18 C
London
Thursday, August 22, 2019
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

Dreptul de munca si NINO de la 1 ianuarie 2014

Discussion in 'AVOCATUL RASPUNDE' started by alecsandramoise, Aug 4, 2013.

1. alecsandramoise

alecsandramoise New Member

Trophy Points:
    0
    Buna. Sunt Alexandra si am o mare nelamurire. Am venit sio eu in Anglia anul trecut sa caut de munca. Nu sunt student, pur si simplu vreau sa lucrez. Am incercat sa obtin permis de munca aplicand la Home Office cadependent de fratele meu care avea Yellow Card dar mi-au refuzat cererea pe motiv ca nu pot demonstra cu chitante ca frate-miu ma intretine :))
    Apoi m-am gandit ca tre sa fac cumva sa obtin NINO si am auzit ca pot sa devin self-employed. Am solicitat un interviu la Jobcentre Plus unde o doamna foarte amabila mi-a zis ca treaba nu e asa, ca nu mi-l da direct. Ca cica eu intai tre sa incep afacerea (asa, fara niciun act) si abia dupa aia dupa vreo cateva luni sa merg din nou la ei. Mi-a dat si o scrisoare unde scrie ca in ziua respectiva am fost la ei sa cer un NINO si m-au refuzat pe motiv ca deocamdata nu am nevoie de un NINO.
    In fine, mi-am cumparat un chitantier si am avut un singur client caruia i-am oferit servicii de "administrative support" si am castigat 100 de lire. A fost primul si ultimul meu client. Si acus pe la jumatea lui august tre sa merg iar la Jobcentre Plus cu chitantele la interviu pentru NINO. Ar trebui sa imi fac griji ca nu mi-l da?
    Am mai multe intrebari, cum ar fi: pot sa aplic pentru income support?
    Si a doua si cea mai importanta: sa presupunem ca eu nu obtin un NINO. Din cate inteleg, din 2014 noi romanii nu vom mai avea restrictii in legatura cu munca in UK. Dar daca la 1 ianuarie eu nu am un NINO si totusi vreau sa lucrez pentru cineva in loc sa mai fiu self-employed, ce tre sa fac?