18 C
London
Thursday, August 22, 2019
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

Employed sau self employed ???

Discussion in 'EMIGRARE' started by flo_03, Mar 4, 2009.

1. flo_03

flo_03 New Member

Trophy Points:
    0
    Ma aflu intr-o mare dilema si sper ca cineva ma va putea ajuta sau macar sfatui in legatura cu aceasta problema.
    De 6 luni de zile lucrez ca employed ptr. o companie italiana, care imi plateste o "Class 1 National Insurance contributions" din care am auzit ca nu voi beneficia de nici o lira la incheierea anului financiar, si ma gandeam daca nu ar fi mai bine sa vorbesc cu angajatorul meu sa ma schimbe ca self employed(Class 2 National Insurance contributions) ca asa as avea parte de un frumos tax return in fiecare an.
    Intrebarea care vo adresez este daca ar fi mai bine sa raman sa lucrez ca employed sau sa ma schimb in self employed? Sunt si nelamurit pentru ca nu stiu avantajele si dezavantajele in ambele cazuri.

2. daniella75

daniella75 New Member

Trophy Points:
    0
    Categoric,(parerea mea) employed e mai bine. Tax returnul se complecteaza de self employed la sf de an fiscal pentru declararea veniturilor si stabilirea impozitului care este de 20% din profit la care se adauga National insurance contribution classa 4 (pt self employed care au un profit anual mai mare decat 5500 - suma nu e exacta dar este egala cu personal allowance) si care este de 8%. Deci tax return nu inseamna ca primesti bani inapoi ci ca trebuie sa dai.
    Ca si angajat (daca lucrezi legal)ai avantajul de a avea concediul platit, iar la sfarsit de an fiscal dupa ce primesti de la firma la care lucrezi formularul P60 il trimiti pt. returnarea taxelor, pt. ca de obicei in primul an de munca esti taxat pe cod de urgenta.

3. taranu

taranu New Member

Trophy Points:
    0
    flo_03, vei avea formularul P60 la sfarsitul fiecarui an financiar. Nu te ajuta cu nimic daca vei plati Class 2 pt. SE fata de Class 1 pt. angajati.