2.9 C
London
Monday, December 09, 2019
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

Diferente intre sistemul de invatamant britanic si cel romanesc

Discussion in 'FAMILIE' started by rebecca_uk, Jan 28, 2008.

  1. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    Dragi prieteni,

    Am deschis acest subiect deoarece m-ar interesa sa aflu parerile voastre despre scolile si profesorii de aici prin comparatie cu sistemul de invatamant actual din Romania.As dori sa discutam depre avantaje si dezavantaje in ambele sisteme si sa impartasim experiente, opinii, de ce nu, recomandari cu privire la anumite scoli sau facultati.
    Astept opiniile voastre si sper sa fie un subiect care sa motiveze si din care sa avem cu totii ceva de invatat. -thankyou- hankyou-
     
  2. negrutxa

    negrutxa New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1,250
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Am vazut un documentar foarte interesant pe Antena 3 acum vreo luna cred despre sistemul romanesc de invatamant si cel din Finlanda, cel mai bun sistem de invatamant din lume. Romanii pun accent pe reproducerea textului, sunt foarte multe informatii diverse, complexe, amestecate. Sistemul din Finlanda pune accent pe aptitudini, vocatie etc. Copii veneau de placere la scoala, se jucau cateva ore si erau supravegheati si indrumati sa isi dezvolte aptitudinea dominanta. Nu exista competitie intre ei, nu existau calificative(note), toti erau cei mai buni si toti erau foarte talentati. Polonia, de asemenea era printre tarile fruntase. De Anglia nu au spus nimic -handlaugh2- andlaugh2-

    In Romania nu se investeste destul in invatamant si nu este vazut ca un sistem sanatos ce poate cu adevarat schimba generatii, mentalitati, societatea etc. Interesul si aportul parintilor este foarte important si el, asigura o dezvoltare constanta si consistenta a copilului.

    Nu am copii la scoala (inca), insa din experienta mea cu sistemul englez de invatamant, este cu siguranta mai eficient, mai specializat si mai "user friendly" (cum spunea Andreiutzu -handsrubb2- andsrubb2- ), interactioneaza mai mult cu individul.

    Poate unele mamici si unii tatici ne pot impartasi din experienta lor cu stumfii atat de aici, cat si din Romania.
     
  3. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    Multumesc Negrutxa,

    Nu lucrez inca in scoala, dar pregatesc pentru examelele de aici si am elevi si studenti de 7, 11, 15, 17 si 19 ani la franceza, engleza si mate primara.
    Din ce am observat pana acum se pune foarte mare accent pe practica si pe partea ludica (mai ales la varste mai mici).
    Pana si metodele de invatare a matematicii primare sunt diferite.
    De exemplu ei fac diferenta urmatoare: 74-46=28
    astfel: 74-50=24
    24+4=28 (acelasi rezultat)
    Exista diverse cluburi gen creative writing in cadrul carora cei talentati primesc premii si unde este incurajat foarte mult progresul.
    Asta ar fi un aspect, zic eu, pozitiv, exista si altele...
     
  4. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    N-as vrea sa fiu rea, dar mi-as dori sa contribuiti mai mult la subiecte actuale si de o mare importanta cum este acesta prin comparatie cu topicul despre slava conducatorului iubit, care, recunosc, m-a prins si pe mine, pentru ca mi-a trezit amintiri.Totusi, acum el nu mai e de actualitate si chiar imi doresc din suflet sa aflu parerile parintilor, copiilor, profesorilor din Uk si nu numai despre educatia din Uk, Romania si, de ce nu, de oriunde in lume.
    Oricine, chiar daca nu este din categoriile mentionate este invitat sa contribuie. Repet, mie mi se pare un aspect important. Voua nu?
     
  5. cat

    cat New Member

    Joined:
    Jan 20, 2009
    Messages:
    198
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Rebecca_UK, ai putzintica rabdare :). Oamenii sint la munca la ora asta.
     
  6. motanik

    motanik New Member

    Joined:
    Jan 22, 2009
    Messages:
    2,391
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Eu nu sunt o fana a acestor doua sisteme de invatamant, asa cum se prezinta ele la ora actuala (vb de .ro si .en). Cel romanesc baga pe gat prea multa materie inutila si se pierde zic eu esentialul, cel englezesc e mult prea lejer (user friendly -hehe- ehe- ). Prietena mea englezoaica, de meserie contabila cu 11 ani de experienta, nu poate sa faca un calcul de ordinul zecilor sau sutelor fara calculator si cand ma mir imi raspunde fara nici o jena ca ei au facut matematica numai cu calculatoarele pe masa si nimeni nu are pretentia sa faci un calcul in minte sau pe hartie. -scared- cared-

    Cred ca ideal ar fi undeva intre, cu suficient exercitiu incat sa te poti descurca si in afara biroului si computerului si cu suficienta valorificare a creativitatii si expresivitatii elevului. In acelasi timp, cred ca profesorii au cam pierdut controlul atat aici cat si in .ro si libertatile elevilor se intind cam tare.

    Cu numeroasele schimbari de ministri ai educatiei in .ro insa nu ma astept la minuni.
     
  7. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    Dar tu nu esti...sau da?:p Ideea e ca n-as vrea ca topicul sa dispara, nu sunt disperata, dar m-am cam saturat de politica.Subiectul ar putea fi de un real folos, daca forumistii ar apleca putin urechea...am putea transmite sugestii si celor din invatamantul romanesc si am fosti colegi care chiar ar fi interesati...din astia mai tineri sau metodisti cu vocatie care inca n-au fost atinsi de "magia" banului. E cineva membru MATE sau RATE pe site?
     
  8. cat

    cat New Member

    Joined:
    Jan 20, 2009
    Messages:
    198
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Intrebi daca sint la munca ..? Da, sint, si cred un raspuns succint poate nu ar fi deajuns sa acopere subiectul.

    Nu stiu din proprie experienta cum e invatamintul aici (o sa aflu peste citiva ani), dar am discutat cu o prieteni care au au o fetita la scoala (si chiar am citit de curind - acum citeva zile - un articol pe aceeasi tema, cred ca in Daily Mail). Ce ii nemultzumea pe ei era faptul ca nu puteau sa afle o opinie sincera si nepartinitoare cu privire la nivelul fetitei lor. La intrebarea cum se descurca, primeau tot timpul raspunsul ca e bine, nici un motiv de ingrijorare. Bine, dar, cit de bine, cum e comparativ cu ceilalti elevi - nici un raspuns clar. Nici fetita nu era de prea mare ajutor in a afla ce fac toata ziua la scoala.
    In articolul despre care vorbeam se deplingea faptul ca nu mai exista competitivitate (nu stiu sigur daca exista cuvintul asta in romaneste :). Din dorinta de a nu discrimina, copii si parinti nu primesc de la profesori niste sfaturi sau indicatii unde copilul mai are de licru si unde se descurca super, si cum se descurca comparativ cu alti copii (lucru despre care eu cred ca e foarte important). M-am ingrijorat brusc cind am auzit asta, eu am fost si sint competitiva din fire, si cred ca fii-mea e la fel. Sint putini oameni care studiaza de dragul de a studia, si dorinta de a fi la fel sau mai bun decit colegul sau colega cred ca ca ofera o buna motivatie, si un bun exercitiu pentru viata de dupa scoala.

    Cit despre scoala din Romania, gasesc ca nu incurajeaza copii sa gindeasca si sa-si exprime opinia. Multi nici nu ajung sa-si formeze o opinie, gindint ca e mai sigur sa adopte gindirea altuia. Ce imi amintesc din scoala (acum ceva timp :), e lipsa totala de pedagogie a invatatoarei si multor dintre profesorii mei. Citiva profesoi totusi (si poate asta a influentat si inclinatia mea catre matematici si stiinte exacte) au fost super si imi amintesc cu placere de ei.

    Cred totusi ca nici un sistem de invatamint nu o sa-i multumeasca pe toti, fiecare persoana e diferita: unii trebuie sa fie vesnic controloti si indrumati, altii, mai rebeli, se descurca mai bine daca sint lasati de capul lor.
     
  9. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    Intr-adevar, iti dau dreptate. Sistemul lor este foarte lejer.
    Spre exemplu, la franceza elevi care dau GCSE (intre fosta treapta a2a si bacalaureat la noi) nu au auzit ca exista reguli de pronuntie.
    La literatura engleza, daca incerc sa fac analiza pornind de la text, mi se raspunde ca "De ce ma chinui, toate astea le gasesc pe internet. "
    Sa nu mai zic de ortografie si gramatica...JALE.
    In ceea ce ma priveste, consider ca parintii au o mare parte din vina.
    Dar despre acest lucru o sa vorbim imediat...
     
  10. dud

    dud New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    367
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Exact ce spune Motanic si din partea mea avind in comparatie; eu(in ro) si fiul meu(aici) care e destul de stimulat -shout- hout-
     
  11. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    Cat, nu stiu daca in toate scolile se intampla asta. Eu stiu ca exista PARENTS' MEETINGS/EVENINGS si ca la sfarsitul semestrului parintii primesc prin posta un raport scris cu privire la progresul copilului/lipsa acestuia. Acolo se scriu aspectele care trebuie imbunatite (ex. exprimarea in vorbire si scris), observatii privind comportamentul la ore si se lauda progresul.

    Parintii britanici (nu toti, dar majoritatea) vad atunci ca lipseste ceva si apeleaza la meditator, care, atentie, prin lege, nu are voie sa fie din aceeasi scoala (a aparut si-n Romania asta in Statutul Personalului Didactic si eu laud acest lucru pt. ca ajungeau elevi buni in situatie de corijare numai ca sa "recupereze" prin meditatii platite cu profesorul de la clasa.)

    Toate bune si frumoase pana cand ajungem la urmatorul aspect:nepasarea parintelui. (parca nu mai este el cel care da banul si vrea sa vada progresul.)

    Exemple:

    O doamna angajeaza meditator pt. fetitele ei (7 ani) la mate si engleza.
    Incercam sa cadem de acord cu privire la a2a ora pe saptamana. In cele din urma dupa: luni are inot, joi are drama(teatru) etc. propun duminica dupa-masa. Se uita la fetite si le intreaba: "Dar oare este corect fata de voi?... Ii cer sa nu intervina sa faca tema fetitelor dar sa stie ca au tema si sa le controleze. Ea nu intervine deloc, a.i. copiii nefiind controlati nu-si fac tema deloc, ca au fost la nu s' ce petrecere...
    Mai mult, lasate de capul lor, fetitele fac ordine si arunca tote fotocopiile cu lectiile predate...

    Alt caz, 2 copii de 13 ani, mama lor disperata ca mai era o singura saptamana pana la examen, (desi ea pleaca cu saptamanile de acasa lasand baietii in grija surorilor mai mari care-s pur si simplu ignorate
    ) imi cere sa intensific meditatiile, dupa care anuleaza ca au baietii antrenament la fotbal...sau ca n-au predat la timp nu s' ce proiect la geografie...
    Am ramas tablou...dar ne supunem "clientului"...Sambata au avut examen...imi doresc din tot sufletul sa-l ia, dar slabe sanse. Iar aici nu merge cu te duci cu desaga sa treaca odrasla clasa...Aici este mica mare diferenta...
     
  12. calinu

    calinu New Member

    Joined:
    Jan 23, 2009
    Messages:
    39
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Buna!sunt nou ,mai ales la acest subiect si chiar ma bucur pt acest topic nou de unde se poate afla ceva nou despre aceste doua sisteme! -hello- ello- Nu stiu cum e invatamatul englez,dar stiu sigur ca cel romanesc mai are multe de revolutionat mai ales in formarea de formatori,in aducerea a ceva nou si comestibil in psihologia copilului,pt ca fiecare generatie si fiecare era are copii noi,cu viziuni noi,cu comportamente diferite,cu modalitati de a gandi diferit de cum gandeam noi ca exemplu.Cred ca asa cum fiecare copil e unic prin caracteristici proprii,prin temperament,prin mediul in care traieste,tot asa si fiecare generatie de copii are ceva nou de care trebuie sa se tina cont,iar de aceea in scolile de formare a pedagogilor sa se reactualizeze materiile de specialitate odata cu cantitatea si calitatea practicii PEDAGOGICE.Aceasta practica sa urmareasca metode si mijloace de a intelege copii si de a le intelege nevoile concomitent cu motivatia de a folosi teoria(de care ne izbim mereu) in practica(in viata de zi cu zi).Ce presupune?Ce ati vazut ca se intampla in sisteme de invataman care pregatesc copii capabili de a se-si exprima opinii,de a hotari pt ei ,de a infrunta situatii problema si de a facee ceea ce le place,iar din asta posibilitatea de integrare.Cred ca asa sta cu inv rom
     
  13. classicalina

    classicalina New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    257
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Sistemul englezesc de invatamant lasa de dorit ...mie sincer imi ese frica pentru copilul pe care il aduc pe lume.
    Copiii nu fac nimic in plus ... in liceu au doar o ora de engleza pe saptamana .. una de matematica .. si doar la copiii cu probleme li se ofera 2 ore suplimentare. Trebuie sa ai un meditator neaparat.
    Profesorii nu sunt severi cu ei ...
    sunt atati adolescenti care intra in gasti din lipsa de ocupatie ... Probabil daca aveau sistemul nostru de invatamant mai faceau 100 de probleme la matematica in loc sa se impuste pe strazi.
     
  14. cata246

    cata246 New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    1,328
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Buna,pt cei ce au,sau vor avea copii in invatamantul de aici,pot veni pt inceput cu un simplu sfat-stimulente,cat mai multe.
    Nu sunt de acord cu cei ce zic ca acest sistem e mai rau ca cel din RO.
    De asemenea nu sunt de acord cu ce posta cat mai sus cum ca parintii nu sunt informati.Juniorii mei sunt din 2004 aici,aveau 4 si respectiv 6 ani Ioana cand au venit,evident ca nu vb o boaba engleza.
    A fost teribil de greu la inceput,acum suntem f multumiti.Semestrial sunt chemat la sedinte si mi se prezinta exact situatia lor,unde si pe ce mai trebuie pus accentul,etc.
    Dar cum ziceam la inceput-stimulente.
    Copiii mei au amandoi card personal la libraryul local,de unde mergem impreuna si luam carti/DVD-uri.
    Acces zilnic,atentie!! LIMITAT la internet si playstation/tv.F util,pt cei ce nu au,este Enciclopedia Britannica,editii vechi le gasiti la preturi mici.
    Fata mea face lucrari individuale acasa,eu in RO,la 9 ani,niciodata nu am facut asa ceva.
    Cei drept nu invata toata matematica aia asa cum o invatam noi,aici ma refer la sistem,ca ai mei o fac saracii acasa,cu mama lor,ce a predat 12 ani lb romana la clasele 5-8 in tara (desi fiind inginer metalurg la baza,asta pt cei ce mi-au mai citit si alte posturi,pe alte topicuri,sa nu creada ca bat campii,era ceea ce se chema in tara,profesor suplinitor) .
    Sistemul nu e asa competitiv ca la noi,nu sunt premii si alte astea,dar copii se intrec intre ei spre a prezenta temele cat mai bine.Asta mic vine cu tot felul de chestii in piept,dar asta e doar ceva de incurajare cred eu.
    Ideea e ca,per total,suntem multumiti.Sper evident sa faca ceva deosebit cu viata lor,dar pt moment cred ca au destul suport de la scoala,si scoala chiar colaboreaza cu noi ,parintii.
    Copiii mei vb liber despre subiecte ce eu habar nu aveam ca le cunosc,asta cand mai vin sa ma astepte pe la serviciu,cu colegi de-ai mei,de raman de multe ori cu gura cascata,de profunzimea ideilor,lucru ce,va puteti da seama,ma face extrem de mandru.
    Rebeca,as fi interesat poate pt viitor ce fel de meditatii oferi,daca va fi vreo-data nevoie,poate pe PM daca e off topic aici.
     
  15. alinutza

    alinutza New Member

    Joined:
    Jan 20, 2009
    Messages:
    562
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Nu vreau sa intru in discutii contradictorii insa nu ar fi bine sa specificam si pe ce ne bazam afirmatiile? Alina afirmatiile de mai sus sunt din experienta proprie sau din auzite?

    Fiul meu are 6 ani si jumatate si este anul doi la o scoala de stat. Initial pana sa inteleg sistemul de invatamant aici am fost total dezamagita in primul rand pentru ca a mers la scoala la 4 ani si jumatate, si mi se parea ca in loc sa petreaca 6 ore pe zi in familie le petrece departe de noi degeaba. Cand insa a venit acasa si mi-a vorbit despre picturi abstracte la nici 5 ani am hotarat ca inainte sa vorbesc de rau un sistem mai bine incerc sa il inteleg.

    Nu intru in detalii referitoare la evolutia lui insa va spun ca atunci cand a terminat anul 1 la nici 6 ani (e nascut pe 30 iulie) citea si scria. Acum la 6 ani jumatate citeste cursiv (si cand spun citeste ma refer la Harry Potter pe care il cititm acum cam o pagina pe zi sau doua zile), scrie citet cu litere de tipar si de mana, stie tabla imultirii cu 1,2,5 si 10, adunari si scaderi cu zeci si sute, adunari si scaderi una sub alta, ecuatii cu o necunoscuta. Stiu ca pare uimitor insa sincer nu le baga nimeni cu furca precum in Romania ci pur si simplu totul are logica. Un alt lucru care m-a uimit este ca nu exista metoda de calcul perfecta. Cum spunea si Rebecca mai sus se pot folosi metode precum 34+50 se calculeaza 30+50=80 mai departe adaugam 4 lasat in urma deci 80+4=84. Orice rezultat bun este valabil indiferent de metoda de calcul si se aprecieaza gandirea libera.

    In plus de cele specificate mai sus copilul meu mai face arte, va poate spune extrem de multe despre Van Gogh pe care il studiaza trimestrul asta si metoda de studiu nu se opreste la pictura lui ci si la viata lui, punctele interesante binenteles. Mai studiaza si istorie unde spre exemplu poate spune multe desprte Big Fire of London (anul cand a avut loc, de ce si cum), 5th November, importanta si data respectiva in istorie, si mult mai mult. Studiaza si geografie (trimestrul asta studiaza St Lucia, anul trecut au studiat Australia) si ce mi se pare interesant este ca studiaza lucruri de genul metoda de constructie a caselor in St Lucia (faptul ca sunt elevate pentru eventualitatea inundatiilor).

    Spunea cineva mai sus de lipsa competitiei. E adevarat nu exista competitie de genul romanesc, nu exista note nu exista umilinte de genul "tu stai in prima banca ca esti destept, tu treci in spate ca esti prost" insa exista grupe (si in toate scolile am auzit de sistemul acesta, am mai multe prietene cu copii de-o varsta cu al meu) exista grupe in general 3-4 cu cei mai buni, cei mediocrii si cei mai slabi elevi. Fiul meu stie exact in ce grupa este daca il intreb si stie de exemplu ca desi la matematica e in cea mai buna grupa la engleza e in cea de mijloc si stie si de ce. Consider ca parintii care nu stiu ce fac copiii lor la scoala nu isi dau interesul, noi tocmai saptamana trecuta am avut open day unde ni s-a spus cum putem sa-i ajutam mai mult acasa, ce fac la scoala, etc. In plus poti avea intalnire cu profesorul dupa ore sau poti stabili o intalnire, si e adevarat nici un profesor nu iti va spune ca al tau copil e prost (pentru ca nu exista asa ceva, cand un copil nu este bun la scoala este greseala noastra a adultilor ca nu am gasit metoda de ai explica ceea ce nu intelege) deci clar iti va fi laudat insa exista metode de a intreba la ce nivel e copilul tau. Eu intreb mereu concret: in ce grupa se afla copilul meu si ce pot face pentru a il ajuta mai mult.

    Eu zic ca initial e bine sa incercam sa intelegem un sistem si apoi sa discutam despre el. Sincer daca il pun pe fiu-miu la 6 ani jumate langa un copil din Romania de aceeasi varsta care daca a inceput scoala face bastonase s-ar considera ca e fiu-miu geniu. Si nu pentru ca cel din Romania ar fi prost ci pentru ca nu a fost stimulat.
     
  16. classicalina

    classicalina New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    257
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Vorbesc din experienta ... Am fost aupair 1 an la o familie cu 4 copii. Sotul meu are 6 frati .. fiecare au cate 3-4 copii ... m-am interesat de sistem pentru ca o sa am un copil si stiu cat de greu este sa nu ai parte de o educatie aleasa.
    Fiecare copil stie sigur unde este ... toti sunt pe grupe, mai buni sau mai putini buni. Toti isi stiu locul si sunt competitivi... Cel putin copiii unde am lucrat stiau ca grupa unde erau e mijlocie sau e mai buna ... si daca grupa nu era buna se simteau foarte jigniti .. atunci interveneau parintii.
    Nu cred in sistemul englezesc si cred ca o sa fiu nevoita sa imi gasesc un job bun ca sa finantez educatia copilului meu.
    Am lucrat la o familie de profesori .. (daca asta este relevant)... si au spun si ei ca sistemul lasa mult de dorit...
    Am auzit atatea jigniri in curtea scolii .... Si adolescenti de 13-14 ani care nu stiu sa citeasca ... si ar prefera sa intre intr-o gasca sau fumeze marihoana ...
    Astept sa vad ce se intampla ... dar nu sper la multe.
     
  17. alinutza

    alinutza New Member

    Joined:
    Jan 20, 2009
    Messages:
    562
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Alina pana acum eu una sunt extrem de multumita, fiul meu gandeste cu propriul creier si gandeste bine, nu reproduce ca papagalul.

    Cat despre profesorii care spun ca sistemul lasa de dorit probabil comparativ cu cel din Finlanda de care vorbea Negrutxa nu cu cel din Romania de care vorbim noi aici. Caci asa si studiul maternitatilor anunta spat trecuta la tv ca maternitatea la care am nascut eu (mai exact spitalul nu clinica respectiva) lasa de dorit. Probabil pentru ca nu ai tv in camera, ca nu ai vaza cu flori sau mai stiu eu ce, caci dupa ce am nascut aici nici nu suporta comparatie cu Romania.

    Concret intre a avea copilul la scoala in Romania sau aici prefer aici caci in Finlanda nu ma mut nici sa ma roage frumos. -cold- old-

    Iar sitemul privat... nu-l cunosc insa sotul meu tot la cel de stat a invatat si gandeste bine, chiar foarte bine deci nu ma plang.
     
  18. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    Wow! Ma bucur enorm sa vad ca se manifesta interes pt. topic. Sincer, vazandu-l disparut de pe tabele, nu am crezut ca exista feedback.
    Parerea mea, lucrurile sunt mult mai practice aici, e incurajata creativitatea si se recompenseaza progresul.
    Nu este neaparat nevoie de tutor (profesor particular), cel putin nu la clasele mici. Parintii britanici nu au rabdare si uneori nu fac fata 'provocarilor" pe care le aduce un copil, care deja incepe sa judece singur.
    Atunci avem 2 situatii, fie copilul este considerat prea destept si lasat sa ia singur decizii, nu mai este controlat, chiar inainte de a implini 12 ani (greseala cu repercusiuni ulterioare), fie este adus cineva din afara(tutor), care nu face altceva decat sa repete cu el ce a facut la scoala si, eventual, sa-i prezinte lucrurile intr-o alta maniera, care sa-l stimuleze; asta pentru ca parintele e prea obosit sau prea plictisit...
    Astazi de exemplu am primit o cerere pentru un copil de 4 ani...Nu mi se pare deloc normal ca acel copil sa aiba meditator la Reception...Si, imi pare rau, dar in situatia asta vina e in intregime a parintilor! Lack of love and understanding (Lipsa de dragoste si intelegere). Oare cum pot crede ei ca micuta de 4 ani se adapteaza mai bine cu un strain decat cu mamica sau taticul? Unii sunt atat de dezinteresati incat arunca banii pe fereastra si au rezolvat problema.
     
  19. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    Cata si alti parinti ingrijorati, va spun cu siguranta ca nu este nevoie de meditatii la clase primare. Sa incercam sa lasam mentalitatea din Romania "Copilul trebuie sa stie cel mai mult, sa lucreze suplimentar din culegeri " Nu aglomerati copiii, lasati-le timp si de joaca! Dupa mine, un copil nu are nevoie de meditatii la clase primare, decat daca are probleme cu limba engleza. Dar atat timp cat isi face temele constiincios, ajutat, pe alocuri, de dvs.,si primiti feedback favorabil de la scoala, nu pot decat sa fiu si eu mandra si sa va felicit...
    -congrats- ongrats- CEL MAI IMPORTANT ESTE CU CE RAMANE COPILUL DE LA SCOALA SI NU CAT REUSESTE SA TOCEASCA!(asta nu s-a inteles niciodata in sistemul de invatamant romanesc.)
     
  20. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    Are vreun copil acces pe site? E adevarat ca e o ora cam nepotrivita...
    Daca da, voi ce parere aveti?Cei care sunteti mai marisori, v-a fost greu sa va adaptati la sistemul educatiei de aici?Cum vi se par si cum va trateaza profesorii si colegii?
     

Share This Page