14.3 C
London
Sunday, August 25, 2019
£1 = 0.00RON / €inf / $0.00

Afaceri in stil romanesc pe pamant britanic

Discussion in 'Imagine negativa' started by valentin, Feb 16, 2015.

  1. valentin

    valentin New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    401
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Faversham, Kent
    Anul trecut, inceput de Decembrie. Nu mai facusem de multi ani o comanda la "Albinuta" iar nevasta-mea a insistat ca de Craciun sa mancam si noi o sarmaluta romaneasca.

    Cu toate ca avem un magazin din "caramida si mortar" cu produse romanesti, nu departe de oraselul in care locuim si de unde puteam sa cumpar mult doritele "foi de varza", am decis sa facem o comanda la "Albinuta" (pana la urma ei au fost primii de unde unde am cumparat produse romanesti, imediat dupa stabilirea noastra in UK).

    Zis si facut! Umplem cosul cu tot felul de produse specifice si trimitem comanda.

    A treia zi dupa expedierea comenzii, primesc un email promotional de la "Albinuta": "FREE DELIVERY on all orders over £40 (UK mainland only, throughout December 2014" si un cod promotional.

    Am zis ca uite ce norocosi suntem, scutim £6.99 costuri de transport (comanda noastra avea un total de aproape £65 si locuim in "mainland", deci indeplineam conditiile).

    In aceeasi zi mai primim un email din care aflam ca livrarea comenzii s-a efectuat. Nici nu m-am gandit ca onor compania nu ne va face o reducere de £6.99 pentru transport. Cat de mult am putut sa ne inselam!... Pe factura, cat se poate de clar, "Costul livrării: £6.99".

    A doua zi am sunat sa cer ceva explicatii prin telefon. O domnisoara (nu s-a prezentat) imi raspunde si incearca sa ma convinga ca noi nu avem dreptul la aceasta reducere pentru ca trebuia sa introducem codul promotional inainte de finalizarea comenzii; eu i-am explicat ca nu puteam introduce acest cod atata vreme cat mesajul email cu promotia a sosit la trei zile DUPA ce noi am facut comanda, explicandu-i, de asemenea, ca in email scrie foarte clar ca promotia este valabila PE TOATA DURATA lunii Decembrie si NU numai din ziua in care acel email a fost expediat si ca nu este vina mea ca cel/cea care a trimis email-ul a facut-o cu intarziere. Degeaba, nu ne-am inteles.

    Ce mi s-a parut total diferit de modul de abordare a clientilor nemultumiti practicat de serviciile de relatii cu clientii britanice a fast ca niciun moment, domnisoara cu care am discutat nu a incercat sa "aplaneze conflictul" - tot timpul l-a tinut pe "nu se poate" in brate.

    Am cerut sa vorbesc cu cineva din management si mi s-a spus ca puteam numai intr-o anumita zi (22 Deecembrie) pentru ca apoi managerul pleaca in vacanta. Am sunat ziua respectiva dar nu am aflat altceva decat ca managerul plecase deja si ca sa revin dupa 5 Ianuarie.

    De mentionat ca, in toata aceasta perioada, am trimis si cateva mesaje prin email, la ambele adrese ale "Albinutei" dar nu am primit niciun raspuns.

    Am sunat pe 16 Ianuarie dar, ca de obicei, managerul nu este de gasit. Totusi, in aceeasi zi primesc, in sfarsit, un raspuns la multele mele email-uri, raspuns pe care il citez mai jos:

    "Stimate domnule Valentin, Va multumim pentru mesaj. Ofertele speciale introduse de catre magazinul online Albinuta UK sunt valabile doar din momentul in care sunt facute publice si nu se aplica retroactiv. Dumneavoastra ati facut comanda inainte de a se lua hotararea de a se introduce aceasta oferta de livrare gratuita de aceea nu va incadrati in termeni si conditii specificati in oferta. Termenul de valabilitate al ofertei cat si conditiile necesare pentru a beneficia de ea sunt trecute pe voucherul trimis fiecarui client in parte. Ne pare foarte rau pentru orice inconvenienta creata. Daca aveti nevoie de mai multe informatii nu ezitati sa ne contactati. Regards, Albinuta UK"

    Bineinteles ca am incercat sa ii contactez dar nu am primit un raspuns nici pana in ziua de azi.

    INTREBARE: Sunt eu prea pretentios pentru ca vreau sa fiu tratat de o firma romaneasca la fel cum sunt tratat de catre orice furnizor de produse sau servicii britanic?

    Sper ca se subintelege ca nu stau in cele 7 lire si daca as fi ajuns la o intelegere cu reprezentantii "Albinutei" le-as fi solicitat sa doneze aceasta suma catre primul "charity" care le-ar fi iesit in cale.

    Oricum, asa cum le-am comunicat si lor, urat mod de a isi trata clientii si, personal, sunt surprins ca inca mai exista pe piata britanica. Nici eu si nici amicii nostri nu vom mai cumpara vreodata ceva de la "Albinuta Ltd".
     
  2. sapanta

    sapanta Active Member

    Joined:
    May 16, 2011
    Messages:
    2,714
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    daca faci cumparaturi des online o sa vezi ca situatii d'astea tot apar. dar daca nu ai pus codul cand ai plasat comanda cam greu sa se onoreze, am patit-o si eu.

    unele firme mai rezolva cu un "goodwill gesture", altele nu prea discuta.

    dar asta se aplica cu varf si indesat si la ditai firmele englezesti - cu vreo doua mai mari asa (una de tel mobila si una de transport feroviar) m-am duelat putin si eu anul trecut tot pt niste chestii comandate de pe site; si pana nu le-am trimis Letter before small claims court claim nu prea s-au sinchisit de mine... -nu-nu- -nu-nu- -nu-nu-

    Noroc cu dl Dragut ca a postat ceva pe tema asta si sa vezi cu ce talent au raspuns cand au ajuns scrisoricile (ca la email si tel nu s-a putut face nimic) -da-da- -da-da-
     
  3. IncaUnRoman

    IncaUnRoman Member

    Joined:
    Jun 27, 2011
    Messages:
    128
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    E drept ca daca in oferta scrie clar, pe toata durata lunii decembrie asa trebuie sa fie. Dar aveai dreptate si aveai tot dreptul sa te plangi daca primeai email-ul cu oferta inainte de comanda. poate ei s-au hotarat mai tarziu ca e frumos sa bage o oferta de Craciun. Asa nu faci decat sa http://goo.gl/Ks06HQ degeaba.
     
  4. sapanta

    sapanta Active Member

    Joined:
    May 16, 2011
    Messages:
    2,714
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    38
    ofertele au tot felul de reguli si in general sunt conditii cumulative - perioada, minimum spend, cod pt discount aplicat samd

    unele site-uri au inceput sa puna si automat reducerile, dar va mai trece ceva timp pana toata lumea va face asa ceva
     
  5. valentin

    valentin New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    401
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Faversham, Kent
    Vrei, te rog, sa explici?
     
  6. valentin

    valentin New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    401
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Faversham, Kent
    Daca promotia ar fi fost altfel formulata, de exemplu "transport gratuit incepand de azi si pana la sfarsitul lunii" nu as fi avut absolut nimic de comentat. Dar textul a fost cat se poate de clar: "transport gratuit pe TOATA durata lunii Decembrie" - nu spune nicaieri ca acele comenzi facute inainte de primirea email-ului promotional NU beneficiaza de transport gratuit.

    In ce priveste codul promotional, cum as fi putut sa il introduc la finalul comenzii daca eu am primit acest cod prin email la 3 zile DUPA trimiterea comenzii on-line?...

    Dar toate acestea sunt detalii. Ceea ce am vrut eu sa subliniez este diferenta dintre serviciul de relatii cu clientii de la "Albinuta" si cel cu care am fost obisnuit in ultimii 7 ani. Nu cred ca este admisibil ca la primele trei mesaje ale mele sa mi se raspunda dupa mai bine de 5 saptamani de la trimiterea primului, iar la ultimele doua mesaje sa nu mi se raspunda deloc. Si nu cred ca este admisibil ca toate incercarile mele de a discuta la telefon cu un angajat cu putere de decizie sa fie, de fiecare data, soldate esecului.

    Nu pot spune ca in toate conversatiile purtate cu serviciile de relatii cu clientii ale companiilor britanice am avut parte numai de experiente pozitive dar, in final toate au fost concluzionate intr-un fel sau altul, probleme au fost inchise.
     
  7. mufa

    mufa Active Member

    Joined:
    Nov 17, 2011
    Messages:
    1,364
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Location:
    Londra
    Asta e o veche meteahna romaneasca: seful nu e niciodata acolo atunci cind un client are ceva de discutat. Sau cel putin asa spun angajatii.

    Evident, si tot romanul nu-si poate rezolva problemele decit doar si numai cu seful.
     
  8. valentin

    valentin New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    401
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Faversham, Kent
    Eu nu am cerut sa vorbesc cu "seful". Cand domnisoara mi-a spus ca ea nu poate lua nicio decizie referitor la nemultumirile mele, eu am cerut sa vorbesc cu cineva care poate.

    Si sunt sigur ca niciun roman nu ar cere sa vorbeasca cu seful daca altcineva din lantul ierarhic i-ar putea rezolva problema sau, in caz contrar, sa ii dea o explicatie logica, cu argumente, de ce problema lui nu poate fi rezolvata.
     
  9. IncaUnRoman

    IncaUnRoman Member

    Joined:
    Jun 27, 2011
    Messages:
    128
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Valentin, vroiam sa intelegi ca nu e frumos sa arunci cu "noroi" numai pentru ca nu ti se pare tie corect.

    Daca inteleg bine si asa e, spui explicit ca era de fapt vorba de un cod ce trebuia introdus la finalul comenzii. Tu daca azi primesti de la Sainsburys un cupon cu o oferta referitor la un produs ce l-ai cumparat in trecut, ce faci te duci inapoi si spui ca uite cuponu da-mi oferta?
     
  10. valentin

    valentin New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    401
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Faversham, Kent
    Sainsburys imi trimite cupoanele Nectar INAINTE de a incepe o promotie, nu IN TIMPUL desfasurarii promotiei. Astfel decizia de a folosi sau nu cuponul este a mea; daca nu il folosesc este pierderea mea.

    Albinuta mi-a trimis cuponul IN TIMPUL desfasurarii promotiei, in data de 9 Decembrie, deci a restrictionat dreptul la promotie tuturor celor care au facut comenzi on-line in perioada 1 - 9 Decembrie cu toate ca eu afirmat clar ca promotia se desfasoara pe TOATA durata lunii Decembrie.

    Tie chiar ti se pare ca eu arunc cu "noroi" in "Albinuta"? Ce interes as avea?...
     
  11. TheXman

    TheXman Active Member

    Joined:
    May 11, 2011
    Messages:
    2,727
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Teleorman
    Prea mult timp liber strica ...
     
  12. valentin

    valentin New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    401
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Faversham, Kent
    Si-atunci e mai bine ca noi sa ne zicem: "m-am pacalit si gata, data viitoare o sa fiu mai atent", si sa nu facem nimic iar cei care au ramas in avantaj merg mai departe, sa pacaleasca si pe altii.

    Asa suntem noi, popor iertator, nu?
     
  13. TheXman

    TheXman Active Member

    Joined:
    May 11, 2011
    Messages:
    2,727
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Teleorman
    Pai cu ce te-ai pacalit ? Ai introdus voucerul ? Nu ? Pai ce reducere vrei atunci ?

    Sunt si aici magazine care ofera transport gratuit , voucerul este pe prima pagina , daca nu il introduci platesti transportul . Ce nu iti este in clar ?



    http://www.asos.com/pgehtml.aspx?cid=9548&r=2



    FREE
    NEXT DAY DELIVERY*
    *On orders over £100
    Discount code: NEXTDAY
    Select Next Day Delivery at checkout
    Order by 10pm Monday-Friday (5pm Saturday-Sunday)

    Normally £5.95


    Aici ai un exemplu clar , daca nu introduci codul , chiar daca ai platit peste 100£ tu platesti inca 5.95£ transportul .

    Game Over
     
  14. dromaderu

    dromaderu Active Member

    Joined:
    Nov 16, 2010
    Messages:
    5,762
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    38
    Valentin, dar nu crezi ca este eronat sa ceri plata a ceva retroactiv?
    Apreciez ca formularea din email lasa loc de speclatii dar, sa zicem ca esti un mic distribuitor care comandai de doua ori/saptamana, si primeai acel email la jumatatea lui Decembrie, te asteptai sa ai toate livrarile anterioare rambursate?

    Stiu ca ,comparatia este cam deplasata dar incerc sa inteleg cum gandesti tu.
    Si eu am primit acel email, si am luat avantaj in a-l folosi, e drept, eu am facut comanda dupa ce am primit oferta, pe care e altfel am si facut-o publica aici.

    Despre relatia cu clientii este intr-adevar dreptul tau sa fii suparat,daca ai fost lasat sa astepti asa de mult pentru un raspuns/rezolvare amiabila a situatiei.
    Nu pot insa sa nu expun si opinia mea despre, anul trecut cred, inainte de Pastele ortodox, am facut o comanda cu diverse si am uitat sa mentionez de vopsea de oua.
    Nu mai retin daca am trimis un email sau doar am scris pe forum ca am ramas fara vopsea, doar spre a constata la livrare ca aveam pachete de vopsea in toate culorile, fara a le fi platit.
    Nu or fi fost o avere dar sigur m-a impresionat gestul.
    Si nu, nu sunt client Albinuta frevcent, am facut doar 2 sau 3 comenzi in toti acesti ani de cand este deschis.
     
  15. valentin

    valentin New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    401
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Faversham, Kent
    Cum as fi putut sa introduc voucher-ul daca acesta nu mi-a fost comunicat INAINTE ca eu sa fac comanda? Tu ai citit cu atentie mesajul meu?


    Da, daca acel email ar fi specificat negru pe alb ca transportul este gratuit INCLUSIV pe o perioada anterioara primirii informatiei, cu sau fara cod promotional, m-as fi asteptat la rambursarea costurilor de transport.

    Dar se pare ca nu multi gandesc ca mine asa ca nu mai insist si consider subiectul incheiat. Oricum, pentru noi "Albinuta" nu mai exista si de banii mei va beneficia alt comerciant.
     
  16. dromaderu

    dromaderu Active Member

    Joined:
    Nov 16, 2010
    Messages:
    5,762
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    38
    Din contra Valentin, dupa 12 ani de UK gandesc dapdv chiar ca tine.
    Doar ca, eventual, la primirea acelui email cu oferta, la 3 zile dupa ce eu plasasem comanda, nu as fi asumat imediat ca voi cadra acolo.
    Eventual, as fi sunat sa intreb,imediat dupa primirea acelui email.
     
  17. bujalarab

    bujalarab Member

    Joined:
    Sep 7, 2011
    Messages:
    108
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Cred ca valemtin are dreptate.
    Daca promotia spune foarte clar ca livrarile sunt valabile pe toata luna decembrie eu inteleg asa de la 01 la 31.12 pentru comenzi facute inainte sau dupa lansarea promotiei, pe perioada lunii decembrie. Daca cei de la Albinuta au facut o eroare cred ca solutionarea era simpla returnarea banilor de transport in acest caz si tiparire unei erate prin care sa instiinteze clientii ca oferta este valabila de la data primirii cuponului.
    Adevarat si ultimul punct e vedere al lui dromaderu, dar atat timp cat informatia a fost transmisa sub acea forma cel mai corect ar fi fost sa se aplice tuturor comenzilor care erau in curs de prelucrare la data lansarii ofertei.
     
  18. Dan

    Dan Administrator Staff Member

    Joined:
    Jun 9, 2011
    Messages:
    3,709
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    38
    Location:
    Cluj
    Home Page:
    1. cu ce anume are dreptate?
    2. despre ce eroare e vorba?
     
  19. IncaUnRoman

    IncaUnRoman Member

    Joined:
    Jun 27, 2011
    Messages:
    128
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    18
    Valentin, Sainsburys nu inseamna numai Nectar, ai o multime de cupoane cu diferite oferte.
    Iti mai dau un exemplu, cand faci cumparaturi in magazin din cand in cand primesti cupoane cu oferta de a avea livrarea gratuita la prima comanda online. Tu faci prima comanda online, iar dupa cateva zile cand mai faci cumparaturi in magazin primesti un asemenea cupon de oferta. Ce faci acum? Iti raspund eu, nimic, te impaci cu ideea ca ai ratat ocazia sa ai acel cupon inainte de prima ta comand.

    La fel si cazul tau, oferta e pe toata durata lunii decembrie, poate oferta era pe piata chiar de la inceputul lunii, poate chiar din noiembrie, dar faptul ca la tine a ajuns codul de oferta dupa ce ai facut comanda nu inseamna ca sunt ei vinovati. Si atata timp cat tu nu ai vrut sa intelegi ca acelasi lucru s-a incercat sa ti se explice de la inceput, normal ca nu mai are nimeni rabdare cu tine sa iti explice de fiecare data ca nu e cum crezi tu.

    Daca oferta ar fi fost de genu, livrarea gratuita pe toata durata lunii decembrie, dar nu era nici un cod de introdus sau cupon, ci doar oferta magazinului publicata pe site sau trimisa pe email. Atunci aveai dreptate.
    Te pup, pa pa.
     
  20. valentin

    valentin New Member

    Joined:
    Jan 28, 2009
    Messages:
    401
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    0
    Location:
    Faversham, Kent
    Email-ul cu promotia a ajuns la TOTI clientii, nu numai la mine, in aceeasi zi: 9 Decembrie, deci DUPA 9 zile de la inceperea promotiei. Daca "Albinuta" nu este de vina pentru transmiterea mesajului cu cel putin 9 zile intarziere (spun "cel putin" pentru ca nu ii oprea nimeni sa il trimita INAINTE de 1 Decembrie), atunci cine este de vina? Cumva eu, ca nu am "dat in bobi" sau ca nu "am citit in stele" ca o promotie cu transport gratuit este "pe vine"?
     

Share This Page