7.2 C
London
Sunday, December 15, 2019
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

Self employed sub Umbrella Company

Discussion in 'SELF-EMPLOYMENT' started by Bogdan1980, Jul 26, 2009.

1. Bogdan1980

Bogdan1980 New Member

Trophy Points:
    0
    Taxe - Lucrand cu o comania umbrella

Salut tuturor,

Sunt Bogdan si lucrez ca si contractor pentru o companie aici in Uk. Am bineinteles cardul acela care confera dr de munca nelimitat in UK (din mai multe referiri la voi pe site deduc ca e asa numitul 'card albastru').
    Contractul a fost facut printr-o companie umbrella pt a beneficia de 'PI/PL insurance cover'. Compania pt care lucrez a ales aceasta forma de colaborare ca un fel de perioada de proba, intentia fiind ca dupa un termen de 3-6 luni sa fiu angajat permanent de ei. Dat fiind ca umbrella nu se ocupa de taxele mele virandu-mi banii brut in cont am inceput sa caut informatii legate de taxele care ar trebui sa le platesc aici (sau in ro) pt aceasta perioda interimara (pana la angajarea permanenta, dupa care lucrurile sunt foarte clare).
    1. Am citit ceva legat de statutul de rezident UK ca s-ar aplica indivizilor daca acestia ar sta intr-un an fiscal o perioada mai mare de 183 zile calendaristice in UK.
    Daca contractul meu s-ar termina in interiorul celor 183 de zile, nefiind inca rezident UK trebuie sa platesc taxe ? Acest regim de non uk rezident este unul derogatoriu in privinta taxelor (sau macar ar scadea nivelul acestora)?
    Banuiesc ca daca, contractul s-ar termina mai repede de 183 de zile dar as ramane in continuare aici lucrand permanent la sfarsitul anului fiscal as fi considerat UK resident, si ar trebui sa platesc taxe pt veniturile din freelancing-ul initial sub statutul de uk resident ?
    Ce s-ar intampla dc as pleca definitiv din UK inainte de termenul de 183 de zile ? As mai plati taxe ? In ce regim ?