10.2 C
London
Monday, October 14, 2019
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

Self employment- mai rapid

Discussion in 'SELF-EMPLOYMENT' started by mircea1980, Aug 13, 2010.

  1. Diana20

    Diana20 New Member

    Joined:
    Sep 29, 2010
    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Nu au cum sa iti ceara UTR, pentru ca pe acesta il obtii dupa nino. Prima oara trebuie sa obtii nino, si dupa te vei inregistra ca self si vei obtine ce acte mai ai tu nevoie. Inca nu am primit raspunsul de la nino pentru sotul meu, dar... il asteptam cu nerabdare (amandoi).
     
  2. valentin

    valentin New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    401
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Faversham, Kent
    Deci, la inceputul lui 2008, cand am inceput eu munca ca si Self Employed, succesiunea evenimentelor a fost urmatoarea:

    Pe la mijlocul lui Ianuarie am primit raspuns favorabil de la compania la acare aplicasem (prin email) sa lucrez ca Self Employed ca si "PC Field Engineer".

    Imediat am dat telefon la HM Revenue & Customs si le-am spus ca intentionez sa incep munca ca si Self Employed. Dupa vreo doua zile am primit de la ei o scrisoare prin care imi multumeau ca i-am anuntat ca am inceput munca ca si Self Employed si imi spuneau ca nu ma pot inregistra pentru National Insurance deoarece nu am un National Insurance Number (NINO), totodata dandu-mi si numarul de telefon al Jobcentre Plus unde trebuie sa fac programarea la interviu.

    Am sunat la acel numar, am facut programarea, si, dupa mai putin de doua saptamani, m-am prezentat la interviu.

    Ca si documente am avut la mine contractul cu compania pentru care lucram deja, pasaportul, Cartea de Identitate (NIC), o scrisoare de la prietenul in casa caruia locuiam la acea vreme prin care informa ca eu locuiesc acolo si scrisoarea de la HMRC prin care luau la cunostinta ca i-am anuntat ca am inceput lucrul ca Self Employed.

    Ei mai cerusera si facturi, scrisoare de la contabil si scrisori de la clienti dar nu le-am dus pentru ca nu aveam asa ceva; si nu au fost deloc deranjati de lipsa lor pentru ca, la finalul interviului, mi-au spus ca scrisoarea cu al meu NINO va sosi prin posta in cateva zile. Si asa s-a si intamplat.

    Cred ca cel mai important document pentru ei (in afara de cele de identitate) a fost acea scrisoare de la HMRC.

    In timpul cat am asteptat am continuat sa lucrez, ba chiar am emis si prima mea factura la sfarsitul lunii ianuarie.

    As mai adauga ca NU am aplicat niciodata pentru Yellow Card ca si Self Employed pentru ca nu am avut de ce.
     
  3. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    valentin wrote:
    Deci, la inceputul lui 2008, cand am inceput eu munca ca si Self Employed, succesiunea evenimentelor a fost urmatoarea:

    Pe la mijlocul lui Ianuarie am primit raspuns favorabil de la compania la acare aplicasem (prin email) sa lucrez ca Self Employed ca si "PC Field Engineer".

    Imediat am dat telefon la HM Revenue & Customs si le-am spus ca intentionez sa incep munca ca si Self Employed. Dupa vreo doua zile am primit de la ei o scrisoare prin care imi multumeau ca i-am anuntat ca am inceput munca ca si Self Employed si imi spuneau ca nu ma pot inregistra pentru National Insurance deoarece nu am un National Insurance Number (NINO), totodata dandu-mi si numarul de telefon al Jobcentre Plus unde trebuie sa fac programarea la interviu.

    Am sunat la acel numar, am facut programarea, si, dupa mai putin de doua saptamani, m-am prezentat la interviu.

    Ca si documente am avut la mine contractul cu compania pentru care lucram deja, pasaportul, Cartea de Identitate (NIC), o scrisoare de la prietenul in casa caruia locuiam la acea vreme prin care informa ca eu locuiesc acolo si scrisoarea de la HMRC prin care luau la cunostinta ca i-am anuntat ca am inceput lucrul ca Self Employed.

    Ei mai cerusera si facturi, scrisoare de la contabil si scrisori de la clienti dar nu le-am dus pentru ca nu aveam asa ceva; si nu au fost deloc deranjati de lipsa lor pentru ca, la finalul interviului, mi-au spus ca scrisoarea cu al meu NINO va sosi prin posta in cateva zile. Si asa s-a si intamplat.

    Cred ca cel mai important document pentru ei (in afara de cele de identitate) a fost acea scrisoare de la HMRC.

    In timpul cat am asteptat am continuat sa lucrez, ba chiar am emis si prima mea factura la sfarsitul lunii ianuarie.

    As mai adauga ca NU am aplicat niciodata pentru Yellow Card ca si Self Employed pentru ca nu am avut de ce.


    Asta numesc eu o persoana informata. Bravo, Valentin!
     
  4. valentin

    valentin New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    401
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Faversham, Kent
    leonard_e36 wrote:
    am inteles ca poti trece la cheltuieli ca si SE inclusiv benzina , chiria la casa , telefoanele etc .... este adevarat?
    nu inteleg de ce e statul obligat sa-ti dea inapoi bani (tax return parca se numeste) daca depasesti venitul cu cheltuielile?? cumva considera ca produsele pe care le-ai cumparat de exemplu au avut TVA inclus si te-ai achitat fata de stat prin acest tva? sau pe ce motiv pot sa-ti dea bani la sfarsitul anului?

    In primul rand, Tax Return nu inseamna ca guvernul (nu statul ca este regat) iti da bani inapoi. Este un document (formular) care se completeaza de catre platitorii de impozite.

    Apoi, treci la cheltuieli acele cheltuieli care sunt relevante pentru activitatea prestata. De ex. daca lucrezi de acasa ca si telemarketer, nu poti trece la cheltuieli combustibilul, pentru ca nu te deplasezi nicaieri cu masina in interes de serviciu.
     
  5. albea

    albea Active Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    4,259
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    38
    Gender:
    Male
    Occupation:
    Taxi driver
    Location:
    London
    valentin wrote:

    ...guvernul (nu statul ca este regat) ...
     
  6. Deanna

    Deanna New Member

    Joined:
    Sep 20, 2010
    Messages:
    924
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Diana20 wrote:
    Pentru ca tot debateti tema self employed, acte, obtinere nino... vroiam sa va povestesc un pic si cum a decurs la noi, mai exact la sotul meu. El a ajuns in Anglia la inceputul lunii august si dintr-a patra zi de stat aici a inceput prestarea serviciilor ca self employed prin intermediul unei agentii de recrutare. Cand am ajuns si eu aici, acum cam 3 saptamani si ceva, am sunat si am facut eu, in numele lui, programarea pentru nino (engleza lui nu e extraordinara si a vrut sa vorbesc eu). In afara de datele lui nu mi-au cerut nimic altceva pentru programare, iar intalnirea cu cei de la Job Center a avut loc miercurea trecuta. Am stat amandoi de vorba cu o doamna foarte amabila (ca majoritatea englezilor pe care i-am cunoscut)care adresa doar intrebari foarte clare, la obiect despre adresa, activitatea prestata, date de identificare, cand a venit prima oara in UK... Si conform raspunsurilor noastre dansa a completat formularul sotului meu pentru nino. Cat despre ce se spunea mai devreme, eu stiu foarte clar ca acum nu te mai poti inscrie ca self fara sa ai nino. PS. Acum asteptam raspunsul...

    Hai ca nu mai inteleg nimic, am spus de la inceput ca TINO NINO ala e problematic, dar bun , ne-am lamurit ca ala trebuie obtinut primul. Alta intrebare:ce facturi da sotul tau, Diana, din moment ce nu este inregistrat nicaieri? Adica in baza a ce a fost angajat, sau cum se procedeaza exact? Ca eu am impresia asa: ca te duci acolo, te faci ce vrei tu, gasesti de munca si that's it. Too good to be true:)
     
  7. Diana20

    Diana20 New Member

    Joined:
    Sep 29, 2010
    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ai la dispozitie 3 luni in care poti presta servicii ca self employed, timp in care trebuie sa te inregistrezi. Si daca in 2008 primul pas era inregistrarea ca self, din vara 2009 primul pas este obtinerea nino. Cat despre actele sotului meu, a avut: pasaport, extrasul de cont pe 2 luni, o factura de telefonie mobila pe adresa unde locuim (pe aceasta am cam pus-o suplimentar pentru a intari dovada de locuinta), un contract de prestare servicii incheiat cu agentia de recrutare (acesta a fost incheiat incepand cu prima zi de munca a lui), o recomandare din partea agentiei, 6 facturi (care au corespuns cu cele 6 intrari de bani in cont din partea firmei de recrutare) si o scrisoare de la o contabila. Cam atat, din cate imi amintesc. Acum, ramane de vazut daca totul o sa fie ok.
     
  8. albea

    albea Active Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    4,259
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    38
    Gender:
    Male
    Occupation:
    Taxi driver
    Location:
    London
    Deanna wrote:

    Hai ca nu mai inteleg nimic, am spus de la inceput ca TINO NINO ala e problematic, dar bun , ne-am lamurit ca ala trebuie obtinut primul. Alta intrebare:ce facturi da sotul tau, Diana, din moment ce nu este inregistrat nicaieri? Adica in baza a ce a fost angajat, sau cum se procedeaza exact? Ca eu am impresia asa: ca te duci acolo, te faci ce vrei tu, gasesti de munca si that's it. Too good to be true:)
    Da, cam asa este ca self employed. Angajat, adica, cum ai angaja tu un avocat, nu cu contract de munca ci cu unul de prestari servicii. Si nu obligatoriu in scris, poate fi si o intelegere verbala.
    Cu facturile e mai complicat: trebuie sa vezi inainte care ti se potrivesc: ce culoare de fond, ce dimensiuni, cu sau fara TVA. Poti alege dintr-o gama destul de bine diversificata de la V H SMITH, sau le poti edita pe calculator si tipari la imprimanta.
     
  9. leonard_e36

    leonard_e36 New Member

    Joined:
    Sep 20, 2010
    Messages:
    333
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0

Share This Page