15.5 C
London
Wednesday, June 26, 2019
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

De ce se multumesc romanii cu putin??

Discussion in 'Imagine negativa' started by costoboc, Feb 12, 2012.

  1. costoboc

    costoboc New Member

    Joined:
    Nov 20, 2010
    Messages:
    669
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Am ajuns in UK pe 18 Ianuarie si ca sa imbin utilul cu placutul am facut o vizita in Romania (dupa 10 ani), de o saptamana, impreuna cu copiii.

    Ca orice persoana a acestui secol am cautat on-line care este traseul cel mai efficient si am gasit (surpriza mare!) acea companie ungureasca – Wizz – cu un pret super acceptabil. Ca pleca din Luton era inca si mai aproape de mine, asa ca repede am cumparat 3 bilete (un adult si 2 copiii) la care nu am primit nici un fel de discount pentru copiii.

    Impresia generala a fost cam asa “Am plecat de la peronul Luton pana la statia Baneasa cu personalul de Pietrosita”.

    Acum amanuntele.
    Nu anunta poarta de plecare decat inainte de imbarcare. Am auzit de la cei ce calatoresc frecvent ca e mereu aceiasi, eu nu aveam de unde sa stiu deci ne-am lipit ochii de ecrane. A fost ziua in care a inceput viscolul in Rom deci apare intr-un final “intarziere 1 ½”. Bun … asteptam. Dupa ½ apare “gate closed” … super, intru in panica ca doar peste tot scria pe net, daca nu esti acolo la timp, la revedere bilete. Ma indrept in graba spre cei mai apropiati functionari pe care ii vad si ii intreb politicos ce cred ei ca se intampla. La care primesc raspuns ca habar nu au si nici nu e treaba lor si ma intreba inapoi ca de fapt ce ma astept eu sa faca ei? Ok, reformulez intrebarea … tu ca functionar al acestui aeroport ai cu siguranta mai multe notiuni decat mine si ma poti directiona spre locul in care as putea obtine informatia. Imi arata evaziv o directie spre care ar trebui sa ma indrept pana cand voi vedea alti functionari. In tot acest timp ecranele afiau “gate closed” si in urma mea deja erau cateva familii de romani stresati de acelasi lucru. Mergand pe directia indicata vad doua pesoane de la security pe care decid sa le abordez in lipsa de orice alta variant. Incep prin a le spune ca inteleg ca nu e responsabilitatea lor dar suntem fara nici un indiciu. Foarte amabili au dat un telefon (oare ceilalti de ce nu au putut?) si ne-au anuntat (grupul de romani era maricel de-acum) ca este o eroare de afisare … avionul este de fapt intarziat.

    Wow, ce relaxare. Imi aleg un loc foarte departe de aglomeratie sa stau cu copiii si asteptam acolo pana vedem ca se face imbarcarea. La imbarcare ingramadeala ca la “branza” in anii ’80. Noi stam frumos la rand si cumva am ajus sa fim printre ultimii .Toata lumea reusea sa se strecoare pe langa copiii fara nici o reticenta. Urcam in avion si constat ca numerele care le aveam pe bilete (20,21,22) nu sunt locurile asa ca intreb unde scrie locurile noastre sa ne putem aseza. O fatuca din echipaj ma anunta cu o figura foarte surprinsa (ca nu stiu) ca pot sa-mi aleg ce vreau, NU E PE LOCURI.

    What? Am inceput sa incurc engleza cu romana? Dar eu am doi copiii si ii vreau langa mine. Asta e, mi se spune. Deci, ajungem sa stam foarte dispersati unul de altul si nici macar bagajele deasupra. Eu comentez: “am avut voie strict la un bagaj, nici macar geanta de umar in plus, cum se face ca nu are fiecare locul lui liber deasupra ?” ASTA E mi se rapunde professional. Deci, 3 persoane si 3 genti absolut imprastiate in acesta cursa. Daca imi amintesc bine mai era o regula ca este absolut interzis sa ai produse alimentare in avion, dar mirosea a “mezeluri” de iti venea sa deschizi geamul. Plus o persoana care isi facuse curaj cu ceva tuicuta la bord, zborul a inceput cum nu se poate mai promitator.

    Dupa decolare, cand esti obligat sa nu depositezi lucruri pe scaunele de langa tine, am observat ca romanii nostrii se asezasera pe locul de la fereastra si cel de la culoar iar in mijloc asezasera genti sa para ocupat si sa nu intre nimeni la mijloc. Incerc o abordare a persoanei de vis-à-vis (unde vad ca locul acum e liber) sa aduc copilul mic acolo .Deci ii explic (in romaneste) ca am copilul in fata si as prefer sa fie mai aproape daca nu il deranjeaza l-as aduce langa el. La care persoana face semne abstracte din maini ca nu intelege ce vreu sa zic. Ma gandesc ca de 10 ani tot engleza vorbesc, deci il intreb foarte rece daca e liber locul langa el. La care imi raspunde in engleza ca “poate copilul sa stea si acolo 2h”. Stai un pic zic ca asta ti-am zis in romaneste! Bine v-am gasit confrati romani!

    Imi rumeg mania si imi spun sa citesc ceva cateva minute apoi voi reprocesa situatia. Dau sa scot revista din buzunarul din fata. Ceva o tinea acolo, ma uit mai bine …. Guma intinsa si resturi de mancare. M-as fi dat jos dar era prea tarziu!

    Aceasta companie, pe care nu o mai numesc nici nu ar trebui lasata sa functioneze din motive de “safe &healty”. Echipajul facea glume fara rost cu cine vroia si cu cine nu. Eu le-am dat o sticla goala ptr gunoi si m-a intrebat ca de ce nu am aruncat-o pe fereastra. Cool, am zis sa nu deranjez vecina. Exact de ce aveam nevoie in acest avion – glume de cartier. Sa nu mai pomenesc de aterizare care a facut jumate de avion sa aplaude intr-un moment fericire ca a reusit.

    Unde am locuit eu in ultimi 10 ani se zbura frecvent cu avionul (distante interne mari), deci nu plateam nimic de genul super-clasa international, dar asa lipsa de curatenie, organizare si professionalism nu am vazut inca.

    M-am intors cu TAROM – toata stima. De acum incolo numai cu ei voi zbura sau British Airways.

    Am discutat subiectul in Romania. Nimeni nu parea impresionat de ceea ce eu gaseam revoltator, ciudat. Cineva chiar mi-a spus ca niste prieteni i-a recomandat firma si ca v-a pleca in concediu cu copil mic in curand fara macar sa banuiasaca ca nu au locuri alocate. “Prietenii” nu au considera aspectul destul de important sau nu vor sa recunoasca conditiile pe care le accepta?Pe voi ce va motiveaza sa acceptati acea companie, daca o faceti? Diferenta de pret este de max EUR 100 este asta un motiv suficient?
     
  2. mufa

    mufa Active Member

    Joined:
    Nov 17, 2011
    Messages:
    1,364
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Londra
    Nu te supăra pe mine, dar nu prea ai dreptate. Dacă te-ai fi informat puțin înainte de plecare, n-ai fi avut multe din problemele expuse de tine aici.

    1. Chestiile cu privire la anunțarea porții de îmbarcare, asta ține de aeroport, nu are nici o treabă Wizz-ul cu asta.
    2. Este un obicei bine cunoscut că firmele lowcost nu oferă locuri, sau trebuie să plătești suplimentare pentru ele. De exemplu la BlueAir un loc normal e vreo 15 RON iar unul cu spațiu mai mare pentru picioare e vreo 50. Se poate face frumos check-in online și ai locul asigurat. A fost vina ta că nu te-ai informat.
    3. Am zburat de mai multe ori cu cei de la Wizz și întotdeauna mi s-au părut că au avut un comportament decent, profesional.
    4. Îmi pare rău de mirosurile de țuică și mezeluri. Din păcate cam ăștia sunt conaționalii noștri. Oricum, zi mersi că nu erai în avionul de Paris plină de Munster :D
    5. Diferența între Tarom și lowcost e de doar 100 de euro în cazul în care îți iei bilet cu 3-6 luni înainte.
     
  3. Lancelot

    Lancelot New Member

    Joined:
    May 14, 2011
    Messages:
    626
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Imi pare rau sa aud ca ai avut probleme. Eu calatoresc frecvent cu WizzAir pentru ca e foarte convenient zburand la Tg Mures, la doar 40 km de unde locuiesc parintii mei. Pana acum nu am avut deloc probleme desi am auzit destul de multi care au avut probleme. Si nici parintii mei nu au avut, nici sotia cand a calatorit singura, nici sora mea si nici soacra-mea.

    Dar sa va spun o intamplare petrecuta in 2007... Atunci nu zburau in Romania decat la Bucuresti si pe ruta Budapesta - Tg Mures. Asa ca am calatorit cu Easyjet pe ruta Luton - Budapesta si de acolo cu WizzAir pana la Tg Mures. Avionul din Luton a plecat cu intarziere de doua ore si practic am aterizat cu 5 minute inainte sa inchida check-in-ul care bineinteles ca au zburat repede pana am trecut de vama si au venit bagajele... apoi fuga la check-in... Nu eram doar eu, mai era un cuplu... Surprise, surprise... desi depasise termenul cu vreo 15 minute... ne-au asteptat! Am ajuns la poarta si era o imbulzeala de zici ca erau oile sa iasa din tarc! Nu acelasi lucru se poate spune despre cele trei cozi frumos aliniate cand a plecat Easyjet-ul din Luton... deh, romanii au cei sapte ani de acasa... not.

    Sora mea a patit la fel in 2008 cand mi-a copiat ruta si practic a plecat avionul din Budapesta cu intarziere din cauza lor pentru ca nu sosise Easyjet-ul din Luton!

    E adevarat ca intre timp s-a cam stricat treaba... mai ales la nivelul personalului. Romanii si bulgarii sunt cei mai al naibii, destul de nepoliticosi si fara sa fie dispusi sa miste un deget in plus. Din pacate compania merge pe pierdere si taie de unde pot, inclusiv la nivel de servicii cu clientii.

    Dar, repet, nu am avut probleme cu ei, iar cu Tarom si cu BA nu zbor pentru ca nu am chef sa ma duc la Bucuresti ai apoi sa fac 400 km cu trenul in 10 ore.

    Cat despre BlueAir... mai bine pe jos.
     
  4. drinae

    drinae New Member

    Joined:
    Feb 12, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Location:
    London
    costoboc, welcome to the world of lowcost airlines ;) cat despre locuri, poti sa te asiguri ca gasiti locuri impreuna platind priority boarding fees.

    eu sunt de acord cu tine in mare parte, insa exista o diferenta mare intre cursele wizzair dinspre uk inspre romania si cele inspre, sa zicem, cehia. e data chiar de modul in care se comporta pasagerii (si, intr-o anume masura, personalul de zbor, e drept).


    ps. restrictia la alimente si plante in avion este (era) doar la zboruri inspre US si Canada. in Europa nu ai aceste restrictii la alimente din cate stiu eu. le ai doar la lichide.
     
  5. Mutu

    Mutu New Member

    Joined:
    Nov 24, 2009
    Messages:
    2,091
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    @ costoboc

    In sfarsit cineva care traieste acelasi cosmar cand calatoreste inspre Romania cu companiile low cost.
    Interesant este ca pe alte rute se calatoreste normal, fara sughituri si antrenamente pentru echipa locala de rugby. Nu se compara cu marile companii aeriene, dar e o diferenta enorma.
     
  6. doc 97

    doc 97 New Member

    Joined:
    Jun 11, 2011
    Messages:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    'Low cost-High risk' vorba lui Berceanu cand era ministru la transporturi -nu-ma-uit-
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mi-e groaza cand ma gandesc ca va trebui sa zbor cu Blue Air in curand .Sunt limitat de timp si astia aterizeaza (corect sper) la mine in oras. Insa nu mi-as lasa familia sa zboare cu ei.
    BA sau Tarom sunt super si daca te pregatesti din timp nici diferenta de pret nu e mare(daca exista).
     
  8. albea

    albea Active Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    4,259
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    38
    Gender:
    Male
    Occupation:
    Taxi driver
    Location:
    London
    @Costoboc

    Enjoy the club!!! Eu am tocit taste multe scriind pe forum despre low cost. Nu mai zbor cu ei nici daca e pe gratis.

    @ restul celor pro low cost
    Ultima data cand am zburat in Ro, de Craciun 2010, am luat bilete la British fiindca erau mai ieftine (sic) decat la wizzair.
     
  9. Mutu

    Mutu New Member

    Joined:
    Nov 24, 2009
    Messages:
    2,091
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Cata, eu sunt pro low cost, dar nu pentru a calatori "La Romania".
    Am zburat la Geneva luna trecuta cu Easyjet si a fost excelent, exceptie faptul ca se terminase rachiul Bells cu 10£ litru, pana au ajuns la mine cu tiriboanța. Asta la intoarcere... Era de asteptat. Scuzele primite de la echipajul britanic m-au lasat sa inteleg ca: "s**t happens". In rest toate bune si frumoase.
     
  10. albea

    albea Active Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    4,259
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    38
    Gender:
    Male
    Occupation:
    Taxi driver
    Location:
    London
    Mmmm .... parca nu mai este asa de rau ca inainte. :D
     
  11. Mutu

    Mutu New Member

    Joined:
    Nov 24, 2009
    Messages:
    2,091
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    In general se gaseste la destinatiile europene. Am zburat cu EasyJet-ul la Palermo, Lisabona, Las Palma, Budapesta, mai nou la Geneva si de fiecare data Bells-ul era in "meniu".

    Cu WizzAir am zburat prima data anul trecut inspre Cluj si am fost tare dezamagit. Papornite, galagie, miros de nespalat, nelipsitii rromi, dar ce ma desumflat cel mai tare, au fost scaunele acoperite cu musama ieftina, ca in vremurile de demult la autobuzele minerilor. Mi s-a-ncins partea dorsala si transpirasem ca un cal de curse, insa cui sa faci plangere?

    Buna intrebare!
    Oare pana cand o sa ne multumim cu ce-i mai rau? Probabil asta e intrebarea corecta.
     
  12. costoboc

    costoboc New Member

    Joined:
    Nov 20, 2010
    Messages:
    669
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Exact asta era punctul pe care am vrut sa-l ating - nu low cost e problema!

    Am zburat mult, foarte mult as zice cu low cost in New Zealand si Australia. Nimeni nu plateste aiurea niste bani daca se poate altfel. Diferenta este in bagaj (doar de mana, plus geanta) si ca in avion totul este pe bani (inclusiv apa). Restul insa este la acelasi standard. Cu locurile la fel, daca vrei platesti online si rezervi ce locuri vrei tu, daca nu ti se aloca la imbarcare ce a mai ramas. Nu se face rabat la calitate.

    Ceea ce nu am observat pe ruta Luton-Baneasa. Asta m-a surprins enorm: mizerie, indiferenta si lipsa de organizare fara sa mai adaug lipsa de educatie din partea calatorilor. Cu toate astea, unii cred (in Romania toti cu care am vorbit) ca este normal pentru ca platim putin. NU este normal, costul ei il stabilesc ca sa fie competitivi si sa-si atraga clienti,iar noi alegem ce ni se pare potrivit.

    Regret sa spun, dar noi suntem de vina ca acceptam. Pe noi (ca familie) ne-au pierdut. Nu am gasit sa aibe pe web-site vre'o rubrica de feed back dar le-am trimis un email in ideea (indoielnica) ca poate le pasa.
     
  13. sapanta

    sapanta Active Member

    Joined:
    May 16, 2011
    Messages:
    2,714
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    problema majora e ca nu e competitie. wizz si blue pe low cost si cam atat.
    ba si tarom merg pe heathrow, deci costurile sunt mai mari din start.

    dupa falimentul malev este posibil sa inceapa lucruri interesante in regiune - ryanair intra puternic pe budapesta, ramane de vazut cum va influenta acest lucru rutele spre romania. din pacate turismul (care este un punct forte pt low cost) nu prea e de asa amploare spre / din ro asa ca nici nu e mare interes.

    oricum din 25 mar blue se muta pe otopeni, probabil ca va urma si wizz... ramane de vazut atunci daca se vor produce si alte schimbari - oricum dpdv pret dar si confort va fi ceva!
     
  14. mufa

    mufa Active Member

    Joined:
    Nov 17, 2011
    Messages:
    1,364
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Londra
    Din 25 martie se cam inchide Baneasa. Atit Blue cit si Wizz sunt fortate sa se mute pe Otopeni.
     
  15. glissando

    glissando New Member

    Joined:
    Jun 9, 2009
    Messages:
    913
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Mie imi placeau Aer Lingus dar nu si-au facut reclama deloc, nu stia lumea de ei, avioanele mergeau mai mult goale asa ca au inchis ruta spre Bucuresti. Pacat.
     
  16. sapanta

    sapanta Active Member

    Joined:
    May 16, 2011
    Messages:
    2,714
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    aveau si ei un pic de reclama, in ziarul metro. -ras2- -ras2- -ras2-
    dar evident romanii nu prea citesc metro - ci big issue sau intra pe aici forum! -da-da- -da-da- -da-da-
    poate si faptul ca zburau de pe gatwick iar lumea sta prin alte zone, dar si situatia lor financiara i-a obligat sa renunte

    si apropo de turism uite cum se facea pe vremuri...
    http://www.zf.ro/eveniment/ministrul-de ... va-9248070

    Reprezentanţii agenţiilor de turism specializate în incoming spun că reducerea TVA la zero faţă de 24%, cât este în prezent, ar fi urmată de scăderea tarifelor. În anii '90 acestea nu plăteau TVA la incoming, pentru că se considera că fac export.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Salut,
    Cum spuneam in alt post , a trebuit sa zbor cu Blue Air. "A trebuit" e mult spus , am fost eu prost si am ales Blue Air, necrezand ca e dracu chiar asa de negru .
    Mare scofala , ce poate sa fie atat de rau ca sa anuleze avantajul de a ateriza acasa????
    Si a inceput povestea.
    Desi locuiesc in India, langa heathrow , am plecat spre Luton . 9.5 Lire biletul de autocar, plus metroul , aproape cat intercity Bacau-Bucuresti. Ca si durata...tot pe acolo.
    Luton...un aeroport dragut , cochet , organizat bine.
    Am recunoscut ghiseul de check-in pt zborul de bacau inca de la intrare . Erau romanii care mergeau acasa....si vorbeau tare.....si manele pe I-phone....si ...nu stiu , dar , daca parca e usor sa deosebesti un roman in multime, dupa felul in care se imbraca si se comporta .
    Pe site-ul Blue Air scrie ca , pe langa bagajul de mana poti lua un laptop. Ei , in aeroport afli ca nu e asa. Ca laptopul se considera el bagaj de mana , asa ca pt rucsacelul ce-l mai aveam trebuia sa platesc taxa de cala.
    Nu-i bai , arunc geanta de laptop si bag scula in rucsac.
    Primesc avizul ca bagajul e OK acum si dau sa purced spre controlul corporal. In spatele meu , coada, fiecare avea 2 , 3 genti (geamantane ) la el.
    Niste fete, la cativa metri mai incolo , se aseaza pe jos si-si despacheteaza tot pentru a imparti greutatea bagajului intre ele .
    Ajung in sala de asteptare....toate natiile acolo . Pe romani ii descoper instantaneu , nu stiu , dupa vestimentatie , dupa limbajul corporal , dupa manelele de pe tablete si I-Phones.
    Zborul are intarziere , neanuntata , de 30 de minute .
    Se deschide poarta de imbarcare, si suntem rugati sa ne aliniem pe stanga culoarului pentru a lasa partea dreapta libera pentru cealalta poarta, spre spania.
    Nu , ai nostri ocupa tot culoarul , asa incat pasagerii spre Spania s-au aliniat in spatele nostru , la mama naibii , desi avionul lor era on-time si astepta decolarea.
    La fel , se anunta ca , pasagerii cu copii mici sa mearga in fata pt imbarcare....ti-ai gasit sa se dea vreo unu la o parte pentru cele 3, 4 mamici care asteptau cu juniorii in curentul acela.
    Ne imbarcam. Stewardezele mai uita din cand in cand sa faca anunturile si in engleza, dar nu-i bai , intre noi nu e decat un britanic , negru , ce-l freaca pe ala grija pe care usa a avionului sa se urce si ce mai trebuie facut.
    Am incercat sa-mi pun rucsacelul in compartimentul de bagaje. Nu e loc , pt ca toti au urcat cu cele 2, 3 papornite in avion.Asa ca o sa-l tin la picioare.
    Am noroc chior si pe randul meu nu e ocupat un loc , asa ca ma rasfat si impart scaunul din mijloc impreuna cu o domnisoara.
    Se simte in avion un miros destul de greu de gaze de esapament arse. Lucru confirmat si de domnisoara de langa mine si de pasagerii de prin jur.
    Nu e nimic , sunt obisnuiti.( a doua zi la stirile BBC am vazut ca un avion de la Paris spre America de sud a aterizat de urgenta doar pt ca unui pasager i s-a parut ca simte miros de fum)
    Decolam , zborul e programat sa dureze 3 ore. Dupa 30 de minute de zbor pilotul anunta ca mai avem de zburat doar 2 ore ...ma gandesc deja ca vad Timisoara , dar nu-i nimic , si asa n-am mai fost acolo de ani buni.
    Dupa 10 minute revine si corecteaza anuntul.
    Apoi au inceput sa se plimbe fetele cu caruciorul. Mi-am adus aminte de tigancile ce vand namol pe litoral , numai ca preturile...doamne....preturile sunt nesimtite tare.
    Aterizam la Bacau.
    Intr-un haos organizat asteptam ca sa se deschida usa din spate pentru a cobora. Teapa , nu au decat o scara disponibila , prin fata. Pe cea din spate nu o gasesc.
    Dupa 30 de minute reusesc sa cobor si merg in aerogara pentru controlul documentelor.
    Mamaaaa , politistii romani de frontiera.Foarte zelosi.Figuranti.Sunt 3.
    Doi se misca relativ repede, al treilea parca e mort.
    Asteptam sa aud acel "multumesc" asa de comun aici , spus fiecarui pasager. Nu am auzit asa ceva.
    In fata mea ...cetateanul britanic , de culoare.
    O comoara pentru Garcea autohton. Mai avea un pic si-l dezbraca in chiloti in fata ghiseului.L-au tinut la verificat cat pe 20 de romani.
    Pana la urma am trecut si de spatiul ultra insuficient rezervat celor ce au bagaje de cala .
    La iesire o armata de taximetristi , mai multi decat pasageri , aglomerau usa.
    Am trecut si de ei .
    Afara, zapada. Desi nu a mai nins de ceva timp , zapada domnea , pe strada, pe trotuar , peste tot.
    Nu am vazut in saptamana asta nici macar un utilaj de dezapezire in tot orasul.
    Am fost nevoit sa ajung la ...ghiseele autoritatilor locale , sa platesc niste taxe....doamne....unde e politetea de aici....chiar si falsa.
    M-am lovit de impertinenta functionarului roman peste tot.
    Nu sunt figurant , am doar 6 luni de UK , dar astea 6 luni m-au facut sa vad prapastia care ne desparte macar la capitolul asta.
    Dupa o saptamana , adica ieri , am venit inapoi. Nu stiu care mi-a suflat de sub nas biletul de la Tarom ramas liber asa ca...am ales ca si cale de intoarcere tot Blue Air.
    Trec peste faptul ca cei de la agentia Blue Air din BC nu aveau cerneala in imprimanta penru a lista biletul desi l-am luat ca pe un prim semn rau si va povestesc restul.
    La aeroportul din bacau aglomeratie mare. Era singurul zbor din perioada aia. Aglomeratia era generata de numarul de taximetristi mai mare decat cel al pasagerilor.
    Aici bagajele au fost cantarite la gram , si in functie de fata ta isi arata sau nu bunavointa cea de la birou ,de a te lasa sa treci sau nu cu cateva zeci de grame in plus.
    Apoi , in acelasi hol inghesuit , controlul bagajelor si corporal.
    O umilinta.
    Niste cocalari angajati se spargeau in figuri si departe de ei de a folosi vreun pronume de politete.
    In sala de asteptare iad , oamenii erau care imbracati gros care jumate dezbracati , in functie de unde erau asezati , in curent sau pe langa vreun calorifer.
    De la iesirea din lounge pana la avion era un lant de marlani care probabil trebuiau sa formeze un fel de culoar spre aeronava. Nu se puteau abtine de la a comenta sau a da indicatii. Ori ca x are fusta prea scurta pentru vremea de afara, ori ca nu pui stangu inaintea dreptului ci invers , etc.
    Zborul, desi inghesuit, a fost relativ linistit , mai putin aterizarea de pe Luton , unde am simtit ca-mi intra trenul de aterizare in c..r.
    De acolo , la autocar . In autocar, desi era destul de populat , un conational de-al nostru a gasit de cuviinta sa-si intinta picioarele puturoase si incaltate pe scaunul din fata .
    Am facut eforturi sa-l ignor pentru ca trebuia sa ma pregatesc sufleteste de intrarea in India.
    Aici ...minune. Parca nu-i mai vedeam asa de rau pe toti desi erau aceeasi ,dupa excursia de acasa.

    Una peste alta , am platit mult mai mult , am calatorit si am fost tratat mult mai rau decat cu Tarom sau British.
     
  18. Mutu

    Mutu New Member

    Joined:
    Nov 24, 2009
    Messages:
    2,091
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Esti boboc, frate! O sa vezi peste cativa ani, cum India in care spui ca locuiesti acum, o sa ti se para linistita si cocheta, comparativ cu civilizatia balcanica neo-comunista.
    Apropo! Ai vazut indienii ascultand bollywood-ul lor ca si cocalarii de manelisti? Cate masini auzi in India ta, trecand cu muzica data la maximum si geamurile coborate pana pe trotuar?
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mai aud cate una , Florine , dar rasuna din ea tot Adrian Minune sau Guta
     
  20. sapanta

    sapanta Active Member

    Joined:
    May 16, 2011
    Messages:
    2,714
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    cred ca ai citit la bagajul de mana doar primul punct... al doilea zicea clar cum e treaba pe Luton.

    8.5 BAGAJUL DE MANA

    8.5.1 Aveti dreptul la un singur bagaj de mana care nu poate depasi 7 Kg si dimensiunile 55 cm x 40 cm x 20 cm. In plus aveti dreptul sa luati un laptop, ale carui dimensiuni sa nu depaseasca 55 cm x 40 cm x 20 cm.


    8.5.2 ATENTIE! Pentru plecarile din/catre Luton, Marea Britanie trebuie sa aveti in vedere ca este acceptat doar un bagaj de mana per pasager; laptopul este considerat a fi un bagaj de mana si trebuie sa fie scos din bagaj pentru verificarea de securitate. Pentru mai multe informatii va rugam sa consultati aceasta pagina.

    http://www.london-luton.co.uk/en/conten ... urity.html
     

Share This Page