14.1 C
London
Wednesday, October 16, 2019
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

despre self employed

Discussion in 'SELF-EMPLOYMENT' started by iuliafilip, Jan 15, 2009.

  1. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    Offtopic (si cu asta incheiem divagatiile):
    Apologies accepted.:laugh:
     
  2. springday

    springday New Member

    Joined:
    Apr 23, 2009
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Buna, tuturor!

    Sunt interesata de a veni in Anglia pentru a lucra. Din documentatia pe care am facut-o aleg ca voi apela la statutul de self employement. Am urmarit discutiile de pe forum si am concluzionat ca pot aplica pentru acest statut in momentul in care incep sa lucrez. Pot aplica atat telefonic cat si online. Am urmarit procedurile descrise de voi care imi vor fi utile la momentul oportun. Acest NINO trebuie obtinut inainte de inregistrarea ca self-employed sau dupa? La care este nevoie prezenta pentru interviu si unde are loc?(numele institutiei, adresa). Cat dureaza obtinerea confirmarii de inregistrare si obtinerea NINO? Acestea sunt suficiente pentru inceput pentru a fi declarat ca lucrand legal in UK?

    Cu plata acestor taxe beneficiez de servicii sociale gratuite ca de exemplu servicii medicale?

    Va rog mult pe cei care stiu sa-mi furnizeze aceste informatii.

    Multumesc anticipat.
     
  3. lutoniana

    lutoniana New Member

    Joined:
    Jan 20, 2009
    Messages:
    97
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Draga Springday, ar trebui sa vezi zilele de primavara de aici, cat sunt de frumoase....
    Eu lucrez din noiembrie anul trecut ca SE si pot sa te ajut cu cateva raspunsuri:
    - dupa ce te inregistrezi ca SE, on line sau telefonic, vei primi de la ei o scrisoare in care ti se va multumi ca i-ai anuntat si in care iti vor solicita sa te programezi la un interviu pentru NINO. Cand vei obtine acest NINO, poti sa ii suni inapoi sa le comunici.
    NINO se obtine de la JobCentre dar eu nu stiu exact in ce oras vrei tu sa vii...asa ca ...:unsure:
    Si DA, daca incepi sa platesti taxe ai si beneficii.
    Eu, care am venit aici hotarata sa mut muntii din loc am ramas gravida in urmatoarea luna de la sosire, asa ca toate planurile mele sunt deja amanate acum pentru anul viitor (nu ma supara acest lucru ca era tot ce ne doream noi ...un bebelus).
    Dupa ce vei veni vei mai avea multe de facut si de alergat, printre care trebuie sa te inscrii la un medic de familie, GP, la o clinica din apropierea zonei in care locuiesti.
    Trebuie doar sa vrei sa faci toate acestea ca iti vor iesi cu multa rabdare si cu tenacitate (eu am fost la NINO de 2 ori refuzata dintr-o greseala de-a mea..dar asta la alt topic pot sa-ti povestesc ca sa eviti)....dar in final le-am rezolvat pe toate iar la sfarsitul lunii mai incep sa imi completez actele si sa fac calculele pentru beneficiile de viitoare mamica.
    Mult succes si felicitari pentru hotararea luata.
    Aici este foarte frumos, daca ma intrebi pe mine
    :kiss:
    :kiss:
     
  4. clauditza26

    clauditza26 New Member

    Joined:
    Feb 19, 2009
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    buna.ma poti ajuta si pe mine cu un raspuns.am primit pe data de 23 aprilie o scrisoare de la HMRC cu un payment slip in val de 16,10£.tu ai primti asa ceva?unde l ai achitat?eu nu am deocamdata cont bancar ,cum il pot plati,unde?mia venit si un MBU SPECIAL REFERENCE format din9 cifre acel este UTR?ITI SUNT RECUNOSCATOARE DK MA POTI LAMUNRI SI PE MINE?MS
     
  5. gabim

    gabim New Member

    Joined:
    Jan 15, 2009
    Messages:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    clauditza26 a scris:
    Acel MBU SPECIAL REFERENCE format din 9 cifre este alocat temporar pana obtii NI Number permanent.Nu,acesta nu este UTR.In factura vei gasi modalitatile pe care le ai la dispozitie pt a plati.Daca nu ai cont bancar poti plati la orice Post Office cu bani cash.

    UTR-ul il vei gasi in scrisoarea primita de la Tax Office si nu de la National InsuranceContributions Office.
     
  6. lutoniana

    lutoniana New Member

    Joined:
    Jan 20, 2009
    Messages:
    97
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Claudita, scrisoarea aceia banuiesc ca este o factura pentru NIN mai ales daca este primita pe 23 aprilie, dupa incheierea anului fiscal, cam in aceeasi perioada in care am primit-o si eu deja pe a doua.
    Ca sa fii sigura, aceasta factura mai este insotita de o pagina in care iti spune cum ti-a fost calculata.
    In ce data te-ai inregistrat tu ca SE ? sa vedem daca bate numarul de saptamani x 2,3 lire/saptamana cu 16,10 lire.
    Eu am achitat-o direct din contul bancar, online dar stiu ca se poate plati si la orice oficiu postal. Poate mai confirma si alti forumisti.
     
  7. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    clauditza26 a scris:
    Claudia,exista o regula care spune ca nu poti posta acelasi mesaj in topice diferite. Pe viitor te rog sa o respecti.
    Multumesc pt.intelegere.
     
  8. clauditza26

    clauditza26 New Member

    Joined:
    Feb 19, 2009
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Neatza,scuze Rebek ,nu am stiut aceasta regula in viitor o voi pune in aplicare.
    pt LUTONIANA.,eu m am inregistrat ca self employed pe data de 25 februarie.scrisoarea este doar o fila in care este scrisa suma iar pe spate sunt detalii din 2002 pana in 2009 2£ pe sapt apoi in 2009 2,30 £ pe sapt,nu inteleg asta.
     
  9. aikaterine

    aikaterine New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    26
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    What? Babysitter? Presupun ca esti deja acolo... Ok, eu sunt mai aiurita. Eu am lucrat ca au-pair 6 luni in Belgia (2006), apoi nanny in Buc vreo 7 luni si din martie 2008 lucrez cu tripleti (au 3 ani acum), dar o sa lucrez pana in Mai part-time , pt ca o sa am Licenta in Iulie. Deci am ceva experienta, nu multa...dar merge. Buuun, m-am mirat ca ai zis babysitter pt ca eu nu stiu de fapt ce inseamna self employed, adica stiu : lucrezi pe cont propriu, dar chiar orice orice ? Pai daca merge este posibil sa ma duc ca SE si sa lucrez ca Nanny...o sa incerc si asa... Nu prea am rabdare sa citesc tooooate topicurile despre self employed si ce trebuie sa fac dar am vazut postul tau si m-am mirat putin. Yes I am a Loony.
     
  10. lutoniana

    lutoniana New Member

    Joined:
    Jan 20, 2009
    Messages:
    97
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Claudita, este bine, calculul matematic a iesit la socoteala ;)
    Din 25 februarie ai 7 saptamani pana la finalul anului financiar de la inceputul lunii aprilie.
    7 saptamani x 2,3 lire/sapt. = 16,1 lire
    Poti linistita sa mergi sa o platesti la orice oficiu postal si sa pastrezi o dovada ca ai platit-o.
    Te sfatuiesc sa incerci sa iti deschizi si un cont bancar ca te va ajuta foarte mult.
    Mult succes in continuare !
    :kiss:
     
  11. clauditza26

    clauditza26 New Member

    Joined:
    Feb 19, 2009
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    neatza.ms din suflet pt sfaturi.nu imi pot face cont bancar deaorece nu am billuri pe numele meu iar patronul casei nu vrea sa ma ajute.
    mai am o intrebare ce chitante trebuie sa tin pt impozit?
     
  12. rebecca_uk

    rebecca_uk Active Member

    Joined:
    Jan 14, 2009
    Messages:
    6,274
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Bounds Green
    Home Page:
    'Neata

    Toate chitantele care-ti justifica ce ai cheltuit pt. firma:transport-bus pass/travelcard,invoice book, imprimanta,calculator-necesar ca-ti faci socotelile, chirie-parca 30% era daca tii camera ta si pe post de birou-adica ai sediul acasa, internet-daca primenzi comenzi pe aceasta cale, telefon.

    De obicei nu intra cheltuielile personale: mancare,imbracaminte etc.

    Dar e bine sa tii cam toate chitantele, cel putin pt. primii ani, cand merge sau nu prea "afacerea"

    Numai bine!
     
  13. taranu

    taranu New Member

    Joined:
    Jan 19, 2009
    Messages:
    582
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    clauditza26 a scris:
    Pentru deschiderea unui cont bancar ai nevoie de pasaport (si eventual CI) si dovada de adresa. Dovada de adresa pot fi chiar scrisoarile si facturile de la HMRC primite la inregistrare ca SE sau facutrile de plata a taxelor/impozitelor.

    Pentru deduceri de la impozit va trebui sa pastrezi toate chitantele de plata chirie, utilitati, telefon internet etc. Deasemenea bilete de transport si orice materiale, ustensile, scule, dispozitive necesare pt. desfasurarea activitatii (facturi, coli de hartie, pix, creion, matura, faras, calculator, imprimanta etc).

    Deocamdata vei plati doar NIC si abia la anul impozit.
     
  14. clauditza26

    clauditza26 New Member

    Joined:
    Feb 19, 2009
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Cu scrisorile de la HMRC pot sa imi fac cont bancar?problema mea este k la cine stam in chirie nu prea ne ajuta deloc,nu voi putea primi nimic la mana ca ii platesc chirie.abia de 2 zile am pastrat chitantele de la transport.invoice nu am completat.
     
  15. clauditza26

    clauditza26 New Member

    Joined:
    Feb 19, 2009
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    buna seara,se poate trece de la self employed la contract de munk?imi va fi mai bine ca self employed si sa imi platesc singura taxele?ma puteti lamuri putin dk nu cer prea mult.imi este ca frik de taxele ce vor veni la anul.abia mi am gasit acest loc demunk cu multe pile si relati.lucrez 5ore pe zi deocamdata dar de luna viitoare voi lucra 7-8 ore pe zi,5zile pe sapt.ce ma sfatutiti sa fac?va multumesc mult pt sfaturi si sustinere.
     
  16. clauditza26

    clauditza26 New Member

    Joined:
    Feb 19, 2009
    Messages:
    50
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    buna dimineata,sunt inregistrata ca self employed de pe 25 februarie,nu am lucrat nici o zi pana in data de 14 aprilie cand am inceput sa lucrez intr un take away(pt inceput am facut practica si ink mai fac),sunt platita pt 25 ore pe sapt.imi opreste din bani 25lire pt asigurare,voi stiti ceva de asa ceva?as vrea sa trec de la self employed la contract deoarece multe din cheltuielile mele nu le voi putea donevi la taxe si imi este cam frica,pt chieir nu primesc nimic la mana ca platesc chirie.ink nu imi pot gasi clienti deoarece sunt studenta,invat engleza,2zile pe sapt trebuie sa fiu la scoala.ce pot face?pot face contract?cine va plati taxele?self employed sau contract?ink nu am completat invoice pt k sunt in practica.multumesc
     

Share This Page