva sa nu pot scadela cheltuieli banii pe care i-am dat pe inchiriarea spatiului fiindca a fost facuta inaintea infiintarii firmei) cum e in cazul asta? se pot deduce si cheltuielile recente dar facute inainte de infiintarea firmei si care au legatura cu activitatea firmei desigur.

    ma opresc aici si rog pe cei care sunt in tema sa raspunda
     
  9. leonard_e36

    leonard_e36 New Member

    Joined:
    Sep 20, 2010
    Messages:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    nu-mi raspunde si mie nimeni?
     
  10. leonard_e36

    leonard_e36 New Member

    Joined:
    Sep 20, 2010
    Messages:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    ok.... o sa contactez un avocat cand voi ajunge in Londra.
     
  11. albea

    albea Active Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    4,259
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    38
    Gender:
    Male
    Occupation:
    Taxi driver
    Location:
    London
    Termina, dom'ne, cu avocatii tai!!!! Ce e asa de greu? Indiferent de caz, sole trader sau ltd, trebuie sa faci dovada veniturilor care le ai. La ltd ai o gramada de taxe de platit inainte ca banii sa ajunga in contul tau personal, pe cand la sole trader banii vin direct in contul personal. Nu stiu de unde ideea asta ca ar fi mai bine ca ltd. Tu nu trebuie sa faci dovada veniturilor firmei, ci dovada veniturilor TALE.
     
  12. leonard_e36

    leonard_e36 New Member

    Joined:
    Sep 20, 2010
    Messages:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Albea , aici era vorba de o firma ... in adevaratul sens al cuvantului , deci nu se mai pune problema de angajat pe baza de ltd sau SE . Planurile mele s-au mai schimbat intre timp :) , o sa-ti povestesc...
    la intrebarea nr 1. vroiam sa stiu ca fapt divers cum pot obtine NINO daca am firma mea... fara sa fiu angajat sau ceva ci ca "patron" ( presupunand ca am venituri mari , ideea era pe ce baza sa cer acel nino).

    iar lasand la o parte intrebarea 1 ... , ce ai de zis la restul intrebarilor? (retine.. vorbim de o firma , nu de o "scurtatura" pentru a munci legal in uk)
     
  13. albea

    albea Active Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    4,259
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    38
    Gender:
    Male
    Occupation:
    Taxi driver
    Location:
    London
    2. Tax credit nu este obligatoriu, trebuie sa indeplinesti niste conditii (nu stiu care) pentru el.
    3. Nu
    4. Nu e cazul sa te complici. La nevoie poti adauga un alt domeniu, on line sau telefonic.
    5. Firma prima data, dupa aia spatiul.
     
  14. popa

    popa New Member

    Joined:
    Feb 21, 2011
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Noi avem ltd,2 directori,am aplicat pentru NIN pe 11 martie, am primit amandoi scrisorile de confirmare dupa 6 zile.Acum asteptam cardurile.
     
  15. leonard_e36

    leonard_e36 New Member

    Joined:
    Sep 20, 2010
    Messages:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    trebuie studiata faza cu dividendele ... pentru ca nu mi se pare normal , dupa ce am platit
    taxele pe profitul ramas .. sa mai platesc odata taxa ca vreau sa retrag banii din cont.

    as vrea totusi pe aceeasi firma sa am vreo 3 domenii de desfasurare , sper sa se poata , oricum , bine de stiut ca se pot adauga si pe parcurs alte domenii la nevoie. (plus ca avand mai multe domenii , poti scade la cheltuieli o gama mai larga de produse pe care le cumperi ca doar nu esti prost sa le iei pe persoana fizica :) )

    si ce adresa sa trec la firma? daca trec adresa unui prieten pot sa modific cu un simplu telefon adresa cand inchiriez spatiul comercial?

    popa , pentru ce carduri ati aplicat? eu in principiu as vrea sa obtin doar NIN dar daca se poate si carduri de ce nu .
    cand ati fost la interviu ce v-a intrebat? cum ati motivat faptul ca vreti nino?
     
  16. popa

    popa New Member

    Joined:
    Feb 21, 2011
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ne straduim acum sa facem o programare la Croydon pentru Yellow card (el) si Blue (eu) dar nu sunt locuri nici on line nici la telefon.Sunam in fiecare zi dar...nu sunt locuri.
    La interviu pt NIN am motivat ca vrem sa incepem sa platim taxele pentru firma.Nu prea au fost interesati.Am avut extrase de cont (saracute)- nu le-au vrut, au intrebat cum merge treaba, ce face fiecare din noi in firma,au xeroxat documentele de la firma, scrisoarea de la contabil, dovada de adresa si cam atat.
    Am avut emotii ca era o d-na cam sictirita si a intrebat cum de vorbesc asa de bine engleza.I-am raspuns ca am avut bona englezoaica pana la 5 ani. Numai asa ca sa se oftice.
    Serios vorbind acum e bine sa fiti cat mai degajati dar atenti si politicosi iar daca nu intelegeti ceva rugati sa repete.
    Nu pot sa comentez cum e mai bine sole sau ltd.Cert e ca pe noi ne-au refuzat de doua ori la sole desi lucram self pe bune asa ca am facut ltd.
     
  17. leonard_e36

    leonard_e36 New Member

    Joined:
    Sep 20, 2010
    Messages:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    asta vroiam sa stiu ... ca iti trebuie nino ca sa poti plati taxele pentru firma. merci mult pentru info.

    mai intreb inca ceva ... daca cumpar lucruri pe firma... nu exista ceva gen recuperare de TVA/VAT , adica la sfarsitul anului sa-ti dea inapoi o parte sau chiar tot VAT-ul pentru cheltuielile pe care le-ai avut cu firma?
     
  18. Lancelot

    Lancelot New Member

    Joined:
    May 14, 2011
    Messages:
    626
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    In primul rand, bun gasit tuturor!

    Cateva clarificari:

    Nevoia de a avea contabil

    Companies Act 2006 specifica obligativitatea de a avea un auditor daca cifra de afaceri depaseste £6.5 milioane pe an. Nu cred ca exista cineva pe aici care sa "indeplineasca" aceasta conditie, asa ca nu e nevoie de nici un contabil. Poti sa iti depui singur documentele la Companies House. E adevarat insa ca trebuie sa stii cate ceva ca sa faci singur asta.

    ATENTIE! Cu sau fara contabil directorul semeneaza raportul si din punct de vedere legal este responsabilitatea sa si nu a contabilului (daca s-a folosit unul).

    Companiile mici nu au nevoie de rapoarte trimestriale. Cei cu Ltd, nu va lasati pacaliti de contabilii care vor sa va jupoaie de bani!!!

    VAT (TVA)

    Te poti inregistra pentru TVA si ca self-employed, nu doar ca si Limited Company. Daca ai cifra de afaceri pe ultimele 12 luni (nu trebuie sa fie in acelasi an calendaristic) de peste £73,000 atunci inregistrarea e obligatorie. Facultativ te poti inregistra oricand, dar atunci trebuie sa adaugi TVA la serviciile oferite (sunt cateva exceptii, totusi).

    Company Secretary

    Ca si Limited Company trebuie sa ai Company Secretary. Daca sunt doi directori, atunci unul poate fi Company Secretary, daca esti singur trebuie sa iti iei pe cineva, poate fi chiar si o alta firma. Nu e nevoie ca persoana care ocupa postul sa aiba cine stie ce pregatire profesionala. Poate fi sotia, prietena, un amic.

    Cum scoatem bani din Limited Company

    In primul rand exista obligatia legala (aceeasi ca si la Self Employed) de a inregistra toate transactiile financiare si de a pastra documentele (facturi, chitante). Cu alte cuvinte "Profit & Loss Account" si "Balance Sheet".

    Din punct de vedere al taxelor, unele cheltuieli sunt deductibile, altele nu. Daca cumparam o masina "pe firma", cerem "Capital Allowances", etc. Chestia cu taxele nu e chiar asa usoara, nu exista o matrita clara, depinde de situatie. De aceea nu profitul (venituri - cheltuieli) se taxeaza si profitul ajustat.

    Salariul directorului si NIC (Class 1 employer) sunt deductibile.

    Corporation Tax este de 21%. Dividendele se platesc din ce ramane. Dar treaba nu se termina aici. Pentru ca directorul face apoi propria declaratie (self assessment-ul) si acolo se aduna toate veniturile proprii (salar, dobanzi bancare, dividende).

    Registered Office

    Asta e un raspuns pentru Leonard_e36.

    Orice Limited Company trebuie sa aiba un "registered office". Aceasta poate fi oriunde si trebuie sa informezi Companies House de ori de cate ori il schimbi. Personal ti-as recomanda sa il ai la tine acasa, nu trebuie sa fie neaparat in spatiul comercial de unde operezi.


    Daca mai aveti intrebari... fire away! Lucrez ca si Financial Accountant, aproape am terminat ACCA-ul si, cu risul de a supara pe unii, stiu ce vorbesc.

    Complimente.
     
  19. Lancelot

    Lancelot New Member

    Joined:
    May 14, 2011
    Messages:
    626
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    IR35

    Scuze, dar am uitat sa mentionez despre IR35. Pentru ca in cele mai multe din cazuri platesti mai putine taxe ca si Limited Company decat ca si Self Employed, ca sa evite formarea de companii tocmai pentru a plati mai putine taxe, HMRC a dat "legea" IR35 sau "Personal Services Company". Pe romaneste, daca lucrezi pentru un singur client HMRC poate considera ca dividendele sunt de fapt venit si se taxeaza la 20% fata de 10% sau 40% fata de 32.5%.

    Al naibii astia de la HMRC.
     
  20. Deanna

    Deanna New Member

    Joined:
    Sep 20, 2010
    Messages:
    924
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    am eu citeva intrebari:
    -daca vreau sa-mi imprumut propria firma cu bani, trebuie sa fac un contract? si in cazul in care peste un an, sa zicem firma imi plateste datoria plus comision, eu trebuie sa dau vreun impozit la stat?
    -pe dividente se plateste ceva? ca mi se pare cam aiurea sa pletesti impozit pe profit, iar ce-a mai ramas, adica dividentele sa fie si ele impozitate. (e 2 noaptea, sper c-am fost coerenta:)

    -as putea sa obtin pe propria firma un work permit pt. mine ca angajat, sau n-are sens?
     

Share This Page