2.9 C
London
Monday, January 20, 2020
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

NATIONAL GEOGRAPHIC

Discussion in 'SEZATOARE' started by alin, Nov 14, 2007.

  1. alin

    alin New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    140
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    NATIONAL GEOGRAPHIC, arma de dezinformare in masa
    Publicat la: 2007-11-13 în categoria Actualitate | Autor: George Roncea


    Revista National Geographic este o adevarata arma in razboiul de imagine purtat impotriva Romaniei si a romanilor. Reprezentarea publica despre romani – transformati in bloc in tigani (roma people, rromanes etc.) - este creata prin mijloace media de mare penetrare si audienta. National Geographic, un vector international de informare, cu multitudinea de canale media la care este asociata, este un participant major la deformarea imaginii romanilor in lume. Acest gen de reprezentare a dus, nu de putine ori, la violente reprobabile si la acte extremiste impotriva concetatenilor nostri de pe tot cuprinsul Europei. Editorii National Geographic si patronii care ii platesc sunt direct responsabili si copartasi la campania anti-romaneasca din Italia si din restul tarilor europene.
    La www.nationalgeographic.com/places/countries/country_ romania.html oricine poate gasi “Romania” descrisa prin prisma editorilor de la asa-zisa „publicatie stiintifica“ de larga informare. La aceasta adresa veti gasi una dintre cele mai gretoase si nesimtite reprezentari despre Romania din cate pot fi imaginate. Muzica din tara lui Enescu este doar tiganeasca, de taraf, conform publicatiei National Geographic, iar ilustratiile despre romani sunt pictoriale – aranjate „artistic” – cu tigani. Doar cu tigani. Unele imagini par scoase dintr-un bestiar, vedem personaje cu figuri lombrosiene, de lumpen, figuri diforme, plasate pe un fundal care s-ar potrivi reportajelor de razboi din Kosovo.
    EMBLEMA ROMANIEI – TIGANII
    Acum vedem ca din ce in ce mai multe date se aduna in favoarea ipotezei ca actuala criza din Italia pare planificata si declansata cu buna stiinta de autoritatile italiene. Abia acum ies la iveala date care contrazic cea mai mare parte a asertiunilor publice despre cazul Mailat. Autoritatile italiene au manipulat si deformat intentionat acest caz. Presupusa crima si violul care nu a avut loc comise de Mailat au fost doar fitilul dinamitei care este pe cale sa arunce in aer si sa mature comunitatea romanilor din Europa.
    IMAGOLOGIA
    Instrumentul, materialul de lucru a fost activarea razboiului imagologic. Italienii au parte de un celebru teoretician al armei dezinformarii, Roger Muchielli, un nume de baza al oricarei bibliografii privind manipularea si serviciile secrete. Imagologia “se ocupa cu studierea stiintifica, perceptiei, opiniei, atitudinii, judecatii si a imaginii globale pe care si le-a format în decursul timpului o comunitate etnica, nationala - mai ales prin intermediul produselor cultural imagologice larg raspândite de catre mijloacele de comunicare în masa”.
    Intoxicare „stiintifica“
    National Geographic este un astfel de produs cultural imagologic larg raspandit. Italianul Roger Muchielli, referindu-se la conceptualizarea imaginii, considera ca aceasta este: „reprezentarea sau ideea pe care si-o formeaza indivizii unui mediu sau ai unui segment al publicului” în urma informatiilor pe care le primesc despre un fenomen social, o organizatie. Canalele de televiziune asociate cu National Geographic si site-ul de internet al publicatiei au rolul de fixare în mentalul publicului a unor „informatii” care configureaza „ansamblul credintelor, atitudinilor si opiniilor” cu privire la Romania si romani. Publicatia noastra va cere autoritatilor - dar cerem si publicului romanesc - sa protesteze public impotriva infamei publicatii, pseudostiintifice, participanta la campania de „vopsire” a romanilor in tigani. Maine vom scoate la iveala resorturi ascunse – inclusiv economice, ce motiveaza campania dusa in Italia impotriva Romaniei. Oferim si hinturi, anticipat, pentru cunoscatori: petrol, conducta, Rusia.
     

Share This Page