12.1 C
London
Friday, October 18, 2019
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

Scrisoare HM Revenue and Customs

Discussion in 'SELF-EMPLOYMENT' started by zaza, Nov 10, 2008.

  1. septy86

    septy86 New Member

    Joined:
    Sep 14, 2009
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Re:Scrisoare HM Revenue&Customs

    Mersi
     
  2. pianist4Him

    pianist4Him New Member

    Joined:
    May 19, 2009
    Messages:
    25
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Re:Scrisoare HM Revenue&Customs

    Salutare la toti,

    Am primit pana la urma, mult asteptatul insurance number. Chiar daca legea s-a schimbat si ar treb sa-ti faca Insurance fara UTR- crede ti-ma ca a sunat la compania cu care am contract de self pt a verifica si obtine confirmare, deci aveti grija cu invoice-urile si scrisorile - la mine au verificat.
    E normal, dar ideea este ca tu ai voie sa incerci afacerea pt 3 luni si in tot acest timp daca hotaresti ca merge, treb sa te inregistrezi la HMR. Am verificat asta cu un angajat al UTR-ului, deci nu ar treb sa fie probleme sa-ti dea insurance fara UTR. Odata ce ai Insurance, poti sa te inregistrezi ca SE fara probleme si multe altele - daca ai blue card - poti ca angajatorul sa-ti plateasca Nino class 4 si etc....

    Success la toti cu actele. Dumnezeu sa va ajute. Nu e usor. Un lucru e clar, daca aplicatia iti este acceptata in 2 saptamani maxim 20 de zile ai Insurance number acasa. Au inceput sa se miste mult mai repede. De asemenea blue card-urile sunt gata cam in 3 saptamani decand au fost depuse - iar se misca repede - este bine pt cei care depun acum, insa este oare acesta un semn bun? Am auzit de ceva schimbari in Nov, asa ca grabiti-va sa depuneti actele pana in nov.


    Numai bine.
     
  3. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    Re:Scrisoare HM Revenue&Customs

    Felicitari si succes in continuare! -bravo-
     
  4. ioanac

    ioanac New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    intrebare pentru cunoscatori

    Am si eu o intrebare. Daca genul de business pe care il faci nu include emiterea de invoice-uri, daca firma se ocupa de asta, cu ce ai putea inlocui ca sprijin la demersul tau de a dovedi ca esti self-employed?
    Sotul meu a obtinut NINO ca self-emplyed, dar acum vrem sa aplicam pentru carduri si vreau sa fiu sigura ca includ tot ce trebuie.
    Multumesc.
     
  5. adrianajustme

    adrianajustme New Member

    Joined:
    Nov 6, 2009
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    buna tutror,
    imi cer scuze daca postez mesajul unde nu-i este locul;

    am incecat sa gasesc detalii legate de ceea ce ma intereseaza, dar din cauza ca fiecarre caz este diferit nu am gasit detalii exacte ca sa ma lamuresc;

    si anume, eu respectiv sotul meu am aplicat pt nin prin apr 07 amandoi pt self employement, nestiind ca nu ar trebui procedat asa, am primit amandoi cardul nin acasa, insa nu am mai continuat inregistraile mai departe, inland revenue , ho, etc,
    nu am folosit cardurile nin nicaieri, continuuand sa lucram la "negru", deasemenea nu am contribuit cu nici un fel de taxe nicaieri din cauza ca acasa nu am primit nici un fel de scrisoare sau alta info prin care sa ni se ceara acest lucru;
    ei acum sotului meu i se cere la seviciu un document care sa-i ateste legalitatea lui de a munci pe aceste meleaguri,nin-ul pare sa nu fie indeajuns, cica ar vrea scrisoare de la HO,intrebarea mea, ce ar trebui sa faca/cem in acest caz?

    am mai discutat in stanga in dreapta, dar tot nu sunt in clar, probabil primul lucru si cel mai important ar fi sa se ingregistreze sotul meu la inland revenue iar eu sa aplic ca si dependent? sau sa ma inregistrez eu si el sa fie dependent?! care ar fi varianta mai sigura?
    eu deocamdata nu am nevoie de acte, sa mi le fac totusi sa le am sau sa continui munca la negru?

    imi cer scuze dar in speranta ca exista cineva printtre voi carre poate s-a mai "batut" de acest gen de probleme si care ne poate ajuta cu detalii, va multumesc
     
  6. taranu

    taranu New Member

    Joined:
    Jan 19, 2009
    Messages:
    582
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Re:intrebare pentru cunoscatori

    ioanac a scris:
    Hmmm, ai putea sa ne spui ce scrie pe facturile alea de care se ocupa firma ? Ce scrie la From: si To:
    -nu-ma-uit-

    In schimb daca sugerezi genul de business care se desfasoara fara facturi te sfatuiesc sa nu mai postezi asa ceva pe niciun forum si sa fii cu ochii in patru ... dar sunt sigur ca nu e asa -ras2-
    ---------------------

    adrianajustme, complicata rau situatia si chiar spinoasa, cred ca ar tebui sa o rezolvati cat mai repede sau mai bine spun URGENT.

    In primul rand nu prea scapati de amenda pentru inregistrare tarzie 100 lire, iar restul depinde de actele pe care le-ati intocmit pana in acest moment, nota de plata nu va fi una tocmai mica, ati ratat de doua ori deja Tax Return probabil. Nu lasati lucrurile asa nu sunt de natura sa se imbunatateasca de la sine.

    Intai rezolvati problema contabila si inregistrarea la fisc (HMRC) si abia apoi continuati cu actele de rezidenta Yellow respectiv Blue Card.

    Daca nu ati inceput activitatea (munca) ca self employed de mai mult de trei luni, nu va faceti griji. OK ? -sssst- dar asa cum am spus, depinde de actele pe care le-ati emis pana acum.

    E suficient sa te inregistrezi doar tu, ulterior sotul va obtine un Blue Card.
     
  7. adrianajustme

    adrianajustme New Member

    Joined:
    Nov 6, 2009
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    buna,
    taranu - multumesc de raspuns, daca postul meu este postat gresit, rog moderatorii sa-l mute, cu multumiri;

    deci situatia sta cam in felul urmator, banuiesc ca actele la care te referi daca le-am emis sau nu ar fi anumite facturi (invoices)?!
    nu avem nici un fel de situatie contabila de nici o natura, si nu ne-am inregistrat cu inland renevue, decat daca eventual au facut-o automat cei de la nino, nu stim inca, cum am mai spus acasa nu am primit niciodata vreo scrisoare nici de la nino si nici de la inland revenue;
    singura situatie financiara mai la vedere ar fi contul sotului care nu este declarat la nino sau in alta parte;

    deci ideal ar fi acum ca unul dintre noi sa se inregistreze la inland revenue, ar fi de preferat sa fiu eu - sotia oare, ca mai apoi eventual cu noroc sotul meu sa obtina dreptul la munca??!!!!
    iar pe cealalta parte singura noastra declaratie la inland revenue, pe care trebuie sa o susutinem ar fi ca nu am avut nici un fel de activitate in toata aceasta perioada? si eventual nici macar nu am fost aici , noi intorcandu-ne in tara din motiv ca nu am gasit de munca, iar situatia contabila a ramas nerezolvata din cauza ca nu am stiut ca trebuie facut acest lucru, atata vreme cat noi nu am lucrat;

    ar mai fi un detaliu care nu stiu daca are veo importanta, atunci cand noi am obtinut nin -ul nu eram casatoriti;

    cred si eu ca situatia noastra este extrem de delicata , tocmai de aceea nu stim ce sa facem acum,cum am mai spus am vb cu o doamna contabila despre asta, eventual sa incercam sa rezolvam cu ea, insa ma gandeam ca poate a mai trecut cineva prin aceasta situate si ne poate spune ce si cum;

    cu multumiri mai astept si alte opinii daca sunt;

    cu bine
     
  8. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    Probleme, probleme...

    Nu este datoria celor de la NINo sa inregistreze cetatenii la HMRC.

    Daca aveti NIN, e foarte bine, daca ati lucrat dand acest NIN companiei cu care lucrati si primind payslips de la firma-ati fost platiti cu P45, P46, este "groasa".

    Sper sa nu fie asa, caci sunteti pasibili si de 1000 lire amenda daca ati lucrat ilegal.

    Cel mai bine ste sa cititi si sa contactati persoanele de aici URGENT.

    http://www.romani-online.co.uk/forum/23 ... n-ambasada

    Multa bafta! (veti avea nevoie) -plasture-
     
  9. adrianajustme

    adrianajustme New Member

    Joined:
    Nov 6, 2009
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    rebecca_uk a scris:
    - probabil ca nu este datoria lor, insa cineva ne spunea ca nino tine legatura permanent cu inland revenue si probabil daca noi nu ne-am inegistrat au facut-o ei, offfffff cate emotii acum
    -nin-ul in ambele cazuri si al meu si al sotului , nu a fost declarat la companie, nu am lucrat pe el, nu este declarat nicaieri, eu am fost platita "cash" iar sotul transfer bancar dar nu pe baza nin-ului

    azi vom merge sa mai discutam cu d-na contabila sa vedem ce ne ne mai sfatuieste;

    va multumesc mult si inca astept opinii legate de aceasta situatie.
     
  10. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    Adriana, daca este vorba de o doamna "contabil-avocat", mai bine nu.

    S-ar putea sa te bage si in mai mare necaz, plus ca-ti ia si bani pentru servicii.

    Discuta cu Atasatul nostru-cu incredere si fara frica, ti-am dat link mai sus.

    Inca un lucru, spune-i tot lui, daca ascunzi ceva e posibil sa se descopere si asa NU vei rezolva problema sistematic si eficient.

    Este optiunea ta daca asculti sau nu ce-ti zic...
    Sper sa intre si Taranu sa te lamureasca mai bine.
     
  11. taranu

    taranu New Member

    Joined:
    Jan 19, 2009
    Messages:
    582
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    adraianajustme, totul depinde de circumstante, dar daca ati fost platiti cu payslip, nu e in ordine deloc.
    Va recomand sa apelati la consultanta de specialitate, fie avocat fie contabil dupa caz.

    Stiti ca iesirile si intrarile din/in UK se pot verifica, nu ? V-as sfatui sa nu declarati mai mult decat vi se cere si eventual precizati (daca vi se cere) data ultimei intrari in UK.

    Asa cum am mai spus deja: DUPA, ce reglementati situatia fiscala aplicati pentru Yellow si Blue Card, unul self si celalalt dependent, va decideti voi care.
     
  12. adrianajustme

    adrianajustme New Member

    Joined:
    Nov 6, 2009
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    buna din nou,
    am stat de vb cu dl Atasat (multumesc pt detalii), ufffffffffff mi-a dat o gramada de sfaturi, bine era daca puteam sa-l inregistrez:)
     
  13. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    Buna, Adriana

    Cu placere.:)
    Foarte bine ai facut.
    Poti sa trimiti si e-mail unde ai ramas putin nelamurita. Iti va raspunde cu siguranta sau poti merge personal sa discuti cu dumnealui.
    Mult succes!
     
  14. ioanac

    ioanac New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    37
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Re:intrebare pentru cunoscatori

    Ok, poate nu m-am exprimat cum trebuie.
    Sotul meu este taxi driver. Tot ce face el este sa rupa chitante. Joburile le primeste de la firma cu care are un contract de colaborare. Intrebarea mea era, cum demonstrezi calitatea ta de eself-employed in aceste conditii?
    Multumesc.
     
  15. Nick4u

    Nick4u New Member

    Joined:
    Nov 23, 2009
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Inregistrare SE

    Am si eu o nelamurire referitor la noile conditzii de inregistrare ca si Self Employed si daca cineva m-ar putea ajuta i-as fi f recunoscator.
    Eu cand m-am inregistrat ca si Self am aplicat on line folosind un Temporarly NINo,avand forma TNDDMMYYM si totutl a fost ok,am obtinut scrisoarea cu UTR si putzin mai tarziu in urma interviului,NINo.
    Luna trecuta(octombrie 2009) am incercat sa-l inregistrez on line si pe fratele meu ca si Self Employed,el muncind cu mine alaturi cu aproximativ o luna inainte,aplicand aceiasi metoda,dar am primit un e-mail in care se spune ca daca nu are un NINo valid nu se poate inregistra.
    V-as fi foarte recunoscator daca mi-ati putea da niste sfaturi.
    Mare multzumita!
     
  16. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    Re:Inregistrare SE

    Salut si bine-ai venit! -dans-

    Raspunsul tau se afla in topicul cu care tocmai ti-am unit mesajul.
    Bafta!
     
  17. taranu

    taranu New Member

    Joined:
    Jan 19, 2009
    Messages:
    582
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Re:intrebare pentru cunoscatori

    ioanac a scris:
    Daca nu are facturi, in acest caz are duplicatele de la chitante ;)
    Pe langa asta va folosi si contractul de colaborare. Asta ar trebui sa fie deajuns pentru a dovedi ca este genuine self employed. Daca are si un Tax Return (ar trebui sa aiba dupa un an de activitate) + facturile cu care a platit NIC se ataseaza aplicatiei.

    Succes ! -asa-asa-
     
  18. taranu

    taranu New Member

    Joined:
    Jan 19, 2009
    Messages:
    582
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Re:Inregistrare SE

    Nick4u a scris:
    Nu se mai poate folosi NINo temporar, nu mai este valabil, cei care vor sa munceasca in UK, trebuie sa obtina NINo in prealabil daca au nevoie de permisiune de munca.
    In cazul celor self employed, acestia pot munci in UK si au la dispozitie 3 luni pentru a se inregistra legal. Prin urmare, se vor inregistra fiscal abia dupa ce obtin NINo.

    Cei care sunt self employed pot munci si fara sa aiba NINo si astfel dupa ce au inceput munca si au emis facturi sau si-au facut publicitate, vor solicita atribuirea NINo, atasand dovezile de munca (contract, facturi, publicitate etc.). Pe langa aceste dovezi mai sunt necesare: dovada de adresa si dovada de identitate.

    Pentru cei carora li se cere UTR si/sau NINo in vederea obtinerii unui contract de colaborare/comercial ca self employed le recomand sa ceara o scrisoare de la colaboratori in care se precizeaza ca nu se incheie contractul din cauza lipsei UTR/NINo. In acest caz nu mai este nevoie de facturi etc. la interviul pentru obtinerea NINo ci se va prezenta aceasta scrisoare in locul dovezilor privind genuine self employed pe langa dovezile de adresa si identitate.

    Succes ! -asa-asa-
     

Share This Page